Gå til innhold

Er det greit å være venner med det motsatte kjønn i forhold? Hva mener dere om dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nei. Selv om kvinner tror det er vennskap, er som oftest mannen der i kø for å håpe at det en gang blir noe mer.

Anonymkode: e3205...0a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dere bestemmer 100% over dere selv. Men dere kan ha kriterier for hvordan en kjæreste skal være. Hvis man finner en kjæreste som ikke fyller de kriteriene, så må du enten finne en annen kjæreste eller godta den andre sitt "krav". Du har lov til å ha guttevenner, og han har lov til å dumpe deg hvis du har guttevenner.

Anonymkode: e4f23...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, er det selv, så det kan gå. Men mye oftere enn kvinner tror, så er det ikke ekte vennskap, men en mann som later som han er en venn i håp om at det kanskje blir noe en dag. Kjæresten min har måtte slette mange venner pga nettopp dette, men heldigvis er hun litt mindre naiv i dag 

Anonymkode: f96c3...69e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mannlige venner og de vil jeg beholde om jeg får kjæreste. Det er såklart også greit andre veien. 

Anonymkode: e875c...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er et stort rødt flagg hvis partneren din ikke synes det er OK at du har kjæreste av motsatt kjønn. 

Min bestevenn er mann, og jeg er kvinne. Har aldri falt meg inn at det skulle være rart at jeg dro alene for å besøke han (han bor langt unna), men noen reagerer på det. Da pleier jeg å si at hvis jeg ville være utro, så kunne jeg være det hvor som helst. 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi satt foten ned? Du mener du vel... Din kjæreste burde jo aldri tatt kontakt med en han har vært betatt av. Sier litt om han. Det hadde vært krok på døra for min del.

Anonymkode: 14731...cb7

Jeg sa vi fordi det var to eksempler. En hvor han satt foten ned og en hvor jeg gjorde det.

Det var ei han var venn med i mange år og det var ikke han som tok kontakt, de hadde kontakt her og der fordi de begge jobber i samme felt og hun var nysgjerrig på jobben og litt sånn. Han var forelsket en kort stund på videregående og hun sa pent nei og han respekterte det og gikk videre men beholdt bekjentskapet. Siden det var begynnelsen av vårt forhold så var jeg usikker på oss som par, og vi hadde en samtale om det. Han godtok mine følelser med en gang og har ikke snakket med henne siden det. Nå, 4 år senere ser jeg jo hvor sensitiv jeg var og jeg hadde helt ærlig brydd meg svært lite om de hadde fått kontakt igjen nå fordi jeg stoler 100% på forholdet vårt. 

Så nei, det lille jeg skrev sier ingenting om han.

Vi har til dags dato aldri kranglet og er dønn ærlige med hverandre. Hvis noe så usselt som en samtale med et videregående-crush skal være kroken på døra så kaster jeg bort det sunneste forholdet jeg noengang har vært i, og det blånekter jeg. 

Endret av Clancy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjæresten min og jeg er lesbiske, så hvorfor skulle det plage meg at hun har en guttevenn? Jeg vet jo at det ikke finnes noen romantisk eller seksuell interesse der.

Anonymkode: 42eba...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...