Gå til innhold

Kvinner, føler dere at menn behandler dere bra ?

AnonymBruker

Føler kvinner i 2024 seg bra behandlet av menn  

40 stemmer

1. 1. Behandler menn deg bra?

• Ja, stortsett, jeg føler jeg har respekt fra menn og de behandler meg bra
      25
    • Ja, de menn som er i min omgangskrets er veldig snille og behandler meg bra, men fremmede menn har jeg ikke følt mye respekt fra
      1
    • Jeg har hatt en del episoder med menn som er vonde, føler ikke det er lett å få respekt fra menn og bli bra behandlet, man må sette egne grenser
      8
    • Menn behandler meg ofte dårlig- er skeptisk til deres motiver
      5
    • Menn behandler meg alltid dårlig- jeg må holde meg unna menn
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Spør bare litt om hvordan kvinner i 2024 føler seg behandlet av menn. 

Anonymkode: d04dc...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje du kan lage en tråd der kjønnene er byttet om etter at resultatene er kommet inn.

Anonymkode: 2df62...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg tenker meg om, behandler de meg faktisk bedre enn det andre kvinner gjør 🤔 Tror kun exen min har vært ordentlig dust mot meg.

Anonymkode: db17e...604

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stort sett er folk ok. Men i romantiskw relasjoner sklir det ofte ut. Med løgn, bedrag, ikke «hjelpe» til hjemme lenger osv. 

Tror de er vant til at kvinner godtar dette

Anonymkode: a2d2b...9fd

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes menn i det store og hele er veldig greie. De har sine ting å tenke på, så jeg forventer ikke å bli behandlet som en dronning. Jeg foretrekker også helt klart å jobbe med menn profesjonelt. Jeg blånekter å gå tilbake til en arbeidsplass som er dominert av kvinner (jobbet i motebransjen).

Hadde en negativ holdning til menn når jeg var avhengig av Instagram og Vine, men jeg skjønner jo nå at den verste driten av/om menn er det som sirkuleres der, og at det ikke er en representativ fremstilling av de aller, aller fleste menn i det virkelige livet.

Anonymkode: a5c70...85b

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn er som folk flest. Greie normale mennesker men det er alltids unntak.

Problemet med å stille et spørsmål som dette her inne er at KG er en samling av bitre kvinner som skriver sine meninger her ufiltrert fordi de er for feig til å si de i virkeligheten. 
inb4 (kvinner kan ikke si hva de vil i virkeligheten fordi de blir utsatt for vold) 

Anonymkode: b8565...0f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes det er ekstremt vanskelig å få respekt fra menn. Har blitt fortalt at menn er sånn seg i mellom òg, og at det ikke har noe med kjønn å gjøre. Prøver å trøste meg med det, men synes likevel det er kjipt. Synes det er vanskelig å bli klok på herre-kulturen og hvordan rEsPekT fungerer som en sosial kapital i økosystemet deres. Har dog skjønt at makt og respekt er "alt" for dem. Har du ikke A, får du ikke B. Noe sånt i hvert fall. Samtidig sier de at de ikke bryr seg om hvilken jobb jeg har, hvor mye penger jeg har, etc., og jeg leser jo ordentlige studier som forteller det samme. Det gjelder for menn, men ikke for kvinner. Så hva skal vi gjøre for å få respekt?

Har også en del vonde opplevelser ift. avvisning og likegyldighet fra menn. Synes det er veldig sårt, og det har skapt en del bitterhet i meg.

Anonymkode: 15e15...b1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg tenker meg om, behandler de meg faktisk bedre enn det andre kvinner gjør 🤔 

Ja, kvinner behandler ofte hverandre dårlig.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn behandler meg ofte dårlig, så jeg unngår og ignorerer dem så langt jeg kan. Jeg synes menn er egoistiske dramaqueens med lav impulskontroll, de sier de styggeste ting, tar ikke hensyn til andre, går rett på meg på gata, kaster ting på meg fra biler som kjører forbi, klår, klasser, klemmer, «skal bare», «ikke vær så krenka» - 

Joda, det finnes sikkert ok menn, men neimen om jeg vet hvor. Finnes det en kvinne jeg kan forholde meg til isteden, så gjør jeg det. 

Anonymkode: 409e9...216

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Myte. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spør bare litt om hvordan kvinner i 2024 føler seg behandlet av menn. 

Anonymkode: d04dc...817

Jeg merket jeg fikk et veldig dårlig syn på menn etter å ha opplevd kjøttmarkedet på Tinder og føler at jeg slapper mer av når jeg slettet appen. Man kan danne fine, gode, ordentlig relasjoner uten at ting må handle om sex hele tiden.

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Noen mennesker vokser aldri opp. Husker jeg jobbet med en eldre dame (boomer) for ti år siden, og hun var helt forferdelig mot alle. Lagde drama, lagde styr. På samme måte som en del av jentene i klassen til sønnen min holder på nå og de går på ungdomsskolen. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn behandler meg ofte veldig dårlig. Det gjelder å være påpasselig. Kvinner gjør ikke det. 

Anonymkode: 11ae1...671

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det meste har jeg blitt behandlet veldig bra av menn, gjennom hele livet. De som har gjort dumme ting mot meg har normalt beklaget (eller så har jeg tatt igjen på dem til den grad at jeg ikke trenger noen beklagelse). Et unntak er mannen min. Vet ikke om det skjer noe når menn blir litt for trygge over at kvinnen ikke bare kan gå når som helst. Han er absolutt ikke den verste mannen man kan få, men hans selvdeklarerte "ikke feministiske" mor har helt klart ødelagt han på flere måter som bare kom frem etter hvert som det ble mer ting å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg tenker meg om, behandler de meg faktisk bedre enn det andre kvinner gjør 🤔 Tror kun exen min har vært ordentlig dust mot meg.

Kvinner er kvinner verst 

Anonymkode: 8152d...2d2

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kvinner er kvinner verst 

Anonymkode: 8152d...2d2

Nei. 

Anonymkode: 11ae1...671

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Myte. 

En myte kg brukere tror på.

20241015_185019.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tror ikke at menn respekterer andre menn heller. Det er vel mye der det ligger. Om menn behandler kvinner som menn, er det dårligere enn hvordan kvinner behandler andre kvinner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden):

Tja, jeg tror ikke at menn respekterer andre menn heller. Det er vel mye der det ligger. Om menn behandler kvinner som menn, er det dårligere enn hvordan kvinner behandler andre kvinner. 

Menn behandler hverandre bedre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn i noen sammenhenger er dritbra, fokusert og ansvarlige. I andre sammenhenger er de ego og aggressive. 

Absolutt, det finnes drittdamer også, og noen av dem er farlige og manipulative. Men da er det sånn at jeg husker dem som et skummelt unntak og noen jeg måtte sette på plass. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...