Gå til innhold

Vondt forhold til forelder som ikke ser egne feil og spyr ut eder og galle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man egentlig? Er så forbanna sur etter vedkommendes nyeste påfunn og gleder meg bare til den dagen hen ikke eksisterer lenger. For å være helt ærlig er jeg redd for denne personen og for hva hen kan finne på, og jeg ønsker egentlig ikke kontakt, men for mine barn og familiefredens skyld holder jeg ut. Er så bitter for alt denne personen har gjort mot barna sine fra tidlig alder. Det er ikke snakk om vold eller overgrep, mer en veldig ustabil personlighet som har ført til det ene og det andre. Verst av alt er det vel at hen forsvant fra livene våre i ti år for så å komme tilbake og forvente at hen skal være likestilt med forelderen som alltid har vært der for oss.

Har lyst å skylle alt sinnet jeg bærer på over på denne personen, men jeg vet at det ikke er noe lurt. Kan man få offentlig psykolog i sånne tilfeller? Har et stort behov for å prate med noen utenforstående, noen som kan være litt objektive.

Anonymkode: 77ac1...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få samtaler på familievernkontoret. Men vil være en lav prioritet.

Anonymkode: d586f...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du kan få samtaler på familievernkontoret. Men vil være en lav prioritet.

Sammen med forelderen min? Det ønsker jeg virkelig ikke, og jeg hadde aldri fått med vedkommende heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er til familiens beste å opprettholde kontakt med dette mennesket? Barn har bare godt av å lære at det er greit å sette grenser, også ovenfor egen familie.

Anonymkode: 893c1...17e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sammen med forelderen min? Det ønsker jeg virkelig ikke, og jeg hadde aldri fått med vedkommende heller.

Nei, alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du sikker på at det er til familiens beste å opprettholde kontakt med dette mennesket? Barn har bare godt av å lære at det er greit å sette grenser, også ovenfor egen familie.

Anonymkode: 893c1...17e

Hen er veldig snill mot barna mine, og de er såpass små at de ikke skjønner så mye ennå. Jeg er kanskje paranoid, men med alle familiedrapssakene som har vært i år er jeg livredd for å trigge vedkommende på en eller annen måte. Som sagt hadde det vært greit om hen var borte, for da hadde jeg ikke trengt å forholde meg til elendigheten.

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei, alene. 

Hadde håpt på psykolog heller, for hen gjorde barndommen og tenårene mye vanskeligere enn det hadde trengt å være, og jeg har nesten ikke snakket med noen om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jeg ønsker egentlig ikke kontakt, men for mine barn og familiefredens skyld holder jeg ut

Hvorfor må dine barn ha kontakt med denne personen? Og er det egentlig så mye familiefred med denne personen i livet deres?

Anonymkode: c537c...480

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt kontakten på et minimum, og kommunisert klart og tydelig at barna kun kan ha stabile mennesker i livet sitt. Så kuttet kontakt ved evt. raseriutbrudd foran barne, eller lignende denne personen sliter med. 

Anonymkode: 4a4c1...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hen er veldig snill mot barna mine, og de er såpass små at de ikke skjønner så mye ennå. Jeg er kanskje paranoid, men med alle familiedrapssakene som har vært i år er jeg livredd for å trigge vedkommende på en eller annen måte. Som sagt hadde det vært greit om hen var borte, for da hadde jeg ikke trengt å forholde meg til elendigheten.

Hadde håpt på psykolog heller, for hen gjorde barndommen og tenårene mye vanskeligere enn det hadde trengt å være, og jeg har nesten ikke snakket med noen om det. 

Men da er de såpass små at de ikke vil merke at denne ikke er der heller. Dere kan flytte langt unna. Avstand hjelper. Antar at dette er en av foreldrene dine?

Du kan prøve å se om du kan få time hos dps. Det er lite sannsynlig, for terskelen der er meget høy. Det er nok privat du må gå, eller snakke med venner eller bekjente om de vil høre om dette. Evt partner om du har det.

Anonymkode: c537c...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...