Gå til innhold

Hva gjør egentlig anti depressiva? Endelig en pause fra mitt eget hode

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er det egentlig anti deptessiva gjør med kropp og hjerne?
Jeg startet på fluoxetin for noen uker siden . Jeg har slitt lenge med selvhat, angst, tankekverning og selvdestruktive tanker 

Nå kan jeg våkne om morgenen og det deg første som faller i hodet mitt er ikke katastofetanker eller «dagens bekymring» . Stemmen i hodet som sier «du er ikke bra nok» er ikke der hele tiden lengre. Små hverdagslig motganger  som før fikk hele meg til å rakne kan jeg nå riste av meg. 
Jeg har ikke kjent på angst eller anspenthet sammen med andre mennesker med. Var på julemiddag med mange i dag og på første gang på lenge følte jeg ikke ubehag og stress i meg. Jeg kunne faktisk kjenne glede av å være der isteden for å bare ville hjem

dette har andre ringvirkninger. Jeg har mer overskudd, sover bedre, jeg ler mer og har lyst å gjøre ting jeg syns var gøy før men ikke har vært gøy de siste månedene fordi jeg har vært så langt nede . Ting som å rydde tar ikke like mye energi om dere skjønner 

vel jeg er så takknemmelig for denne medisin. Endelig fikk jeg en pause fra mitt eget hode. Men jeg for  noen måneder siden planla og gjøre noe veldig dumt med meg selv

Anonymkode: b711a...ef9

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hurra! Så godt å høre. Slik er det når antidepressiva virker slik det skal ❤️ Vet det er mange som er redde for å gi medisiner en sjanse, håper de leser innlegget ditt og at det gir dem mot til å prøve!

Anonymkode: e2b6e...529

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hurra! Så godt å høre. Slik er det når antidepressiva virker slik det skal ❤️ Vet det er mange som er redde for å gi medisiner en sjanse, håper de leser innlegget ditt og at det gir dem mot til å prøve!

Anonymkode: e2b6e...529

Ts

takk ❤️ ja om noen leser dette prøv medisin. Jeg var også svært skeptisk, måtte bra mye press fra fastlege og mann min før jeg gikk med på det. Jeg var redd for å få økt apetitt og bli overvektig, noe jeg var før i livet . Jeg var også skeptisk til hvordan en pille skulle hjelpe alt det indre vonde ? 

men er glad de pressa meg. Jeg har mye mer overskudd nå. All angsten, tenkingen, og bekymringene har drenert meg mye mer enn jeg innså. Jeg kan ikke huske sist jeg har følg så lite ubehag blandt grupper av mennesker . Eldstesønn på 5 år hadde svart på spørrerunde i barnehage «hva gjør det glad?» «at mamma leker med mer meg enn før» . Så tror også barna har vært preget selvom jeg trodde de ikke forsto noe 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts

takk ❤️ ja om noen leser dette prøv medisin. Jeg var også svært skeptisk, måtte bra mye press fra fastlege og mann min før jeg gikk med på det. Jeg var redd for å få økt apetitt og bli overvektig, noe jeg var før i livet . Jeg var også skeptisk til hvordan en pille skulle hjelpe alt det indre vonde ? 

men er glad de pressa meg. Jeg har mye mer overskudd nå. All angsten, tenkingen, og bekymringene har drenert meg mye mer enn jeg innså. Jeg kan ikke huske sist jeg har følg så lite ubehag blandt grupper av mennesker . Eldstesønn på 5 år hadde svart på spørrerunde i barnehage «hva gjør det glad?» «at mamma leker med mer meg enn før» . Så tror også barna har vært preget selvom jeg trodde de ikke forsto noe 

Så flott det fungerer☺Jeg hadde null effekt. Ingenting.

Anonymkode: 80cb2...3e5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...