Gå til innhold

Hvordan tar dere vare på hverandre når dere har en dårlig dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

.

Anonymkode: f5a7a...671

Lite tekst her gitt😅 Du mener vel kjærestepar/ektefeller.

Jeg får trygghet,klem,omsorg når jeg er nede,noe som skjer ofte. Noe av det viktigste i forhold.

Anonymkode: 8f889...865

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klem 

Gode ord

Ber den andre hvile eller sove

Anonymkode: 4fec3...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klem, omsorg. En god samtalepartner - det er det viktigste. Rom for egenomsorg også, ikke forventninger til at det skal gjøres noe. Tilbud om tjenester/hente mat. 

Men skala kommer jo litt an på. Etter et tøft dødsfall var det stort omfang av dette, over tid. Men en elendig dag på jobb så holder det lenge med en klem, og at man får tømt seg litt for tanker. 

Anonymkode: 12dec...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil helst være litt i fred om jeg har en dårlig dag. Så det beste han kan gjøre er å la meg bli fort ferdig med det alene. Er heldigvis ikke så ofte jeg er deppa/sur/grinete 🙂. Om han har en dårlig dag er det best om han kommer seg ut på trening, sykling eller ski.

Vi er voksne mennesker, så overdreven dulling er ikke helt vår greie. Men en klem eller å servere en kaffekopp er selvfølgelig ok. 

Anonymkode: 4b253...cfb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjennom våre 10 år har jeg aldri hatt en dårlig dag som krevde noe ekstra av min kone.

Hun har det av og til, og da prøver jeg mitt beste med ord og fysisk kontakt.

Anonymkode: 13f23...fa3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har igjennom 20 år prøvd å ta vare på min kjære når hun hadde det tungt.

Nå har jeg hatt et tungt år fordi forholdet synger på siste verset og da er det ikke naturlig å komme til henne for støtte.

Anonymkode: c8800...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi er voksne mennesker, så overdreven dulling er ikke helt vår greie. Men en klem eller å servere en kaffekopp er selvfølgelig ok. 

Anonymkode: 4b253...cfb

Vennligst ikke få det til å høres ut som om det ikke er greit å være voksen og trenge kos og trøst og omsorg. Kjæresten min og jeg er også voksne mennesker med boliger og barn. Men vi begge er mennesker som trenger å ligge på fanget og få masse kos når ting er dritt. Ja - Mannen også. 

Så "voksne mennesker" kan også ha stort behov for fysisk omsorg uten at det skal gjøre de mindre "voksne".

Anonymkode: b94ac...174

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vennligst ikke få det til å høres ut som om det ikke er greit å være voksen og trenge kos og trøst og omsorg. Kjæresten min og jeg er også voksne mennesker med boliger og barn. Men vi begge er mennesker som trenger å ligge på fanget og få masse kos når ting er dritt. Ja - Mannen også. 

Så "voksne mennesker" kan også ha stort behov for fysisk omsorg uten at det skal gjøre de mindre "voksne".

Anonymkode: b94ac...174

Jeg har heller ikke behov for dulling. Hva får du igjen for det? Synes du «så-så, det går bra» hjelper deg? 
Spør fordi jeg vil forstå hvordan du tenker, ikke fordi jeg synes du er barnslig. 

Anonymkode: e0192...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har heller ikke behov for dulling. Hva får du igjen for det? Synes du «så-så, det går bra» hjelper deg? 
Spør fordi jeg vil forstå hvordan du tenker, ikke fordi jeg synes du er barnslig. 

Anonymkode: e0192...c1c

For noe tull. 

Jeg er gift med en nesten 50 år gammel kirurg. Selvfølgelig er det godt for han å komme hjem, få en god klem, dele litt bekymringer og usikkerhet etter en krevende dag nå og da. Være fullt ut åpen og sårbar, i motsetning til den profesjonelle rollen du må innta på jobb. Og motsatt, selvfølgelig, jeg har en krevende lederstilling. Da er det så godt å komme hjem til en god armkrok, og litt omsorg. 

Det er det som gjør at vi kommer tilbake dagen etter, og gjør en like god og profesjonell jobb, etter at noe krevende har skjedd. 

Noe sier meg at du aldri har hatt en partner som også er en bauta i livet ditt, som bærer deg når du er en kort tur innom kjelleren, og sørger for at du kommer deg raskt opp igjen? 

Anonymkode: 12dec...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...