Gå til innhold

Lar du egen hund slikke deg i ansiktet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før jeg fikk hund selv så jeg ned på hundeeiere som lot hunden slikke / kysse dem i ansiktet. Det skulle ALDRI min hund få lov til, tenkte jeg da. Fysj, så ekkelt!

Nå sitter jeg her med en valp som elsker å ligge i armkroken og som gjerne gir ansiktsvask både morgen og kveld. Litt skamfull må jeg innrømme at det faktisk har blitt koselig for meg også å kjenne valpen roe seg ned og bli avslappet av det.

Jeg vil fortsatt ikke bli slikket av andres hunder, men det ble noe helt annet med egen hund. Båndet mellom oss er én ting, men jeg har også full oversikt over hva den spiser og drikker - inkludert når den løper avgårde med kattebæsj i munnen... Da er det uaktuelt med kos på en stund, for å si det sånn! Men det er også jeg som vasker hunden, gir tyggebein og pusser tenner. Den oversikten har jeg ikke med andres hunder. Har i tillegg en mindre hund som ikke sikler, er ikke sikker på om jeg hadde følt det samme med en st. bernard...

Er det flere som har endret mening etter at dere fikk egen hund, eller er det fortsatt fullstendig uaktuelt med hundetunge i ansiktet?

Anonymkode: 227d6...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Før jeg fikk hund selv så jeg ned på hundeeiere som lot hunden slikke / kysse dem i ansiktet. Det skulle ALDRI min hund få lov til, tenkte jeg da. Fysj, så ekkelt!

Nå sitter jeg her med en valp som elsker å ligge i armkroken og som gjerne gir ansiktsvask både morgen og kveld. Litt skamfull må jeg innrømme at det faktisk har blitt koselig for meg også å kjenne valpen roe seg ned og bli avslappet av det.

Jeg vil fortsatt ikke bli slikket av andres hunder, men det ble noe helt annet med egen hund. Båndet mellom oss er én ting, men jeg har også full oversikt over hva den spiser og drikker - inkludert når den løper avgårde med kattebæsj i munnen... Da er det uaktuelt med kos på en stund, for å si det sånn! Men det er også jeg som vasker hunden, gir tyggebein og pusser tenner. Den oversikten har jeg ikke med andres hunder. Har i tillegg en mindre hund som ikke sikler, er ikke sikker på om jeg hadde følt det samme med en st. bernard...

Er det flere som har endret mening etter at dere fikk egen hund, eller er det fortsatt fullstendig uaktuelt med hundetunge i ansiktet?

Anonymkode: 227d6...a92

Da jeg hadde hund fikk han ikke lov å " susse" meg i fjeset. Men snudde alltid øret til. 😂 så han susser der. 

Anonymkode: 814b6...dd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund døde i fjor, 12,5 år gammel. Men det  med å la den slikke i ansiktet var alltid fullstendig uaktuelt, ja. Hun fikk aldri lov til det. Ikke på hendene heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot ikke min hund slikke meg i ansiktet bare uten videre når han var voksen. 

Når han var valp så var det noe annet. Da er det ikke så lett å styre impulsene. 

Jeg spurte om å få nuss jeg da, og det fikk jeg hver gang. Kunne snakke til han som han var et menneske 💕

Verdens nydeligste hund 💙

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en av de få tingene som min hund IKKE får lov til. Den tungen har vært mange forskjellige steder (😝) i løpet av en dag, så den skal i hvert fall ikke opp i ansiktet mitt 😄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder spiser andre hunder sin bæsj. Skikkelig grisete å la de slikke i ansiktet og på hendene. Lukte kan de, men slikke nei takk. 

Anonymkode: 79ae1...869

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig fikk min hun slikke meg i ansiktet. Var rett som det at jeg fikk en skikkelig tungemuss også. Dette lot jeg han gjøre i 15 år før han døde, og jeg var frisk og lever enda selv...

Anonymkode: fb84f...186

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hunder spiser andre hunder sin bæsj. Skikkelig grisete å la de slikke i ansiktet og på hendene. Lukte kan de, men slikke nei takk. 

Anonymkode: 79ae1...869

Jeg har hatt fire hunder over 15 år og jeg har aldri hatt en hund som spiser andre hunders møkk. Ingen av mine venner med hund har det problemet heller.

Anonymkode: b13a9...c94

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj nei. Folk som lar hunder slikke seg i ansiktet og ikke engang vasker seg etterpå er jævlig ekle 

Anonymkode: 972e2...4e8

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig fikk min hun slikke meg i ansiktet. Var rett som det at jeg fikk en skikkelig tungemuss også. Dette lot jeg han gjøre i 15 år før han døde, og jeg var frisk og lever enda selv...

Anonymkode: fb84f...186

Samme her🩵

Anonymkode: ce6af...612

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får han, så klart. Men han er ingen slikker så det er ikke så ofte han gjør det ❤️ Han er også en renslig type hund, spiser ikke bæsj og andre ting han finner langs veien. Han sleiker seg i rumpa, så klart. Og han får ikke gi meg en suss i ansiktet rett etter den aktiviteten. Som sagt, sjeldent han tyr til den form for kos, så har aldri vært et problem. Han sleiker ikke over hele ansiktet heller, bare en liten forsiktig tunge på nesetippen eller kinnet ❤️

Anonymkode: 53bab...7db

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare skikkelig nasty. Og mange har fått alvorlige skader av det. Hadde heller ikke kysset kjæresten om hun slikket rumpa etter hun var på du (om det var fysisk mulig) 

Anonymkode: 806ce...0f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder har ikke vært slik at de har slikket folk så mye i ansiktet. 🤔 Som valper gjorde de det, men etter de ble voksne så skjedde det svært sjeldent. Kun hvis de var gira opp eller svært glad.

Fikk en real "nuss" av hunden min i går da han var overlykkelig for at jeg kom hjem, men det var et slikk på kinnet og så bare masse klemmer. Husker ikke sist jeg fikk en "nuss" egentlig. 

Fremmede hunder har jeg ikke opp i ansiktet uansett, så de får ikke sleiket meg om de så hadde hatt lyst til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hundens språk det og så vidt jeg kan huske å ha sett på film, så gjør ganske mange mennesker det samme
og litt til... :plystre:

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er bare skikkelig nasty. Og mange har fått alvorlige skader av det. Hadde heller ikke kysset kjæresten om hun slikket rumpa etter hun var på du (om det var fysisk mulig) 

Anonymkode: 806ce...0f1

Hvilke alvorlige skader er det snakk om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...