AnonymBruker Skrevet i går, 21:08 #41 Del Skrevet i går, 21:08 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ca 2 måneder fram i tid må man jo forventes å kunne planlegge ja. Lever dere fra uke til uke? Anonymkode: 19c81...53d Forventes å planlegge? Jeg vet ikke alltid 2 mnd før når jeg kan ta ut ferie nei. Har heller aldri opplevd at hverken barnehage eller SFO har bedt om ferieinnmelding så tidlig. Anonymkode: 9f665...0e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 23:27 #42 Del Skrevet i går, 23:27 Eh… er det mere synd på barnehageansatte som må jobbe i julen enn oss andre som må jobbe hele romjulen ? Sånn er livet.. noen må alltid være på jobb Anonymkode: 0b884...86b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 23:36 #43 Del Skrevet i går, 23:36 AnonymBruker skrev (9 timer siden): barnehagen virket veldig lite fornøyd med mitt valg, hun som tok i mot lappen til hvem som skulle være der i julen virket svært lite fornøyd. Hvordan kom dette til uttrykk? "Virket svært lite fornøyd" kan fort høres ut som "overtolkende mamma som projiserer egen dårlige samvittighet"... Hvis de faktisk sa noe direkte og konkret, er det selvfølgelig ikke greit. Hvis det bare er en følelse du har, er det sannsynlig noe som primært finnes i ditt hode - la det gå... Anonymkode: c84f7...1eb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #44 Del Skrevet 14 timer siden Så mange tråder om dette. Det svenske systemet hadde løst dette lett. Anonymkode: b6a5b...d8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #45 Del Skrevet 13 timer siden Det er vel bare 23. og 27.? Disse dagene er de eneste som er åpne i vår bhg, 28. og 29. er jo helg. Anonymkode: 45929...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 13 timer siden #46 Del Skrevet 13 timer siden Hololo skrev (19 timer siden): Da har du missforstått, det er åpent ettersom mange foreldre må jobbe i Julen og, er mange vanlige dager i den perioden og. Gjelde både aleneforeldre og de som er 2 Ja, det er nok sånn, men spesielt aleineforeldre sliter jo med å få barnepass så om noen så skal vel hun kunne sende ungene dit med god samvittighet mente jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #47 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Så mange tråder om dette. Det svenske systemet hadde løst dette lett. Anonymkode: b6a5b...d8a Hvis alle foreldre var pålagt å levere turnus i svært god tid hadde vel alle jobber vært pålagt å lage turnus i god tid også. Anonymkode: 616e5...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #48 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ca 2 måneder fram i tid må man jo forventes å kunne planlegge ja. Lever dere fra uke til uke? Anonymkode: 19c81...53d Får man forholde seg til aml som har varslingsfrist 14 dager før. Her får vi ikke vite vakt plan og ferie før 4 uker før tiden. Og da er vi heldig!! Så ja, det er vanskelig i forhold til barnehage, men at ansatte skal bli sur for de må jobbe normale hverdager er helt uforståelig for meg. Anonymkode: 5ce76...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #49 Del Skrevet 8 timer siden Takk for svar de blir sendt i bhg Anonymkode: 85571...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #50 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du høres ut som yngslingspersonen til alle som jobber i bhg, skole og serviceyrker. En real fi**e. Anonymkode: e584f...9b1 Fordi du er en som synes det er greit å furte når jobben din har arbeidstider å forholde seg til som ikke skal gå på bekostning av at du kan shame foreldre fordi du vil ha fri? Anonymkode: 2ee05...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #51 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Sjarmerende Anonymkode: c4fcb...b89 "Sjarmerende" er folk som har valgt et yrke der de er pliktig å jobbe i julen og som prøver å få kundene til å føle seg dritt fordi DE har lyst på fri. Ærlig talt. Da finner du deg en jobb der du ikke kan settes opp i julen. Anonymkode: 2ee05...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #52 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 14.51): Jeg har tvillinger som blir 6 i Januar, Denne julen må jeg jobbe hver dag , heldigvis dag 23,24,25 , 27, og 30 har fri den 26 og helga. Jeg er alene med 5 barn, de 3 skal til faren fra 20 til 27, men de er store nok til og være alene hjemme uansett, så det er ingen problem. barnehagen virket veldig lite fornøyd med mitt valg, hun som tok i mot lappen til hvem som skulle være der i julen virket svært lite fornøyd. 24 og 25 skal vi være hos mine foreldre ,så de passer de når jeg er på jobb de dagene. Kan bhg nekte meg og sende barna i barnehagen? gjør det jo ikke for moro skyld,men pga jobb, neste år får de hele julen fri Anonymkode: 85571...466 What!!!!?? NEI de er på jobb. De kan ikke nekte. Anonymkode: cfead...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #53 Del Skrevet 8 timer siden Å virke svært lite fornæyd er ikke å nekte deg. Anonymkode: acc0b...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #54 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så mange tråder om dette. Det svenske systemet hadde løst dette lett. Anonymkode: b6a5b...d8a Faktisk blir det krangel rundt dette i Sverige også... Her vi bor må man dokumentere til barnehagen at man skal på jobb i romjulen om man ønsker barnepass da (og da plikter til gjengjeld barnehagen å ordne dette). Men likevel sliter de med at bare halvparten av barna faktisk kommer - ofte finner foreldrene noen annen løsning (annen familie, venner) og sender ikke barna i jula likevel. Så sitter man der med alt for mye mat og for mange ansatte på jobb. Anonymkode: 4eed3...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #55 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 15.25): Ja leverte torsdag og fristen var den 18 Anonymkode: 85571...466 Utrolig sen frist da? Skulle tro ferien til personell, hvem som skulle jobbe i julen var bestemt lenge før den 18? Her måtte lapp om juleferie sendes inn i slutten av november! Forstår jo det, med tanke på planlegging av personalet med mer. Anonymkode: 3c9b4...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå