Gå til innhold

Er det greit å være venner med det motsatte kjønn i forhold? Hva mener dere om dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg mener ja, så lenge det ikke har oppstått noe romantisk i fortiden eller at den ene er interessert i noe romantisk. Kjæresten min er helt motsatt og han mener NEI.
Dette er et lite problem ettersom jeg har gode barndomsvenner som jeg føler jeg nesten må kutte ut pga vi har forskjellige  meninger. 
Hva mener du?

Anonymkode: cb78e...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg kommer aldri til å kutte ut kompisene mine for en kjæreste, de fleste av de har jeg vært venn med i mange mange år. 

Anonymkode: 687a5...16d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig er det greit. 

Anonymkode: ec589...b0c

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er og bør være helt ok. Jeg er kvinne og har en god mannlig venn. Han er i et veletablert forhold med en kvinne og vårt vennskap er kun det, vennskap. Om begge to er på samme nivå, bør det gå helt fint. Så vil det alltid være noen som ikke kan oppføre seg.

Anonymkode: ec3fe...ea6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helt greit, så lenge man pleier vennskapet som par. Dvs jeg treffer ikke mine kompiser alene for egentid, vi er voksne og jeg inviterer selvsagt både kompis og kone hvis jeg vil treffe de (inviterer via kona da, synes det er normal høflighet at jeg som kvinne kontakter kvinnen mest, og så håper jeg jo at kompisen min og kjæresten min blir gode venner etterhvert). 

Han kan også ha venninner selvsagt, men jeg forventer at jeg inviteres med og inkluderes. Hemmeligheter mellom mann og kvinne vennskapelig i voksen alder virker bare helt sært, tviler på at det er særlig reelt heller. 

Anonymkode: 7babd...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

VENNER, ja. Men de som på død og liv skal være venner med exer, ex flørter og ex sexvenner skjønner jeg meg ikke på. 
Om man har barn sammen er det noe annet. 

Anonymkode: aa6dc...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig. Det er viktig å kunne ha et nettverk. Om noe skjer og man trenger hjelp så er det fint å kunne ha både kvinnlige og mannlige venner. De som ikke klarer å være kun venner med venner bør jo bare ikke være i et forhold. Eller finne seg noen som synes det er greit at de har sex med andre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjæresten min er helt motsatt og han mener NEI.

Dette er et lite problem ettersom jeg har gode barndomsvenner som jeg føler jeg nesten må kutte ut pga vi har forskjellige  meninger. 

Hva mener du?

Lite innbydende med en så usikker mann.

Like lite innbydende med deg som faktisk kutter ut venner på grunn av han også.

Anonymkode: c8db2...b24

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer helt an på, et enkelt vennskap der man ikke gjør så mye ut av det og har kjent hverandre lenge er helt greit. Men om man tekster mye, henger aleine og er «bestevenner» osv så blir det rart for meg. Måtte stoppe en kompis for en stund siden som tekstet meg dag ut og dag inn for det føltes bare feil å chatte 24/7 med en mann som ikke er min egen. Samme med mannen, hvorfor skulle han søke emosjonell støtte, masse selskap og bekreftelse i en annen kvinne? Det hadde ikke vært greit for meg. Vi har jo faktisk valgt hverandre og er godt fornøyde med det.

Når det kommer til tidligere flammer så er det helt uaktuelt å ha kontakt, telefon nummer eller vennskap på sosiale medier. Hva skal man med det? Syntes egentlig det er skikkelig respektløst i forhold til ny partner.

Anonymkode: 8411b...37a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, så lenge dama tar ansvar og faktisk setter ned foten om den mannlige vennen tøyler grenser eller lignende, som fort kan hende. Fullstendige platonske vennskap mellom motsatt kjønn er sjeldne, spesielt hvis kvinnen er attraktiv.

