AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #21 Del Skrevet 16. desember 2024 Nå som skolene har juleferie kan du enkelt få tak i en tenåring til å passe barna og ta unna noe husarbeid. Hadde prøvd det noen uker først. Anonymkode: e04ea...ff1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 17. desember 2024 #22 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 23.02): Jeg ville ikke forlenget en med ny fravær i prøveperioden nei. Søk deg heller en ny og mindre jobb. Anonymkode: 6f325...d06 AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 23.06): Ny i jobb og høyt sykefravær. Jeg ville ikke forlenget prøveperioden, men forsøkt alt jeg kunne å bli kvitt deg. Har ikke behov for ansatte som ikke er på jobb Anonymkode: e8df6...3bb Hvis ts jobber i helse er mangelen på helsepersonell så stor og alvorlig at dette ikke er noen risiko. Prøvetid handler heller ikke om å forlenge noe som helst. Ts er fast ansatt og skal ikke forlenges. AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 23.12): Jeg er leder i helse og ville forsøkt å bli kvitt henne. Vi har kniven på strupen til å ta ned vikarbruken og har derfor lav terskel for å si opp ansatte som har mye fravær i prøvetiden. Vi trenger faste ansatte som er på jobb. Anonymkode: e8df6...3bb Det er ikke mange ledere i helse som er så priviligerte som deg at de bare kan velge bort syke nyansatte eller velge bort de som ikke er best. De aller fleste er faktisk ganske desperate etter arbeidskraft og kvaliteten blir deretter. Det er også vanskelig å si opp en nyansatt i prøvetiden når det er sykefravær, har dere en anstendig HR-avdeling vil du slite med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #23 Del Skrevet 17. desember 2024 Å være utbrent er ikke noe som kommer kastet på, så hvorfor begynte du i ny jobb? Det virker som at du og mannen må sette seg ned å virkelig snakke om hvordan dere kan løse det på hjemmebane. Synes det er for lettvint å skulle sykemelde seg fordi man ikke klarer hverdagen, alle er slitne av og til, men på en annen side virker det som det har gått veldig langt for deg/dere. Anonymkode: 9b2aa...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet 17. desember 2024 #24 Del Skrevet 17. desember 2024 Begynn med å snakke med fastlegen din. Ikke hør med uføre på KG og så gå til fastlegen for å "bestille" sykemelding fordi du er sliten eller har litt vondt. Om dere ikke finner noen annen løsning enn sykemelding, så tar du åpenbart ikke 100% umiddelbart, men gradert. F eks 40% sykemelding = Jobbe 3 dager i uka. Da er du i hvert fall litt løsningsorientert også ovenfor arbeidsgiver. Om du ikke klarer hverdagskabalen etter hvert pga helseutfordringer bør du gå ned i stilling, og så etter hvert AAP/ufør = Dårlig råd. Jobb med fysisk og psykisk helse du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå