AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Kanskje noen har satt seg inn i jungelen av senger de siste årene. Ikea utgår pga frakt og størrelser, jysk også grunnet tidligere erfaringer. Har sett på Jensen, Wonderland og Signature Collection. Sistnevnte er på kampanje nå. Noen som har erfaring med SC til daglig bruk? Vi har en gjesteseng fra det merket som er veldig god, men kanskje den ikke holder seg like godt som de dyrere merkene med jevnlig bruk? Leser i tillegg noen anmeldelser fra folk som må rette på madrass/overmadrass daglig, det høres litt kjipt ut selv om jeg aller helst kunne tenkt meg SC pga pris og god erfaring med gjestesengen. Er det kjekt med regulerbar seng? Hva er egentlig bruksområdet? Ulemper utover spesiallaken? Jeg sover veldig dårlig, og våkner ofte hvis bare mannen snur seg. Er det noe jeg bør tenke på med ny seng som kan forhindre eller hjelpe på det, utenom så bred som mulig seng? Alle innspill er velkomne ☺️ Anonymkode: 88975...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Ja, og rengjøring under: ser ikke ut som man får seng med sokkel lenger? Hva bør høyde på ben være for å komme enkelt til med støvsuger? Ts Anonymkode: 88975...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Vi har Svane inteligel zefir regulerbar. Den er veldig god. Fordeler regulerbar; om man skal ligge å lese litt og drikke kaffe en helgemorgen. Om man er forkjølet er den gull da man kan sove med hodet litt høyere. Om man er sliten, har gått/trent tungt, så er det veldig godt å heve beina litt. Og så vil det også være en fordel ved for eksempel brudd/skader, ryggvondt, og mye som kan treffe gjennom livet. Man kan velge sokkel, men det er ikke "inn" akkurat nå, derfor ser du det sjeldent. Vi valgte høye bein slik at robotstøvsuger kommer inn under. Med tanke på bevegelse; Vi hadde tidligere en rimelig jensen. Ulempen med denne var at vi merket alt av den andres bevegelser, så uansett valg anbefaler jeg dere å prøve ut dette i butikk. Selger sa at dette hang mye sammen med prisnivå/kvalitet. Anonymkode: 4fad6...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi har Svane inteligel zefir regulerbar. Den er veldig god. Fordeler regulerbar; om man skal ligge å lese litt og drikke kaffe en helgemorgen. Om man er forkjølet er den gull da man kan sove med hodet litt høyere. Om man er sliten, har gått/trent tungt, så er det veldig godt å heve beina litt. Og så vil det også være en fordel ved for eksempel brudd/skader, ryggvondt, og mye som kan treffe gjennom livet. Man kan velge sokkel, men det er ikke "inn" akkurat nå, derfor ser du det sjeldent. Vi valgte høye bein slik at robotstøvsuger kommer inn under. Med tanke på bevegelse; Vi hadde tidligere en rimelig jensen. Ulempen med denne var at vi merket alt av den andres bevegelser, så uansett valg anbefaler jeg dere å prøve ut dette i butikk. Selger sa at dette hang mye sammen med prisnivå/kvalitet. Anonymkode: 4fad6...a50 Tusen takk for gode tips! 🤗 Akkurat sånt jeg er ute etter. Opplever du at det kan være irriterende med det skillet på midten av overmadrassen, som man får med regulerbar seng? Feks hvis man ligger i midten, som er litt godt de gangene man har sengen for seg selv? 😄 Har også lurt litt på om den underste madrassen blir mer som en ramme/kasse enn ordentlig madrass, og om det da påvirker komforten til sengen. Ser at den du har sikkert er god uansett mtp pris etc., men på rimeligere varianter kan det kanskje bli litt mindre komfort enn ved doble, vanlige madrasser. Ellers høres det kjempekjekt ut av alle grunnene du nevnte over! Ts Anonymkode: 88975...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for gode tips! 🤗 Akkurat sånt jeg er ute etter. Opplever du at det kan være irriterende med det skillet på midten av overmadrassen, som man får med regulerbar seng? Feks hvis man ligger i midten, som er litt godt de gangene man har sengen for seg selv? 😄 Har også lurt litt på om den underste madrassen blir mer som en ramme/kasse enn ordentlig madrass, og om det da påvirker komforten til sengen. Ser at den du har sikkert er god uansett mtp pris etc., men på rimeligere varianter kan det kanskje bli litt mindre komfort enn ved doble, vanlige madrasser. Ellers høres det kjempekjekt ut av alle grunnene du nevnte over! Ts Anonymkode: 88975...ec9 Nei, madrassene er så tette at vi ikke merker det. Har split-sheets. Så er kun hodedelen som er delt, resten av laken er "ett", da fottdelen ikke hever seg så mye. Det sagt, jeg tror vi aldri sover midt i senga, så hovedvekten ligger ikke der over tid. Jeg er avhengig av å raskt nå vann eller telefon 😅 Dere kan jo vurdere 200 seng om dere er glad i mye plass? Vil anbefale dere å ta en butikkrunde. Ligge midt i senga, "hoppe" på ene siden når andre ligger ned, og så videre. Men ikke fall for første og beste selger. Får dere en god rabatt er det lov å be om skriftlig tilbud og frist. Anonymkode: 4fad6...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå