AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har tvillinger som blir 6 i Januar, Denne julen må jeg jobbe hver dag , heldigvis dag 23,24,25 , 27, og 30 har fri den 26 og helga. Jeg er alene med 5 barn, de 3 skal til faren fra 20 til 27, men de er store nok til og være alene hjemme uansett, så det er ingen problem. barnehagen virket veldig lite fornøyd med mitt valg, hun som tok i mot lappen til hvem som skulle være der i julen virket svært lite fornøyd. 24 og 25 skal vi være hos mine foreldre ,så de passer de når jeg er på jobb de dagene. Kan bhg nekte meg og sende barna i barnehagen? gjør det jo ikke for moro skyld,men pga jobb, neste år får de hele julen fri Anonymkode: 85571...466 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden og er første gang de er i bhg i romjulen, de har gått der siden de var 19 mnd Anonymkode: 85571...466 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Jeeeses, hvis de har åpent så kan de ikke nekte deg noe som helst. 10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Det kommer vel litt an på. Mange barnehager har et minimumsantall av barn som er påmeldt for at de holder åpent. Så da kommer det an på om det er noen andre barn som kommer. I vår barnehage er det fem barn minimum for at de holder åpent. Anonymkode: e6b69...5de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): barnehagen virket veldig lite fornøyd med mitt valg, hun som tok i mot lappen til hvem som skulle være der i julen virket svært lite fornøyd. Anonymkode: 85571...466 Dine to er sikkert de som veltet antallet så nå blir det åpent i jula. Ikke ditt problem. Anonymkode: 1c9c0...393 8 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Er barnehagen åpen, så er det selvsagt valgfritt om man mm benytter seg av plassen eller ikke i romjulen. ingen kan nekte deg det. Anonymkode: 80d3f...5e3 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Hvis du har tatt ut så mye fri som barnehagen krever i løpet av et år, så har de ingen ting de skulle ha sagt. Mulig de hadde håpet å kunne holde flere avdelinger stengt, eller at det utløser behov for mer personale enn de har budsjettert med, men akkurat det er ikke ditt problem. Hvis det derimot er du som er lovlig sein med å gi beskjed, kan jeg jo forstå at de ikke akkurat jubler over det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Rart. Ville tro at det nettopp er barn av alenefireldre de holder åpent for. De er nok bekymret for mange barn der i jula, men det er ikke ditt problem så lenge de har åpent og du trenger pass. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har tvillinger som blir 6 i Januar, Denne julen må jeg jobbe hver dag , heldigvis dag 23,24,25 , 27, og 30 har fri den 26 og helga. Jeg er alene med 5 barn, de 3 skal til faren fra 20 til 27, men de er store nok til og være alene hjemme uansett, så det er ingen problem. barnehagen virket veldig lite fornøyd med mitt valg, hun som tok i mot lappen til hvem som skulle være der i julen virket svært lite fornøyd. 24 og 25 skal vi være hos mine foreldre ,så de passer de når jeg er på jobb de dagene. Kan bhg nekte meg og sende barna i barnehagen? gjør det jo ikke for moro skyld,men pga jobb, neste år får de hele julen fri Anonymkode: 85571...466 Nei, det kan de ikke så sant bhg er åpen. Det er sikkert noen som er sure fordi de må jobbe i jula, men det må de ta med leder. Du kan sende barna i bhg med god samvittighet! Endret 6 timer siden av Grüner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Takk for alle svar barnehagen er åpen hele romjulen, uten de røde dagene da så klart. og det er allerede meldt på 14 barn på avd til barna, de er 30 barn til vanlig. Anonymkode: 85571...466 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det kommer vel litt an på. Mange barnehager har et minimumsantall av barn som er påmeldt for at de holder åpent. Så da kommer det an på om det er noen andre barn som kommer. I vår barnehage er det fem barn minimum for at de holder åpent. Anonymkode: e6b69...5de Nei, de fleste har ikke den ordningen. De har det nedfelt i vedtektene sine om de har åpent i jula eller ei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Det kan jo være en idé å gi en tilbakemelding til pedagogisk leder eller styrer, for slik skal det jo ikke være. Den ansatte hadde nok håpet på fri, men det er ikke ditt ansvar. Jeg jobber i barnehage selv. Utfordringen er ikke de som virkelig har behov for å benytte plassen grunnet jobb, men f.eks. når noen sier at barna må komme, for så å sjekke samme dag om venner av barnet er hjemme, og så velge å ikke komme likevel. Barnehageansatte ønsker også fri og tid hjemme med familie i jula, men så er det noen som har veldig lite respekt for det… Anonymkode: de88b...c0c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Er det åpent så er det åpent. Ikke ditt problem. Anonymkode: 8c6e6...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Her er det stengt hele julen, frem til januar- jeg er vel den eneste alenemammaen, men jeg vet fortsatt ikke helt hvordan det går opp for alle de andre- men det er nå jeg som har valgt denne barnehagen:) Hadde de vært åpne så hadde jeg som deg regnet med det var greit, de kan ikke bli "sure" for at de må på jobb, du må jo også på jobb.. sånn er livet! Anonymkode: 4ce77...6d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Hun ble vel sur fordi det i år er hennes tur å jobbe om barna må i barnehagen... Jeg jobber også deler av julen, og da dager som ikke er helligdager i år. Mannen må sannsynligvis jobbe også Mulig han kan ta en dag fri, men det vet han ikke før rett før. Så vi har skrevet at barnet kommer hver dag utenom julaften. Sånn må det bare bli. Barnet har fri 24-26des. Er selvsagt hjemme helgen før jul og etter jul. Så vi får mye tid sammen. Ellers jobber jo jeg turnus og har barnet innimellom hjemme på fridager. Leverer ofte sent når jeg har aftenvakter og henter 1515 senest hver dag. Så barnet er ikke fra 7-17 i barnehagen daglig slik enkelte er. Dessverre har ikke alle mulighet å ta fri eller få pass i julen. Jeg er sykepleier og vi må innimellom jobbe både helligdager og i romjulen. Landet går ikke rundt uten oss. Samme gjelder ansatte i barnehage. De jobber jo der slik foreldre kan levere barna og selv jobbe (det må man i dag for å få det til å gå rundt med mindre man har hatt mulighet å spare mye, fått arv el.). De ansatte bør sette pris på fri etter 12 julaften og til og med 2.juledag. vi er mange som må jobbe og ikke får feiret "ordentlig" jul med familien. Ellers er det mange som jobber i romjulen. Butikkansatte, kontoransatte osv. Ikke alle kan ta ut ferie/avspasering. Anonymkode: 9bf88...99a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har tvillinger som blir 6 i Januar, Denne julen må jeg jobbe hver dag , heldigvis dag 23,24,25 , 27, og 30 har fri den 26 og helga. Jeg er alene med 5 barn, de 3 skal til faren fra 20 til 27, men de er store nok til og være alene hjemme uansett, så det er ingen problem. barnehagen virket veldig lite fornøyd med mitt valg, hun som tok i mot lappen til hvem som skulle være der i julen virket svært lite fornøyd. 24 og 25 skal vi være hos mine foreldre ,så de passer de når jeg er på jobb de dagene. Kan bhg nekte meg og sende barna i barnehagen? gjør det jo ikke for moro skyld,men pga jobb, neste år får de hele julen fri Anonymkode: 85571...466 Det er ikke din oppgave, ts, å regulere følelsene til de som har valgt å arbeide i barnehage. Så ikke ta den på deg. Dersom de sier noe? Svar som du gjør til et barn som sliter med å regulere følelsene sine: vær hyggelig men bestemt veiledende. Og la dem stå i følelsen til de lærer regulere den. Voksne skal alltid regulere sine følelser. Dersom dette er de samme ansatte over tid? Be om en samtale om problemet. Man kan ikke veilede barn i emosjonell mestring om man ikke selv mestrer. Så da er man valgt dårlig i eget yrke. Anonymkode: ae44b...b47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Sa den ansatte dette med ord? Eller har du tolket blikk, kroppsspråk eller hvordan ting ble sagt? Å tolke andre er håpløst. Kanskje den ansatte var misfornøyd med noe annet? Sovet dårlig? Hatt en dårlig dag på jobben. Anonymkode: 9e255...c2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden Tusen takk for alle svar Nei vet jo ikke det er mitt problem ,men føler liksom på det for det, selvom jeg vet de må i år. som sagt er det første gang siden de begynte i bhg, Jobben har vert flinke og ta hensyn til de som har barn og er alene,men i år er det mye sykdom så da trengte de meg på jobb,men de tok likevel hensyn til mine ønsker om kun dag, så jeg er takknemlig for det. Anonymkode: 85571...466 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Kommer an på om du forholdt deg til fristen for å si fra og da? Anonymkode: 5ffd7...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Sånn var det alltid. Jeg bare overså surmulingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå