Gå til innhold

Kona fikk et slags anfall etter krangel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Tartufo skrev (1 minutt siden):

Synes ikke du bør bli irritert fordi hun svarer «ingenting» når du spør hva hun ser på på mobilen. Noen ganger ønsker man av ulike årsaker ikke å fortelle nøyaktig hva man gjør. Det bør respekteres.

Da mener jeg hun har noe å skjule, eller svarer sånn kun av trass.

Ts

Anonymkode: 621c5...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Var egentlig krangel etter et svar hun ga meg tidligere som jeg reagerte på. Hun satt på mobilen så spurte jeg hva hun tittet på, så svarte hun "ikke noe spesielt ". Da blir jeg irritert fordi det er jo bare å si hva hun ser på, jeg skjønner ikke problemet. Da jeg sa det til henne,  så kastet hun mobilen til meg og sa at da kunne jeg bare sjekke det selv hvis jeg var så interessert. Hun sa det på en irritert måte. Da tenker jeg at hun legger stemningen for hele kvelden.

Senere så spurte hun meg om noe som handlet om i morgen og da svarte jeg krast,  siden hun ikke hadde bedt om unnskyldning enda. Hun spurte da hvorfor jeg var så passiv aggressiv, hvor jeg svarer at det er hun selv som har lagt den stemningen. Hun sier da at hun bare sa det ikke var noe spesielt siden det var en lang forklaring knyttet til en samtale hun hadde med ei venninne , som ikke jeg kom til å være interessert i å vite noe om. Derfor hadde hun svart at det ikke var noe spesielt. Jeg ble da irritert og sa at hun bare fikk si at hun snakket med den og den venninna. Da mente hun at jeg var kontrollerende og ikke stolte på henne, og da ble jeg høylytt og sint siden jeg ikke liker å bli beskyldt for det. Etter dette låste hun seg inn.

Ts

Du er ikke frisk. 

Anonymkode: 333bc...c4a

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke frisk. 

Jeg? Det er jo bare for henne å svare normalt på et spørsmål. Hadde hun spurt meg Hadde jeg svart ordentlig. 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min spurte akkurat "du ser på da?" (jeg sitter da her på denne tråden på KG). For å sjekke ut så svarer jeg "ingenting". Hans reaksjon? En slags lyd som nok betydde ja/ok. Og så har vi utvekslet noen setninger uten muggen stemning.

Hvis folk ikke orker å svare på hva de ser på på mobilen, så gar de ingen svarplikt. Ta deg sammen og bli voksen.

Og viktigst av alt: finn ut om hun trenger helsehjelp.

Anonymkode: 37b90...c54

• Liker 18
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og du har fortsatt ikke ringt legevakta antar jeg?

Anonymkode: 4d3ed...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg? Det er jo bare for henne å svare normalt på et spørsmål. Hadde hun spurt meg Hadde jeg svart ordentlig. 

Ts

Du har da ingenting med hva hun ser på mobilen!!! 

Anonymkode: 06a85...0c0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts

Men hvorfor MÅ hun svare mer enn ingenting? Har hun meldeplikt bare fordi DU finner det for godt å spørre hva hun driver med på tlf? 

Du høres ut som disse tenåringsjentene som blir dramatiske når kjæresten svarer "ingenting" på spørsmål om hva de tenker på.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Da blir jeg irritert fordi det er jo bare å si hva hun ser på, jeg skjønner ikke problemet.

Herregud så teit du er! Det var du som startet den dårlige stemningen! Man blir ikke irritert fordi partneren sier «ikke noe spesielt» når du spør hva hun ser på🙄 Det er et helt vanlig svar, herregud! Som regel ser man ikke på noe spesielt når man ser på telefonen, man sitter ofte bare og scroller og diller. Så her var det du som satte stemningen, ts! Ikke rart hun ble irritert på deg! Og viktigst av alt, når partneren din får en sånn reaksjon/ et anfall av noe slag eller ikke har det fysisk bra på denne måten du beskriver, så kontakter man helsepersonell! Og man legger krangler til side og passer på den andre, viser omtanke og kjærlighet. Men du sitter og syter på kg og skylder krangelen på henne??? 🙄

Anonymkode: 05997...b98

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Var egentlig krangel etter et svar hun ga meg tidligere som jeg reagerte på. Hun satt på mobilen så spurte jeg hva hun tittet på, så svarte hun "ikke noe spesielt ". Da blir jeg irritert fordi det er jo bare å si hva hun ser på, jeg skjønner ikke problemet. Da jeg sa det til henne,  så kastet hun mobilen til meg og sa at da kunne jeg bare sjekke det selv hvis jeg var så interessert. Hun sa det på en irritert måte. Da tenker jeg at hun legger stemningen for hele kvelden.

Senere så spurte hun meg om noe som handlet om i morgen og da svarte jeg krast,  siden hun ikke hadde bedt om unnskyldning enda. Hun spurte da hvorfor jeg var så passiv aggressiv, hvor jeg svarer at det er hun selv som har lagt den stemningen. Hun sier da at hun bare sa det ikke var noe spesielt siden det var en lang forklaring knyttet til en samtale hun hadde med ei venninne , som ikke jeg kom til å være interessert i å vite noe om. Derfor hadde hun svart at det ikke var noe spesielt. Jeg ble da irritert og sa at hun bare fikk si at hun snakket med den og den venninna. Da mente hun at jeg var kontrollerende og ikke stolte på henne, og da ble jeg høylytt og sint siden jeg ikke liker å bli beskyldt for det. Etter dette låste hun seg inn.

Ts

Får vondt i magen av å lese om slikt drama. Totalt unødvendig. At du fyrer deg opp pga. et svar ala "ikke noe spesielt" er jo helt vilt, og at du i tillegg bærer nag flere timer etterpå. Hvorfor ringer du ikke ambulansen? Fordi du fortsatt er forbanna pga. en liten kommentar? 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kan ha vært et epilepsi anfall. Oppkastet kan ha vært fråde. Man kan puste fort og være desorientert og søvnig etter et anfall. Hun kan jo ha fått hjerneskade for alt du vet! Ring ambulansen!

Anonymkode: 1f671...79d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts

Herregud så vanskelig du må være å leve med, stakkars dama di! 

Anonymkode: 05997...b98

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du må gå å sjekke henne og se om du får kontakt med henne og om hun virker normal. Hvis ikke er du nødt til å ringe 113. Det kan hende hun har fått en hjerneblødning eller lignende. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts

Så du ER kontrollerende altså. 

Det er du som er problemet her. Jeg vil minne på at det er straffbart å ikke tilkalle helsehjelp dersom andre trenger det, men ikke klarer å ringe selv.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg og kona krangla i dag. Det gikk litt over styr med roping og dårlig kommunikasjon og det endte med at hun gikk inn på do og låste seg inne. Jeg ba henne slutte å tulle og låse opp,  men hun gjentok bare at hun ville være i fred. Jeg sa mange ganger at hun skulle låse opp før jeg til slutt gikk da hun ikke svarte mer. Jeg banket på etter en stund og sa at jeg ikke orket å være i dette huset, og gikk ut i boden. Hun svarte ikke. Da jeg kom inn noen timer senere var hun fortsatt på badet. 

Jeg prøvde å banke på uten svar,  ba henne låse opp uten svar. Da låste jeg meg inn. Da lå hun sammenkrøllet på gulvet og pustet lavt , men veldig fort. Det luktet som hun hadde kastet opp og hun skalv som hun frøs. Dette selv om det er varmt på badet. Jeg prøvde å snakke til henne,  men det var som om hun ikke var tilstede. Hun svarte heller ikke. Jeg bar henne til slutt inn på rommer. Da jeg sjekket inn til henne nå sov hun. Noen som vet hva i all verden som skjedde ? Vi har vært sammen i 10 år og jeg har aldri sett henne sånn..

Ts.

Døra var låst, og du låste deg inn? 

Meg bekjent er det ikke mulig å låse seg inn gjennom en dør som er låst fra innsiden!

Dette kalles å drive gjøn med folk her inne. 

Anonymkode: 338e6...629

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meg bekjent er det ikke mulig å låse seg inn gjennom en dør som er låst fra innsiden!

På badet der jeg vokste opp var det sånn innebygd lås, den kunne lett dirkes opp fra utsiden om den var låst på innsiden.

Anonymkode: 7933c...572

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts

Du vet at hun ikke har noen forklaringsplikt til deg ikke sant?

Anonymkode: 60058...fd5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts

Hvem er du som kan kreve slikt fra noen? Som bestemmer at da er det dårlig stemning fordi hun ikke svarte deg riktig? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt en kone som hadde fått et «anfall» med fråde og slik du beskriver, hadde jeg ringt 113 umiddelbart. Og hadde nettet vært nede hadde jeg bært henne 10 mil hvis jeg måtte, for å få henne til lege. Det virker som om du tar veldig lett på noe som kan være meget alvorlig. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dette er hverdagen hun lever i så gjør du henne syk. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo det går på mange dører. På mange dører er det nøkkelhull tvers igjennom. Da kan du bruke en saks/t-skje, skrutrekker og dytte den inn og vri rundt. Andre låser (typisk baderomslås) med sånn vrider på innsiden har ofte en liten spalte på utsiden som får plass til et kronestykke,flat skrutrekker eller annet flatt, så du kan vri om. Vi har småbarn som titt og ofte låser døra til badet hvor vi har sistnevnte låseopplegg. Kommer meg inn på 2 sekunder!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...