Gå til innhold

Jeg vet jeg får det bedre alene,men redd for og gå fra far, men vet likevel det er det beste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg vil gå fra mannen min da jeg ikke orker mer, vi har vert gift i snart 6 år og vert sammen i 16 år, vi har 3 barn sammen på 13,snart 12 og 9 år.

Jeg gjør aboslutt alt i huset og med barna. Han sitter på tlf , på datan eller trener, er mye på guttetur og er mye med kompiser og drikker i hverdagen og i helgene.

vi har gått i par terapi og jeg har gitt han masse sjanser, han lover og skjerpe seg hele tiden, går en liten tid så er vi tilbake der vi alltid er.

Nå er det nok for meg, og vet jeg får det bedre alene med barna. Jeg vil ikke nekte far samvær eller noe,men sånn vi har det nå går ikke.

Men det jeg er redd for er at han vil ha barna og ikke gi meg noe, han har sagt det hele tiden at hvis jeg går fra han så går han rettens vei for omsorgen for barna alene. Barna elsker selvsagt pappan sin og jeg ønsker dele foreldreansvar og 50/50, men er redd for hva far vil finne på.

Han tjener ca 800.000 mer enn meg i året også. Orker ikke tanke på og ha barna mine bare anhver helg og i ferier.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 4d862...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde nok gått. De to eldste er gamle nok til i praksis selv å bestemme samværsordning, og ved konflikt vil retten sjelden splitte søsken. Det er også mye trolig at far i lengden ønsker full omsorg slik du beskriver ham.

Hadde tegnet advokatforsikring i god tid før bruddet.

Anonymkode: 084b9...4eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å være bekymret for å ikke få barna 50%, men ikke forvent at barna syntes det er helt topp å flytte annenhver uke. De er jo store, og kan selv bestemme hvor de vil bo. Mange velger å bli boende fast i barndomshjemmet, i nærheten av venner og fritidsaktiviteter. Det risikerer du også, om du flytter og han blir.

Tror du mannen din klarer å ta seg av barna alene halve tiden da? Høres ikke sånn ut…  

Anonymkode: 2e6c0...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei

jeg vil gå fra mannen min da jeg ikke orker mer, vi har vert gift i snart 6 år og vert sammen i 16 år, vi har 3 barn sammen på 13,snart 12 og 9 år.

Jeg gjør aboslutt alt i huset og med barna. Han sitter på tlf , på datan eller trener, er mye på guttetur og er mye med kompiser og drikker i hverdagen og i helgene.

vi har gått i par terapi og jeg har gitt han masse sjanser, han lover og skjerpe seg hele tiden, går en liten tid så er vi tilbake der vi alltid er.

Nå er det nok for meg, og vet jeg får det bedre alene med barna. Jeg vil ikke nekte far samvær eller noe,men sånn vi har det nå går ikke.

Men det jeg er redd for er at han vil ha barna og ikke gi meg noe, han har sagt det hele tiden at hvis jeg går fra han så går han rettens vei for omsorgen for barna alene. Barna elsker selvsagt pappan sin og jeg ønsker dele foreldreansvar og 50/50, men er redd for hva far vil finne på.

Han tjener ca 800.000 mer enn meg i året også. Orker ikke tanke på og ha barna mine bare anhver helg og i ferier.

Hva hadde dere gjort?

Det er bare en trussel. En slik mann orker ikke 50% omsorg en gang,du har jo oppdratt de alene. Han er for lat.

Anonymkode: 3d18b...f66

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

Jeg er bare veldig redd for og miste barna mine. Men kommer til og flytte sånn at de er innenfor skoleområdet sitt, så håper jeg får 50%. Jeg vet jeg må flytte for huset er mannens arv etter foreldrene.

Jeg håper jo at han forandrer seg hvis vi skilles oss,men skal han holde på slik som han gjør nå når han har barna, er jeg redd han ikke klarer det ja.

Jeg kommer til og vente til etter jul, for vil ikke ødelegge julen for barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva hadde dere gjort?

Først og fremst: Barna er så store at dersom far tar deg til retten, så vil deres stemme bli vektlagt stort.

Om du tar opp dette temaet med far, ha telefonen klar og ta opp samtalen. Dokumenter allerede nå hvordan fordelingen er når det kommer til barna.

Jeg håper du har startet å spare penger slik at du har dette klart. Dere har vært gift, så der det være at du har krav på noe også. Kontakt advokat for dette!

Du kan evt vente noen år til barna er enda større. Men dokumenter uansett så mye som overhodet mulig både når det kommer til barna, men også det økonomiske (skattemeldingen osv). Årene går jo fort og plutselig er barna myndige.

Om mannen er av den manipulernde sorten, kan han finne på å fortelle ting om deg slik at at barna kan ta avstand fra deg. Jeg har hørt om ganske ekstreme tilfeller.

Men samtidig, den over her skriver at denne mannen kan også være av den late sorten som faktisk ikke vil orke barna så mye som 50%. Pendelen kan svingen den veien også. Du kan jo lure han. Si at du kan ta barna mot at han slipper barnebidrag. Og når barna er hos deg og samværsavtalen og flyttemeldingen er i boks, kontakter du nav også lar du de ta seg barnebidraget (beregning og innkreving). Jeg vil jo anta at det faktisk er til barnas best at de bor fast hos deg da det også vil bevare status quo.

Anonymkode: 6997e...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Takk for svar

Jeg er bare veldig redd for og miste barna mine. Men kommer til og flytte sånn at de er innenfor skoleområdet sitt, så håper jeg får 50%. Jeg vet jeg må flytte for huset er mannens arv etter foreldrene.

Jeg håper jo at han forandrer seg hvis vi skilles oss,men skal han holde på slik som han gjør nå når han har barna, er jeg redd han ikke klarer det ja.

Jeg kommer til og vente til etter jul, for vil ikke ødelegge julen for barna

Ikke bekymre deg. Han hadde ALDRI fått de mer enn 50% i en rettssak. Og som sagt,så uengasjert han er så blir han nok helgepappa. Han finner fort ut det å være alene 50% med 3 barn blir for mye når du er gone. Du trenger ikke bekymre deg!! Tro meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er bare en trussel. En slik mann orker ikke 50% omsorg en gang,du har jo oppdratt de alene. Han er for lat.

Bortsett fra hvis han skynder seg å finne en ny hushjelp, da. 

Anonymkode: 19c6c...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å være redd for noe som helst. Du får 50/50! Ellers synes jeg veldig synd på deg som har brukt dine beste år på å være mammaen og hushjelpen til mannen din du må gå!!!

Anonymkode: ea435...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal den slabbedasken få 50/50? Mener du det er bra for ungene å være halve tiden hos en som bare tenke på seg selv? 

Anonymkode: ef39b...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...