Anonymkode: 895e6...f61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan slenge med at jeg også har kutta vennskap med kompiser som ikke har respektert partneren min, eller som han ikke er komfortabel med også. Om det er lite innbydende for folk så er det helt greit for meg. Den eneste som trenger å ha samme syn som meg der er partneren min, og heldigvis så er vi helt enig hva gjelder sånt. 

Anonymkode: 8411b...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg mener ja, så lenge det ikke har oppstått noe romantisk i fortiden eller at den ene er interessert i noe romantisk. Kjæresten min er helt motsatt og han mener NEI.
Hva mener du?

Både og.  Ikke om det har vært noe seksuelt mellom de før. Gamle venner ok, men nye jentevenner? Nei

Anonymkode: 3b67d...452

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva mener du?

Ikke kutt dem ut, i verste fall står du der uten verken venner eller kjæreste en dag.

Anonymkode: 3c730...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer mener 100% ja!

Vi har god kommunikasjon om akkurat dette og har hatt det siden vi ble sammen. Nesten alle mine tidligere og nåværende venner er av det maskuline kjønn, så jeg hadde vært dønn alene om han skulle vært imot det. Nå har mine venner blitt hans venner og omvendt, så det er sjeldent vi møter dem hver for oss.

Det er kun èn gang vi begge har satt ned foten, og da har vi hatt åpen kommunikasjon rundt det. Jeg fant ut at han var i kontakt med ei han tidligere var forelsket i, og syntes ikke det var greit selv om samtalen bare var vennlig. På samme tidspunkt fant han noen småproblemer med noen meldinger fra en tidligere kompis av meg. Vi snakket om det uten å bli defensive og kuttet kontakten med disse personene. Det er helt greit for oss så lenge vi er åpne om det. Vi har vært sammen I 4 år nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva mener du?

Jeg og kjæresten min mener nei ,altså vi har aldri tenkt på det egentlig for vi har ingen venner av motsatt kjønn. De er ender isåfall. Vi er like. Folk er ulike på dette,men viktigste er jo at du og kjæresten tenker likt,vi driter i hva andre gjør😅

Anonymkode: 14731...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg og kjæresten min mener nei ,altså vi har aldri tenkt på det egentlig for vi har ingen venner av motsatt kjønn. De er ender isåfall. Vi er like. Folk er ulike på dette,men viktigste er jo at du og kjæresten tenker likt,vi driter i hva andre gjør😅

Ikke 🦆 det hadde vært sykt,mener ekser ( blir ender når jeg skriver det på mobil)😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Clancy skrev (3 minutter siden):

Jeg og samboer mener 100% ja!

Vi har god kommunikasjon om akkurat dette og har hatt det siden vi ble sammen. Nesten alle mine tidligere og nåværende venner er av det maskuline kjønn, så jeg hadde vært dønn alene om han skulle vært imot det. Nå har mine venner blitt hans venner og omvendt, så det er sjeldent vi møter dem hver for oss.

Det er kun èn gang vi begge har satt ned foten, og da har vi hatt åpen kommunikasjon rundt det. Jeg fant ut at han var i kontakt med ei han tidligere var forelsket i, og syntes ikke det var greit selv om samtalen bare var vennlig. På samme tidspunkt fant han noen småproblemer med noen meldinger fra en tidligere kompis av meg. Vi snakket om det uten å bli defensive og kuttet kontakten med disse personene. Det er helt greit for oss så lenge vi er åpne om det. Vi har vært sammen I 4 år nå!

Vi satt foten ned? Du mener du vel... Din kjæreste burde jo aldri tatt kontakt med en han har vært betatt av. Sier litt om han. Det hadde vært krok på døra for min del.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt greit med gamle venner, men syntes det var litt rart at han var så ivrig på å danne nytt vennskap med en dame mens vi var sammen. Det viste seg jo etterhvert at de var noe mer enn bare venner, selv om han lenge hardnakket påsto at det var det eneste de var og at jeg var «sykelig» mistenksom.

Anonymkode: 73044...8ca

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...