AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #21 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 23.16): men jeg vet det blir dårlig stemning og hun blir furten hvis jeg nevner det. Dette tviler jeg egentlig sterkt på, men du får bare kvinne deg opp og gi beskjed om at hun må betale for strømmen. Anonymkode: 0ba83...e95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 19. desember 2024 #22 Del Skrevet 19. desember 2024 Hva er greia med å "passe huset" til folk? Har registrert at det er en greie for enkelte, men har aldri skjønt poenget. Og de som flytter inn i andres bolig for å "passe på huset", har de andre igjen som flytter inn i deres egen bolig for å "passe på den" også? Høres helt tøysete ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #23 Del Skrevet 19. desember 2024 Ja, selvfølgelig er det rimlig at hun dekker forbruk til kostpris. Noe annet er jo nesten frekt. Men litt klønete å komme med det etterpå, men du bør ta opp dette. ElectricScum skrev (4 minutter siden): Hva er greia med å "passe huset" til folk? Har registrert at det er en greie for enkelte, men har aldri skjønt poenget. Og de som flytter inn i andres bolig for å "passe på huset", har de andre igjen som flytter inn i deres egen bolig for å "passe på den" også? Høres helt tøysete ut. I mange tilfeller følger innbruddstyver med på hus og leiligheter som står ubrukt lenge. Mye lettere å stjele fra. Derfor er det bedre at folk ser det er liv og aktivitet der. Anonymkode: 07749...e73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #24 Del Skrevet 19. desember 2024 Ta betalt for strømmen, eller koble den ut 😄 Anonymkode: ca178...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #25 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man sier i fra på en ydmyk måte. "Du jeg kom til å tenk på at jeg har litt dårlig råd siden jeg reiser så lenge nå og det går med nye penger. Strømmen i leiligheten min blir ganske dyr i januar. Hvis ikke du bodde der hadde jeg jo bare skrudd ned det meste så mye jeg kan. Tror du det går bra at du betaler for strømmen du bruker. Føler meg ganske kjip som spør om dette altså, men sånn blir det jo nå om dagen når alt er så dyrt" Anonymkode: ee07f...3ea Dette blir alt for ydmykt 😳 Det er da bare rett og rimelig at venninna betaler for seg, og selv hadde jeg ikke engang turt å spørre uten å legge til at jeg selvsagt betaler for meg. Anonymkode: dee56...2ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #26 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man sier i fra på en ydmyk måte. Anonymkode: ee07f...3ea tøys, man sier fr amen det behøver overhode ikke være noe ydmykt over at TS gjør venninna en tjeneste ved å la henne bo gratis i en ettertraktet bolig mot å betale strøm, det skulle bare mangle. om noen skulle vært ydmyk er det den som får låne boligen. Anonymkode: 0c43a...18d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 19. desember 2024 #27 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I mange tilfeller følger innbruddstyver med på hus og leiligheter som står ubrukt lenge. Mye lettere å stjele fra. Derfor er det bedre at folk ser det er liv og aktivitet der. Anonymkode: 07749...e73 Det virker bare litt overkill å få folk til å bosette seg i huset sitt fordi man er borte noen dager. At man allierer seg med naboen om å stikke innom for å vanne litt blomster og ta inn post, fremstår som en mer rimelig løsning i min verden. But each to their own. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 19. desember 2024 #28 Del Skrevet 19. desember 2024 Si til henne: "Hvordan har du tenkt at vi ordner strømmen? Jeg har 2 forslag: Enten løpende strøm (ser hvor mye kilowatt i perioden og så betaler du 70 % siden jeg uanstrengt hadde måttet ha på noe strøm i tom leilighet), eller vi kan bli enige om en sum (basert på ditt eget forbruk i 1 mnd)." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 19. desember 2024 #29 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man sier i fra på en ydmyk måte. "Du jeg kom til å tenk på at jeg har litt dårlig råd siden jeg reiser så lenge nå og det går med nye penger. Strømmen i leiligheten min blir ganske dyr i januar. Hvis ikke du bodde der hadde jeg jo bare skrudd ned det meste så mye jeg kan. Tror du det går bra at du betaler for strømmen du bruker. Føler meg ganske kjip som spør om dette altså, men sånn blir det jo nå om dagen når alt er så dyrt" Anonymkode: ee07f...3ea Jeg ville ikke formulert meg så defensivt. Hvis venninnen til TS tror hun gjør TS en tjeneste, er det ganske provoserende å få beskjed om at TS skal bruke så mye penger på ferie at hun ikke har råd til egne utgifter og dermed vil skyve strømregningen over på venninna TS bør skrive noe som gjør det klart at hun ikke har behov for at noen bor i leiligheten, og at det er venninna som mottar en tjeneste. Og da er det bare rett og rimelig at venninna dekker merkostnadene ved at hun bor der. Kan gjerne ta med at strømmen er dyr i januar, og at hun ville skrudd ned varmen om leiligheten fikk stå tom, men ville unngått å skrive «tror du det går bra at du betaler» og «føler meg kjip». Det er ikke kjipt, men hyggelig, av TS å låne bort leiligheten sin og kun be om å få dekket strømutgiftene. Synes ikke venninnen det er verdt det, så ingen skade skjedd. Da dropper hun bare å bruke leiligheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå