AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #41 Del Skrevet 15. desember 2024 Annenhver jul hos dine foreldre er vel mer rettferdig. Han vil jo også feire jul hos sin familie Anonymkode: ca611...59b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #42 Del Skrevet 15. desember 2024 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Litt enig men det er ikke urimelig å feire jul annenhvert år hos ts familie. At de hadde hatt litt juleferie annenhvert år hos de. Og får de barn sammen må de jo gjøre det sånn uansett. Så kunne de bytta på hvem som besøkte hvem i sommerferien. Nettopp. Det handler jo om at han skal vise at han er noe å få barn med også. Ikke interessert i min familie? Vel da vet jeg ikke om dette er liv laga Anonymkode: b047d...6ba 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. desember 2024 #43 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har hatt to forhold (vært gift, vært samboer). I ekteskapet bodde vi i hans hjemby. I samboerskap bor vi på mitt hjemsted, og samboer kommer langt unna fra. Jeg syns det er helt naturlig at man bruker litt av ferien hos de som bor langt unna. Annenhver jul og en uke hver sommer er helt ok. Den som har familien sin langt unna må jo få holde kontakt. Utenom en sommeruke og annenhver jul, så har jeg/han reist på helgeturer alene til hjemsted, evt sammen med barn. Den som bor langt unna sin familie "ofrer" jo noe. Da bør partner kunne bruke litt av ferier hos svigerfamilie. Anonymkode: b1225...73b Helt enig. Og en uke av sommerferien er ikke så himla mye. Man har fem uker sommerferie 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #44 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Annenhver jul hos dine foreldre er vel mer rettferdig. Han vil jo også feire jul hos sin familie Anonymkode: ca611...59b Er jo det vi snakker om her Anonymkode: b047d...6ba 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #45 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Les igjen. Jul ELLER påske. Anonymkode: b047d...6ba Men det er jo helt merkelig å bestemme sånt når han ikke vil? Du kan jo ikke bestemme slikt for andre. Du kan invitere han med, og han kan velge å si ja takk eller nei takk. Sier han nei takk så mye at det blir et problem for deg, så må du velge om han da er en type partner du ønsker deg i livet. Du kan ikke forandre andre mennesker fordi du vil ha det sånn. Eneste du kan endre er deg selv, enten forventningene dine, eller endre hvem du forventer noe av. Anonymkode: 1f4b8...97d 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #46 Del Skrevet 15. desember 2024 Maleficenta skrev (Akkurat nå): Helt enig. Og en uke av sommerferien er ikke så himla mye. Man har fem uker sommerferie Nei, det har man virkelig ikke. Hvis man skal ha fri i jula og påsken og kanskje noen langhelger, har man 3 uker sommerferie. Anonymkode: a6e94...20a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #47 Del Skrevet 15. desember 2024 Maleficenta skrev (Akkurat nå): Helt enig. Og en uke av sommerferien er ikke så himla mye. Man har fem uker sommerferie Det vanlige er å ha fem uker ferie i løpet av et kalenderår. Jeg kjenner ingen som bruker alle fem ukene om sommeren. Anonymkode: 30edc...fe1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #48 Del Skrevet 15. desember 2024 Agatha skrev (2 minutter siden): Høres jo veldig ut som du har bestemt deg for at det er en løsning på dette, nemlig at han skal dit slik du har sett det for deg. Alt annet er uaktuelt. Det er jo ikke særlig diplomatisk og dere har ikke barn så da burde han jo få bestemme mer selv hvor han vil være i feriene sine? Vi feiret aldri jul sammen før vi fikk barn for eksempel. Begge var for glade i sine egne juletradisjoner. Nå deler vi oss annen hver gang. Hender også vi reiser hver for oss med barna og hver sin familie så får den andre noen dager "fri". Skjønner litt at han trenger noen å prate med når du er helt urokkelig og bruker argumentet gråt når du ikke får det som du vil. Slike diskusjoner er uendelig frustrerende fordi du går i vranglås bruker følelseskortet og han ikke blir hørt. Synes jo også at argumentet ditt om at han må få en relasjon til familien din ikke holder vann da det jo virker som han har truffet de mange mange ganger. Nei. Jeg har som sagt gitt han ballen der han får lage en skisse hvor han tenker at vi begge er fornøyde. Men så ringte han moren sin. Anonymkode: b047d...6ba 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #49 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er jo helt merkelig å bestemme sånt når han ikke vil? Du kan jo ikke bestemme slikt for andre. Du kan invitere han med, og han kan velge å si ja takk eller nei takk. Sier han nei takk så mye at det blir et problem for deg, så må du velge om han da er en type partner du ønsker deg i livet. Du kan ikke forandre andre mennesker fordi du vil ha det sånn. Eneste du kan endre er deg selv, enten forventningene dine, eller endre hvem du forventer noe av. Anonymkode: 1f4b8...97d Er jo det jeg sier, har gitt han ballen. Men vurderer om dette er liv laga for han ringte moren sin. Anonymkode: b047d...6ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #50 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kun dette som skaper splid. Vi har helt vanlige diskusjoner som par utover dette, logistikk som må løses osv, ingenting vi har alvorlige krangler om. Ikke barn i bildet, men vi har jo sett for oss dette i fremtiden om ikke så altfor mange år, og han må jo bli kjent med min familie og være med og bygge grunnlaget. Jeg har også vært streng med min familie at de må besøke oss for de kan ikke bare «hoppe inn» når vi får barn liksom. Så det går begge veier. Jeg besøker også min familie alene et par ganger i året utenom. Men det er uansett ikke det samme som at samboer blir kjent med min familie og slekt der. Anonymkode: b047d...6ba Dette er svært enkelt ts. Du har vunnet gull allerede😊Hvorfor? Dere har ingen barn,ingenting som binder dere sammen. Det betyr du kan forlate denne mannen. Blir ikke så opphengt i ar han prater med mor, greit nok,men at han ikke takler når du gråter viser at han er emosjonell umoden. Nei takk ,jeg hadde aldri orket leve slik. Her lyser det enda større kommunikasjon problemer om det kommer barn! Dra. Anonymkode: afee7...e3b 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #51 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp. Det handler jo om at han skal vise at han er noe å få barn med også. Ikke interessert i min familie? Vel da vet jeg ikke om dette er liv laga Anonymkode: b047d...6ba Og det har du lov til å vurdere! Uten trusler etc. Se på handlinger, hva velger han? Er det da kompatibelt med deg? Ikke lag dette til et prosjekt der du skal lage en perfekt mann for deg. Enten er han det, med de egenskapene han har (som tydelig ikke prioriterer familie på den måten du gjør), eller så er han ikke en mann du ønsker å dele livet med. At for mange velger mann ut fra potensialet hans. Da vil han aldri klare å gjøre damen fornøyd, fordi han har kanskje ikke noe ønske selv om å endre seg/forbedre noe. Anonymkode: 1f4b8...97d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. desember 2024 #52 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det vanlige er å ha fem uker ferie i løpet av et kalenderår. Jeg kjenner ingen som bruker alle fem ukene om sommeren. Anonymkode: 30edc...fe1 Joa det var sant.... Men uansett er det ikke urimelig at han ofret litt og prioriterer å bli kjent med hennes familie også, om han tenker dette forholdet skal bli mer seriøst med barn osv. Nå vet ikke jeg hvor mye han tenker det er rimelig å besøke de. Det kan jo tolkes som han aldri ønsker å besøke de, men det står det ingenting om 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #53 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og det har du lov til å vurdere! Uten trusler etc. Se på handlinger, hva velger han? Er det da kompatibelt med deg? Ikke lag dette til et prosjekt der du skal lage en perfekt mann for deg. Enten er han det, med de egenskapene han har (som tydelig ikke prioriterer familie på den måten du gjør), eller så er han ikke en mann du ønsker å dele livet med. At for mange velger mann ut fra potensialet hans. Da vil han aldri klare å gjøre damen fornøyd, fordi han har kanskje ikke noe ønske selv om å endre seg/forbedre noe. Anonymkode: 1f4b8...97d Mulig. Men jo han prioriterer familie, sin egen. Har mye kontakt med dem og jeg er med ofte dit og det er jo greit det, men han ser ikke at jeg trenger at vi er hos mine også. Anonymkode: b047d...6ba 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #54 Del Skrevet 15. desember 2024 Maleficenta skrev (2 minutter siden): Joa det var sant.... Men uansett er det ikke urimelig at han ofret litt og prioriterer å bli kjent med hennes familie også, om han tenker dette forholdet skal bli mer seriøst med barn osv. Nå vet ikke jeg hvor mye han tenker det er rimelig å besøke de. Det kan jo tolkes som han aldri ønsker å besøke de, men det står det ingenting om Han ønsker å besøke de, men bare 2 dager på sommeren og da også fordi han ønsker å besøke kompis i nabobyen. Anonymkode: b047d...6ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #55 Del Skrevet 15. desember 2024 Å kjøre vekk i sinne i en krangel er så jævlig taperaktig. Å i tillegg involvere andre i deres krangel er, som ungdommen sier, et rødt flagg. At han velger å involvere sin egen mor for å manipulere deg er sykt. Dere har ikke barn og MÅ ikke feire sammen, men det er vanlig å få til en jevn fordeling av høytidsfeiringer når begge sett foreldre er oppegående. Dere bør diskutere hvordan dere ser for dere at ting blir når dere får eventuelle barn. Emnet for krangelen er jo ikke det viktigste her, det er den manipulerende og usunne måten han agerer på. Har han ikke lært seg hvordan man ikke eskalerer en konflikt? Hvis du vil være slu kan du opprette en chattetråd med dere to og mødrene deres der du oppfordrer til å diskutere julefeiring. Anonymkode: 6f9e6...6a0 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #56 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg og min eks feirer ikke jul sammen før vi fikk barn. Likevel var han med og besøkte dem innimellom ellers, gjerne en opptil en uke om gangen siden mine foreldre bodde såpass langt unna. Utenom dette dro jeg alene. Jeg tenker det likevel er viktig å finne ut om samboeren tenker at han ikke vil være villig til å «ofre» annenhver jul og en uke om sommeren dersom de får barn en gang, for det er virkelig sært. Anonymkode: 30edc...fe1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SynneD Skrevet 15. desember 2024 #57 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han mener at han trenger tid for seg selv. Men han har selv familie og venner langt unna og noen av vennene bor i min by, og da vil han gjerne bruke tid sammen med dem. Så han vil heller bruke tiden her enn sammen med min familie. Og sist vi var i min hjemby brukte vi kun 2 dager sammen med min familie for tiden ble spist opp av reisedager og at han ville komme seg fort videre til kompisen sin i nabobyen for så å dra tilbake til by A. Moren min gråt fordi hun hadde gledet seg sånn til vi kom og så var vi bare sammen med foreldrene mine 1 dag, og søsteren min 1 dag. Anonymkode: b047d...6ba Hvis din mor gråt var kanskje avklaringen om hvor lenge dere kom til å bli ganske dårlig på forhånd. Men kunne ikke du brukt noen dager til mens han var hos kompisen? Jeg skjønner at du gjerne vil at han skal involvere seg i din familie, men det er ikke alle som er like familieorienterte på den måten. Jeg hadde f.eks. syntes det ville vært mye å bruke en hel uke med familien til samboeren uten barn, og hadde hatt lite interesse av det. Ikke fordi jeg ikke bryr meg, men for meg er venner minst like viktig. Vi har sjeldent mer enn en overnatting med familie. Det betyr jo heller ikke at han ikke vil synes det er ok å bruke en uke når dere evt får barn, men det er jo en samtale dere må ha. Er dere enige om at dere skal feire jul annenhvert sted? Det er en del som ikke feirer jul sammen frem til de får barn, nettopp fordi man gjerne vil være hos egen familie. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #58 Del Skrevet 15. desember 2024 Dette henger ikke på greip. Han mener altså at: Det er for mye å besøke din familie 1-2 uker i året At det er helt rimelig at HANS mor blir inkludert og involvert i diskusjoner og avgjørelser dere som par tar Jeg leser om en mann som KUN tenker på seg selv og sine behov. Han har behov for mamma. Dine behov er ikke så viktig. Dette kommer mest sannsynlig IKKE til å endre seg etter at dere får barn Anonymkode: 21783...dbf 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SynneD Skrevet 15. desember 2024 #59 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å kjøre vekk i sinne i en krangel er så jævlig taperaktig. Å i tillegg involvere andre i deres krangel er, som ungdommen sier, et rødt flagg. At han velger å involvere sin egen mor for å manipulere deg er sykt. Men er det noe i denne tråden som tyder på at det er for å manipulere noen? Har mor gjort noe aktivt i denne debatten? Jeg synes det bare tyder på en fyr som har god kontakt med sin mor, kanskje ikke like lett for å snakke med kompiser, og derfor snakker med mammaen sin om ting som han synes er vanskelig. Om mor er en vanlig oppegående person bør ikke det gå utover noens forhold tenker jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #60 Del Skrevet 15. desember 2024 SynneD skrev (4 minutter siden): Hvis din mor gråt var kanskje avklaringen om hvor lenge dere kom til å bli ganske dårlig på forhånd. Men kunne ikke du brukt noen dager til mens han var hos kompisen? Jeg skjønner at du gjerne vil at han skal involvere seg i din familie, men det er ikke alle som er like familieorienterte på den måten. Jeg hadde f.eks. syntes det ville vært mye å bruke en hel uke med familien til samboeren uten barn, og hadde hatt lite interesse av det. Ikke fordi jeg ikke bryr meg, men for meg er venner minst like viktig. Vi har sjeldent mer enn en overnatting med familie. Det betyr jo heller ikke at han ikke vil synes det er ok å bruke en uke når dere evt får barn, men det er jo en samtale dere må ha. Er dere enige om at dere skal feire jul annenhvert sted? Det er en del som ikke feirer jul sammen frem til de får barn, nettopp fordi man gjerne vil være hos egen familie. Vi måtte kjøre sammen, så jeg kunne ikke bli igjen hos min familie om vi skulle besøke kompisen hans. Og min mor hadde jo gledet seg så voldsomt til å vise frem barndomshjemmet mitt til han. Han er nesten mer familieorientert enn meg, men familien hans er mye viktigere enn min. Jeg skjønner jo at de er det for han, men han ser ikke hva jeg ofrer her og hvorfor det er viktig for meg at vi bruker tid hos min familie. Anonymkode: b047d...6ba 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå