Gå til innhold

Andre som meg? Liten effekt på alle medisiner..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså jeg er en tynn dame,men må ha la oss si 3 dobbelt ibux for effekt ( Typ 800gram),mens min kjæreste en stor mann trenger bare 300 mg. Har tatt sobril noen få ganger,høyeste dose 25mg,merker knapt noe. Det samme når jeg skal til tannlegen,må ha 3(!) bedøvelser for å bli bedøvd helt i tannen.

Lurer på om andre har det slik? Jeg kjenner ingen😅 Litt slitsomt da..

Nei,har aldri misbrukt medisiner/gått fast på noe. Jeg trenger bare store doser på alt om det er bedøvelse,smertestillende osv.

Samme med alkohol. Jeg drikker max 3-4 ganger i året. Liker ikke vanlig alkohol som øl,vin osv så aldri drukket det,men drikker da drinker. Må drikke nærmest halv liter vodka for å bli "full".

Tenkte alltid før det hadde med kroppsvekt å gjøre,men det stemmer ikke. Kjæresten min blir full på noen øl nesten,og kunne aldri tatt 25 mg sobril osv. 

Jeg har bmi 19-20. Lurer på om det er en slags diagnose når man må ha høye doser av ting for effekt... Andre som har det slik?

Anonymkode: 3022c...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

har du rødt hår? 

Anonymkode: e70f7...8f4

Nei😂 Vanlig lys nordmann med brune øyne. Er dette noe rødhårete opplever?😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er forskjell på folk! 

pappa kan ta en halv paralgin forte og sovner nesten inn. Han er 180 høy, 95 kilo. 

Jeg kan ta en hel paralgin og føle meg fin nok til å kjøre bil. Jeg er 173 og veier 60 kilo ;) 

Anonymkode: 580cb...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er forskjell på folk! 

pappa kan ta en halv paralgin forte og sovner nesten inn. Han er 180 høy, 95 kilo. 

Jeg kan ta en hel paralgin og føle meg fin nok til å kjøre bil. Jeg er 173 og veier 60 kilo ;) 

Anonymkode: 580cb...744

174 her. Så vi er nokså like. Jammen glad jeg ikke er alkoholikere,hadde blitt dyrt for meg. Når det er sagt blir jeg ofte litt for full de få gangene, fordi kroppen min reagerer sååå tregt ,så jeg tror jeg er edru til det smeller😅 Grunnen til at jeg skrev dette var når legen skrev ut 25 mg altså sterkeste du får av sobril,og jeg kjente knapt noe. Kjæresten min tok 5 mg og sovna🙈 Vi testet det. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har med nedbrytingen i kroppen å gjøre, noen bryter raskere ned enn andre kan være lurt å teste det ut om du ska stå på noe fast husker ikke hva de blodprøvene heter 

Anonymkode: f625d...085

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har peiling på slikt, men for å få effekt av diverse må man jo ha reseptorer i kroppen som tar det opp i kroppen. Kanskje du har lite av slikt?

Jeg har ikke ditt problem, men jeg reagerer motsatte av forventet på morfinpreparater. Jeg får enormt med hjertebank, blir livredd og høygira. Selv hostesaft med varseltegn gir meg en GRUSOM opplevelse, som om det er gitt meg en overdose adrenalin eller tilsvarende. Ble oppdaget da jeg fikk en sprøyte morfin etter en operasjon. Jeg pleier ikke være helt sprø, men da hoppet jeg etterhvert ut av senga og løp i panikk bortover sykehuskorridoren med rumpa bar, og en sykepleier løpende etter. 🤣🤣🤣🤣

Stort kryss i min journal angående slike preparater nå, men to leger har likevel oversett det opp gjennom årene etter. Heldigvis ikke fatalt å overse dette, men særdeles ubehagelig opplevelse. Jeg egner meg i det minste ikke som narkomane. 😂

Angående bedøvelse i munnen har jeg nervebaner som går litt "feil", så tannleger må lære seg å sette bedøvelse i henhold til det, men slikt er visst ikke veldig uvanlig. De fleste tannleger har ganske kjapt funnet ut av det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har med nedbrytingen i kroppen å gjøre, noen bryter raskere ned enn andre kan være lurt å teste det ut om du ska stå på noe fast husker ikke hva de blodprøvene heter 

Hva betyr det. Jeg har treg nedbryting? Skal prate med legen. Skal snart ta årlige "EU" kontroll blodprøver å se alt er OK,men det er aldri noe galt med prøvene. Alltid vært slik,mulig blitt litt verre med alderen forresten... Er 40

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Ikke at jeg har peiling på slikt, men for å få effekt av diverse må man jo ha reseptorer i kroppen som tar det opp i kroppen. Kanskje du har lite av slikt?

Jeg har ikke ditt problem, men jeg reagerer motsatte av forventet på morfinpreparater. Jeg får enormt med hjertebank, blir livredd og høygira. Selv hostesaft med varseltegn gir meg en GRUSOM opplevelse, som om det er gitt meg en overdose adrenalin eller tilsvarende. Ble oppdaget da jeg fikk en sprøyte morfin etter en operasjon. Jeg pleier ikke være helt sprø, men da hoppet jeg etterhvert ut av senga og løp i panikk bortover sykehuskorridoren med rumpa bar, og en sykepleier løpende etter. 🤣🤣🤣🤣

Stort kryss i min journal angående slike preparater nå, men to leger har likevel oversett det opp gjennom årene etter. Heldigvis ikke fatalt å overse dette, men særdeles ubehagelig opplevelse. Jeg egner meg i det minste ikke som narkomane. 😂

Angående bedøvelse i munnen har jeg nervebaner som går litt "feil", så tannleger må lære seg å sette bedøvelse i henhold til det, men slikt er visst ikke veldig uvanlig. De fleste tannleger har ganske kjapt funnet ut av det. 

😂

Reseptorer..her må jeg google. Jeg må liksom ha mye av alt for effekt. Samme med min harde muskulatur,må ha idrettsmassaje osv.  Jo mer og hardere jo bedre. Paracet er jo smurfe drops for meg🙈 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor høy er du TS? Jeg har det likt, og er 176cm høy.

Anonymkode: 681a5...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan det være cyp-test du tenker på? Dette er kompliserte greier, men kort sagt er det ikke slik at alle kropper har lik effekt av legemidler, pga metaboliseringsevne (?). Jeg tok en slik test for å sjekke om forebyggende kreftmedisin mot tilbakefall virket, for jeg hadde null bivirkninger og det er ganske uvanlig. Testen viste at jeg ikke har effekt av den, og i tillegg er det flere andre legemidler jeg enten må ha høyere eller lavere doser av for å få vanlig effekt. Det er såpass viktig st det er notert som kritisk informasjon, og jeg hadde aldri funnet ut av det om det ikke var for kreftmedisinen.

Så hvis noen mener dere ikke kjenner effekt av enkelte medisiner, så kan det faktisk stemme. Spør etter cyp-test.

Anonymkode: cea08...c18

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor høy er du TS? Jeg har det likt, og er 176cm høy.

Anonymkode: 681a5...4b5

174 cm

Mellom 57-60kg,usikker. Veldig slank.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan det være cyp-test du tenker på? Dette er kompliserte greier, men kort sagt er det ikke slik at alle kropper har lik effekt av legemidler, pga metaboliseringsevne (?). Jeg tok en slik test for å sjekke om forebyggende kreftmedisin mot tilbakefall virket, for jeg hadde null bivirkninger og det er ganske uvanlig. Testen viste at jeg ikke har effekt av den, og i tillegg er det flere andre legemidler jeg enten må ha høyere eller lavere doser av for å få vanlig effekt. Det er såpass viktig st det er notert som kritisk informasjon, og jeg hadde aldri funnet ut av det om det ikke var for kreftmedisinen.

Så hvis noen mener dere ikke kjenner effekt av enkelte medisiner, så kan det faktisk stemme. Spør etter cyp-test.

Takk for svar. Betyr det at om jeg får kreft så kan jeg risikere at cellegift etc ikke vil ha effekt. Herregud..  Får spør etter den testen. Takk!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Betyr det at om jeg får kreft så kan jeg risikere at cellegift etc ikke vil ha effekt. Herregud..  Får spør etter den testen. Takk!

TS

Tror ikke du trenger å være redd for det, medisinen det er snakk om er ikke cellegift men hormonbehandling i etterkant. Og de sjekker kreftbehandling regelmessig underveis.

Men denne hormonbehandlingen virker altså ikke, og samme metaboliseringsgenotyp innvirker på medisiner på mange svært forskjellige problemstillinger, så absolutt verdt å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Cyp defekt -finnes flere man kan ta men cyp2d6 så tester du for metabolisering av en del smertestillende og antidepressive bla. 

Anonymkode: 1522d...4d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva betyr det. Jeg har treg nedbryting? Skal prate med legen. Skal snart ta årlige "EU" kontroll blodprøver å se alt er OK,men det er aldri noe galt med prøvene. Alltid vært slik,mulig blitt litt verre med alderen forresten... Er 40

TS

Jeg er samme som deg.  

Må ha store doser av alt, må gjerne drikke halve flasken av cosylan for å få effekt (det er visst fyfy), større doser av alt smertestillende, slankesprøyter enten virker på maks dose eller ikke det hele tatt, samme med migrenemedisin, ja absolutt alt.

Tåler mye alkohol.

Men alle prøver er fine, stoffskiftet likeså.

Skulle gjerne visst hvorfor kroppen min er slik, syntes det er ganske frustrerende. Er som om jeg mangler _noe_.

Anonymkode: dc1ae...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har nok muligens ett avvik i dine CYP-enzymer, men genfeil kan også lage krøll. 

Selv har jeg en genfeil i OPRM1-GENET -genet, som gjorde narkoser ganske utfordrende til de fant utav det, jeg har vist stående noen rekorder på iallefall ett sykehus enda, når det kommer til doseringer. Dette er dog relativt sjeldent. 

Anonymkode: b0d4e...6db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

har du rødt hår? 

Anonymkode: e70f7...8f4

Det har jo ingenting med saken å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ha høytfungerende autisme kanskje? 

Jeg har det og har mye høyere terskel på medisiner (og rusmidler), og har fått vite at det er vanlig ved autisme.

Anonymkode: 8aa34...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...