Gå til innhold

Nå har jeg vært syk i ett helt år, uten at legen har gjort noe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Startet i januar. Stod opp alltid og nøs mye, måtte alltid snyte meg (blankt snørr) og ofte følte jeg at jeg hadde en forkjølelseslignende/feberlignende følelse. Dro til legen og tok blodprøver, slo ut på allergi, lav jern og forhøyet b-trompocytter og Eosinofile. Har gått på allergitabletter uten effekt og legen gidder ikke å gjøre noe mer. Flere som har det sånn? Noen andre i tilsvarende situasjon som kan hjelpe meg med hva det kan være? Er veldig slitsomt å være snufsete hele tiden

Anonymkode: 5ac7f...f68

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du samme symptomer når du sover borte? 

Dette kan være muggplager, sopplager eller annen reaksjon på inneklima…

Anonymkode: f20ff...b87

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er sånn når jeg sitter på biblioteket og var sånn da jeg var på ferie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er snufsete og har allergi så vil jeg tro at det har en sammenheng. Hva er du allergisk mot? 

Anonymkode: e8380...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Startet i januar. Stod opp alltid og nøs mye, måtte alltid snyte meg (blankt snørr) og ofte følte jeg at jeg hadde en forkjølelseslignende/feberlignende følelse. Dro til legen og tok blodprøver, slo ut på allergi, lav jern og forhøyet b-trompocytter og Eosinofile. Har gått på allergitabletter uten effekt og legen gidder ikke å gjøre noe mer. Flere som har det sånn? Noen andre i tilsvarende situasjon som kan hjelpe meg med hva det kan være? Er veldig slitsomt å være snufsete hele tiden

For høye trombocyter, drikker du for lite? 
Eosinofile forhøyet ved allergi. 
Bor du i hus med fuktskader? 

Anonymkode: 882ed...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt antall trombocytter kan skyldes infeksjon, mens høyt antall trombocytter over tid tyder på underliggende sykdom, som for eksempel kronisk infeksjon, bindevevssykdom, kreft, etc.. Lav jern kan også forklares av samme sykdommer. 
Om dette vedvarer trenger du utredning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...