AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er snart ferdig med som LIS 1, og har fått meg jobb. Jeg har så fått brev fra militæret at jeg har blitt kalt inn som vernepliktig akademiker, i hæren. Jeg har en leilighet med lån og husleie, en bil med lån og studielån, i tillegg til andre variable utgifter. Jobben jeg har fått tilbud om gir god lønn, med vakttillegg osv. Leiligheten ble kjøpt som en investering, slik at jeg kan selge med fortjeneste om noen år. For å jobbe i militæret, så må jeg selge bilen, ta avdragsfrihet på studielån, leie bort leiligheten i ett år. Ønsker ikke avdragsfrihet på boliglån, da det går ut over, å kunne selge med fortjeneste. Jeg må/kan si opp treningsabbonememt, redusere pvt forbruk til et minimum, og spare inn på mat også. Som lege i starten av min karriere, så er ikke lønnen all verden. Spesielt den militæret tilbyr. Så til det jeg lurer på: Kan staten virkelig kreve at folk skal kjøre økonomien sin i kjelleren, for å jobbe for dem, mer eller mindre ufrivillig. Har de noen midler for å hjelpe de som kommer til å slite med økonomien. Hva kan jeg gjøre for å bedre min situasjon? Anonymkode: 56c25...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Kom verneplikt som et sjokk på deg? Anonymkode: 5513f...29e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Hvis du er lege så tror jeg du har mye bedre sjanser enn mange andre til å få betalingsutsettelse for en kort periode. At du selger bilen din når du faktisk ikke trenger den er ikke at staten krever at du kjører økonomien din i kjelleren. Som lege ser du atskillig verre skjebner enn dette, jeg tror du har alt å tjene på å roe deg ned nå. Og her står det at du kan få slettet renter i lånekassen når du avtjener verneplikt. https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/arbeidsledig-aap-syk-og-lav-inntekt/ Det er ganske godt gjort at du har klart medisinstudiet til å være så hjelpesløs og problemfokusert. Anonymkode: 8e871...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Du har fått en gavepakke, men er for kortsynt til å se det. Anonymkode: f3da1...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå