Gå til innhold

Far vil ikke la barna møte kjæresten min? kan han nekte meg ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og kjæresten har vert sammen i 13 mnd nå og jeg er sikkert på at jeg vil være med han og flytte med han på sikt, han har ikke barn , jeg har 2 stk med eksmannen som er 8 og 12 år, Jeg har ventet lenge med at han skal få møte barna da jeg ville være sikker først,men nå vil jeg gjerne at de skal møtes.

Jeg og min eksmann har vert skilt i 4 år, han er i nytt forhold og vert det i snart 2 år, barna møtte henne når det bare hadde gått 4 mnd da hun flyttet inn hos han, og han spurte meg og jeg sa at jeg ønsket og vente det med,men det ble jo vanskelig siden de bodde sammen, så de måtte jo henne fort, og nå skal de ha barn sammen i Mars, hennes første.

Så kan far egentlig nekte meg? Jeg sa fra til far siden han sa fra til meg, vi samarbeider godt og er venner,men han ønsker ikke at de treffer kjæresten min ennå.

så hva gjør jeg ?

Anonymkode: 58c44...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du spør ikke, du bare lar dem møte han. 

Faren har null selvinnsikt. Samboerskap etter 4 mnd er greit, men du må vente mer enn 13 mnd etter 4 år.. Drit i han 

Anonymkode: ebb5b...e5b

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Far kan selvsagt ikke nekte deg det. Du har ikke denne opplysningsplikten overfor han.

Anonymkode: fc4ae...1a6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så kan far egentlig nekte meg? Jeg sa fra til far siden han sa fra til meg, vi samarbeider godt og er venner,men han ønsker ikke at de treffer kjæresten min ennå.

så hva gjør jeg ?

Har du ingen meninger og tiltakslyst selv?

Anonymkode: bf867...ba4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han har ingenting med det egentlig, jeg hadde bare droppa å involvere han. 

Men man kan jo bli nysgjerrig på hvorfor han mener det ikke er greit enda når han syns det var greit etter 4 mndr selv...

Anonymkode: 05ada...88b

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du tenkt å flytte vekk med barna?

Anonymkode: cac65...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Far kan selvsagt ikke nekte deg det. Du har ikke denne opplysningsplikten overfor han.

tenkte det bare er bedre at han hører det fra meg enn andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du ingen meninger og tiltakslyst selv?

Jo de har jeg,men veldig dumt og ødelegge et godt samarbeid med barna, tror ikke det hadde blitt bra hvis dette kom fra barna selv eller andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du tenkt å flytte vekk med barna?

Anonymkode: cac65...1c6

nei. kjæresten flytter til meg hvis det blir akutelt med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du spør ikke, du bare lar dem møte han. 

Faren har null selvinnsikt. Samboerskap etter 4 mnd er greit, men du må vente mer enn 13 mnd etter 4 år.. Drit i han 

Anonymkode: ebb5b...e5b

Ja, siden han selv er i nytt forhold OG introduserte ny kjæreste tidlig kan han si null og niks. Han prøver fremdeles å kontrollere deg. 

Anonymkode: 99553...5f9

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo de har jeg,men veldig dumt og ødelegge et godt samarbeid med barna, tror ikke det hadde blitt bra hvis dette kom fra barna selv eller andre

Det er han som ikke samarbeider godt nå. Gjør det du mener er rett.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlighet. Han har ingenting med det å gjøre. 

Han får bare furte. Du lar ikke en eks kontrollere deg.

Anonymkode: f5abd...362

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du sier bare at til helga skal barns møte kjæresten din. Altså, du spør ikke, bare gir en kort beskjed.

Anonymkode: e019d...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, han kan ikke det.

Men, du, ts? Det er forventet at du faktisk har skummet gjennom Norges lovverk, nå når du engang har valgt å bo her og er en myndig voksen. Så ta det arbeidet. Les gjerne sammendrag, for all del. Men sett deg inn i lover og regler. Og les de viktige fra perm til perm, med tolkning. 

For det er dessverre slik her i verden at noen mennesker er på jakt etter mennesker de kan manipulere, trikse med og undertrykke. Slike mennesker vet hva de ser etter - de ser etter resurssvake potensielle offer. Og når man velger å tydelig flagge at man er ekstremt resurssvak, slik du gjør, så er det som å gå ut i hverdagen med et gigantisk skilt det står «lett offer» på. Jeg befaler derfor - for både din egen del og for ungene dine sin del - at du endrer deg selv fra resurssvak til normalt fungerende. Og først da evaluerer du om din nåværende partner er verdt å samle på. For nå er du neppe egnet til å ta den vurderingen.

Anonymkode: 03d13...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

tenkte det bare er bedre at han hører det fra meg enn andre

Da forteller du om det ETTER at barna har møtt kjærsten din.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du sier bare at til helga skal barns møte kjæresten din. Altså, du spør ikke, bare gir en kort beskjed.

Anonymkode: e019d...0e4

Nei, nei, nei! Den informasjonen skal han ha i ETTERKANT, om han i det hele tatt skal ha den!

Anonymkode: 28608...ade

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har eksen din sagt nei så må du bare høre på han. Sånn er det dessverre. 

Anonymkode: 122d8...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan han selvfølgelig ikke nekte deg. Du trenger ikke spørre ham heller - du gjør som du vil med ungene når de er hos deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem du ønsker at barna skal møte når de er hos deg er helt opp til deg. Tipper du ikke spør eksen om de kan møte en ny venninne av deg, så du trenger heller ikke spørre når det gjelder en kjæreste. Særlig ikke når dere har vært sammen så lenge som dere har. 
Her er det far som er dårlig på samarbeid, og som egentlig bare er stygg mot deg. 

Anonymkode: b5405...f58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan ikke han bestemme, det er helt opptil deg selv 😊 men hadde jeg vært deg ville jeg venta litt til, 4 måneder er enda kort tid, barn knytter seg fort. Men du kan eventuelt presentere han som venn en stund først for å se hvordan de er sammen:)

Anonymkode: 2f21d...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...