AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #61 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi bestilte 16 kalendere i år, vi! Mamma og stefar, pappa og stemor, oss selv, 2 barnløse tanter, svigermor og stesvigerfar, svigerfar, stesvigerfars kjæreste (særboere), 2 barnløse venner, oldeforeldre (4 stk) og den barnløse nabodama som er en slags bonusbestemor. Alle har selv sagt at de håper på å få kalendere. Kjøpte en ekstra, i tilfelle noen kommer med ønske i siste liten, noe som fort kan skje. Vi er nære med begge sider av familien og har stort nettverk ellers også, så det føles helt naturlig at det er mange som vil ha kalendere. Anonymkode: c9354...dbc ..men vet du om alle disse har lyst til å ha kalender? Barnløse tanter og venner, kjæreste til svigerfar (antar du mente det, og ikke kjæreste til stesvigerfar, det bli vel svigermor?) og den barnløse nabodama? Hvorfor tror alle at de uten barn ønsker å ha andres barn på veggen? Det er jo ikke det at man har egne barn som gjør at man ikke vil ha kalender tenker jeg, det handler ikke kun om plassen og antall kalendere.. Bare nysgjerrig på hva dere som strør rundt disse kalendrene tenker.. Anonymkode: fd04a...eab 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 16 timer siden #62 Del Skrevet 16 timer siden mommyaka skrev (Akkurat nå): Da hadde jeg vært ærlig med de og sakt i fra... slipper de å bruke penger og tid på deg..og finne en som bryr seg om deres barn Og hvordan mener du jeg kan legge det frem på en måte de ikke vil bli fornærma på? Slike foreldre som ikke forstår at gullungen deres ikke er senterets univers for andre kommer aldri til å motta en sånn beskjed uten å lage drama. Hva de gjør med pengene sine bryr jeg meg ikke om. Jeg har da sikkert i min tid gitt luktelys/telysholder i gave som garantert ligger innerst i en skuff hos noen jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #63 Del Skrevet 16 timer siden got2go skrev (10 minutter siden): Slike kalendergaver burde ha vært forbudt! Jeg får en sånn av fadderbarnet mitt hvert år, og som går rett i søpla uåpnet hvert år. Foreldre må seriøst begynne å innse at ingen andre bryr seg om ungene dems enn de selv! Det var å dra det litt langt da synes jeg. Jeg bryr meg veldig om barna til vennene mine, det handler ikke om barnehat. Jeg henger ofte opp konfirmasjon og dåpskort jeg får med bilde på, så tar jeg det ned etter en stund. Kalendrene blir i en annen liga for meg. Anonymkode: fd04a...eab 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 16 timer siden #64 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi bestilte 16 kalendere i år, vi! Mamma og stefar, pappa og stemor, oss selv, 2 barnløse tanter, svigermor og stesvigerfar, svigerfar, stesvigerfars kjæreste (særboere), 2 barnløse venner, oldeforeldre (4 stk) og den barnløse nabodama som er en slags bonusbestemor. Alle har selv sagt at de håper på å få kalendere. Kjøpte en ekstra, i tilfelle noen kommer med ønske i siste liten, noe som fort kan skje. Vi er nære med begge sider av familien og har stort nettverk ellers også, så det føles helt naturlig at det er mange som vil ha kalendere. Anonymkode: c9354...dbc Grøss! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 16 timer siden #65 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var å dra det litt langt da synes jeg. Jeg bryr meg veldig om barna til vennene mine, det handler ikke om barnehat. Jeg henger ofte opp konfirmasjon og dåpskort jeg får med bilde på, så tar jeg det ned etter en stund. Kalendrene blir i en annen liga for meg. Anonymkode: fd04a...eab Alle er vi forskjellig. Selv så kaster jeg alt sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #66 Del Skrevet 16 timer siden Hadde ikke gitt bildekalendere til noen, bortsett fra besteforeldre😅 kaaaaanskje søstra mi… og det til tross for at jeg og mannen tydeligvis lager de peneste barna! Anonymkode: 8feb1...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #67 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ..men vet du om alle disse har lyst til å ha kalender? Barnløse tanter og venner, kjæreste til svigerfar (antar du mente det, og ikke kjæreste til stesvigerfar, det bli vel svigermor?) og den barnløse nabodama? Hvorfor tror alle at de uten barn ønsker å ha andres barn på veggen? Det er jo ikke det at man har egne barn som gjør at man ikke vil ha kalender tenker jeg, det handler ikke kun om plassen og antall kalendere.. Bare nysgjerrig på hva dere som strør rundt disse kalendrene tenker.. Anonymkode: fd04a...eab Så enig. De blir jo bare puttet rett i konteineren. Verdiløst søppel. Det er jo minst like uinteressant for oss som ikke har barn. Som jeg skrev: kjøp heller sokker til oss uten barn da om en er så lite kreativ av seg. Det er utrolig selvsentrert og navlebeskuende av foreldre å gi slikt til kreti og pleti. Det er veldig få som oppriktig mener noe slikt tull er fint å få i gave. Anonymkode: fdb3b...a6d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #68 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ..men vet du om alle disse har lyst til å ha kalender? Barnløse tanter og venner, kjæreste til svigerfar (antar du mente det, og ikke kjæreste til stesvigerfar, det bli vel svigermor?) og den barnløse nabodama? Hvorfor tror alle at de uten barn ønsker å ha andres barn på veggen? Det er jo ikke det at man har egne barn som gjør at man ikke vil ha kalender tenker jeg, det handler ikke kun om plassen og antall kalendere.. Bare nysgjerrig på hva dere som strør rundt disse kalendrene tenker.. Anonymkode: fd04a...eab Leste du den delen der det står at de selv har ønsket det? Det er første barnebarn (og tantebarn og oldebarn) på begge sider, så det er godt mulig det ikke blir like stas når/om de får flere. Nabodama har selv rammet inn bildet av barnet i stua, helt uten at vi var involvert. Vennene våre som får, har vært like mye med barnet som de er med egen familie. Vi spurte de barnløse tantene på forhånd, og de hadde sagt nei om de ikke ville ha. Såpass ærlige er vi i vår familie. De får også en "ordentlig" gave fra oss voksne, så er kalenderen av barnet fra barnet. Anonymkode: c9354...dbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #69 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): ..men vet du om alle disse har lyst til å ha kalender? Barnløse tanter og venner, kjæreste til svigerfar (antar du mente det, og ikke kjæreste til stesvigerfar, det bli vel svigermor?) og den barnløse nabodama? Hvorfor tror alle at de uten barn ønsker å ha andres barn på veggen? Det er jo ikke det at man har egne barn som gjør at man ikke vil ha kalender tenker jeg, det handler ikke kun om plassen og antall kalendere.. Bare nysgjerrig på hva dere som strør rundt disse kalendrene tenker.. Anonymkode: fd04a...eab Og ja, mente selvfølgelig kjæresten til svigerfar. Mine, dine, våre gjør det hele litt kaos å huske noen ganger Anonymkode: c9354...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #70 Del Skrevet 16 timer siden Jeg hadde satt mer pris på en kalender med barnas tegninger, om foreldrene absolutt ønsker å gi meg kalender. Det hadde vært sjarmerende og føltes som en gave fra barna. Bilder av andres barn er totalt uinteressant. Anonymkode: 5f41d...acc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #71 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Leste du den delen der det står at de selv har ønsket det? Det er første barnebarn (og tantebarn og oldebarn) på begge sider, så det er godt mulig det ikke blir like stas når/om de får flere. Nabodama har selv rammet inn bildet av barnet i stua, helt uten at vi var involvert. Vennene våre som får, har vært like mye med barnet som de er med egen familie. Vi spurte de barnløse tantene på forhånd, og de hadde sagt nei om de ikke ville ha. Såpass ærlige er vi i vår familie. De får også en "ordentlig" gave fra oss voksne, så er kalenderen av barnet fra barnet. Anonymkode: c9354...dbc Ja, jeg leste det. Men er ønsket av typen "ble du glad for kalenderen" og de svarer "ja," eller at de uttrykker glede når de får den, eller sier de helt uoppfordret i en annen setting at de ønsker seg kalender? For om de gjør det, så er det veldig fint å kjøpe. Det er aldri galt å gi noen det de ønsker seg. Men om "ønsket" kommer av kommentarer rundt mottagelsen av gaven, ved spørsmål eller når det på en eller annen måte tas opp, så må det kanskje betraktes som en høflighet, og ikke absolutt som en ønske man ønsker skal gjentas. Selvsagt svarer man ja når foreldre spør om man ønsker seg en kalender fra et barn man er glad i.. Genuine ønsker tar gjerne mottaker opp selv.. Anonymkode: fd04a...eab 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #72 Del Skrevet 16 timer siden mommyaka skrev (1 time siden): Vi... mamma,svigers, søskenbarn, tante, onkel og oldemor.... problemer med det? Veldig spesielt å gi slike kalendere til hele familien. Skjønner at det er enkelt og billig. Men ikke særlig gjennomtenkt. Anonymkode: 3d9e6...7f9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #73 Del Skrevet 16 timer siden mommyaka skrev (33 minutter siden): Da hadde jeg vært ærlig med de og sakt i fra... slipper de å bruke penger og tid på deg..og finne en som bryr seg om deres barn Herlighet for en sær tankegang. Hvis man ikke ønsker seg en slik kalender så bryr man seg ikke om barnet? Så enkelt og svart-hvitt er ikke verden. Det er lov å tenke litt. Anonymkode: 3d9e6...7f9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #74 Del Skrevet 16 timer siden Jeg er den barnløse tanta og ønsker meg på ingen måte en sånn kalender. Frivillig barnløs. Anonymkode: dc1be...149 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #75 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): "jeg har hengt det opp på jobb. Kollegaene mine synes dine barn er så søte" Anonymkode: f6e48...7ef «Spesielt han ene nye jeg ikke kjenner så godt er veldig sjarmert og vil gjerne høre detaljer om disse søte barna» 😈 Anonymkode: ead4a...85b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #76 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): «Spesielt han ene nye jeg ikke kjenner så godt er veldig sjarmert og vil gjerne høre detaljer om disse søte barna» 😈 Anonymkode: ead4a...85b Æsj, dette blir bare ekkelt. Anonymkode: fd04a...eab 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #77 Del Skrevet 15 timer siden Huff! Jeg får sånn kalendergave med tantebarna hvert eneste år. Jeg er veldig glad i de ungene, men vet da søtten hva jeg skal gjøre med de kalenderene🙈 De blir aldri hengt opp, men det kommer ny hvert år uansett. Jeg ser at det er mange her som presiserer at det er tanter uten barn som får disse, antakeligvis underforstått at tanter som ikke har barn selv trenger barn å se på eller noe sånt merkelig? Altså, jeg var akkurat like lite interessert i de kalenderene før jeg fikk barn, som etter. Jeg har fått nye familiemedlemmer, ikke ny personlighet. Anonymkode: 3f38d...cb7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #78 Del Skrevet 15 timer siden Nei, hadde sagt rett ut at «jeg har ikke interesse av å ha bilder av dine barn hengende oppe året rundt, jeg har egne barn og da blir det bare merkelig» Anonymkode: 20379...355 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #79 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Æsj, dette blir bare ekkelt. Anonymkode: fd04a...eab Det blir nok slutt på kalendere, i hvert fall. Anonymkode: ead4a...85b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #80 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, jeg leste det. Men er ønsket av typen "ble du glad for kalenderen" og de svarer "ja," eller at de uttrykker glede når de får den, eller sier de helt uoppfordret i en annen setting at de ønsker seg kalender? For om de gjør det, så er det veldig fint å kjøpe. Det er aldri galt å gi noen det de ønsker seg. Men om "ønsket" kommer av kommentarer rundt mottagelsen av gaven, ved spørsmål eller når det på en eller annen måte tas opp, så må det kanskje betraktes som en høflighet, og ikke absolutt som en ønske man ønsker skal gjentas. Selvsagt svarer man ja når foreldre spør om man ønsker seg en kalender fra et barn man er glad i.. Genuine ønsker tar gjerne mottaker opp selv.. Anonymkode: fd04a...eab De fleste har selv spurt om å få, og så har vi spurt dem vi har vært usikre på selv. Måtte sjekke nøyaktig ordlyd, men det har altså vært varianter av "hva ønsker dere til jul? Vi tenkte å lage kalender med *navn*, vil dere ha det eller noe annet fra *navn*?" til tantene og vennepar. De som får kalender får det som gave fra barnet, og noe annet som gave fra oss voksne. Et vennepar og en onkel takket nei, og det var helt fint det, da bare droppet vi egen gave fra barnet til dem, og la pengene i gaven fra oss voksne. Anonymkode: c9354...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå