Gå til innhold

Oslo - rolig bydel nærhet til sentrum. Leilighet, ikke hus. God standard

Sonit

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å selge og flytte til Oslo. Hovedsaklig på grunn av familie her, og ikke minst mange flyavganger da vi reiser masse.

Så. Ønsker en rolig bydel, som også har bymiljø. Og kort vei til bykjerne (30 min med kollektiv maks).

Ønsker leilighet som er relativt ny, eller har masse sjarm og kan pusses opp, 2-3 soverom, stor balkong og vi ønsker utsikt høyt oppe med heis med tanke på aldersom. Vi har ikke barn

Hvilke bydeler bør vi begynne å se på? Så kan vi vurdere disse og se an bolig etter det.

Vi har relativt høyt budsjett; 15-30 mill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bydel Nordstrand. 

Bodd i bydelen (Karlsrud) i halvannet år og trives veldig godt. Stille og rolig men kort vei til sentrum. 
T-banen går på “østsiden” av bydelen, trikken på vestsiden. Og generelt i bydelen får du kjøpt leilighet i alle prisklasser. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å få reelt bymiljø synes jeg egentlig dere må holde dere til sentrumsbydelene, men det kan jo være individuelt hva man legger i det. De fleste andre bydelene sitt "bymiljø" er sentrert rundt det lokale kjøpesenteret. Løren har litt bypreg, men er skrekkelig usjarmerende.

Dere har godt budsjett. Jeg ville kikket på Frogner, St.Hanshaugen (Fredensborg/Bolteløkka/Lovisenberg opp mot Lindern/Adamstuen), Sagene og opp mot Bjølsen, Torshov, Grünerløkka (spesifikt Rodeløkka eller området ned mot elven ved Kuba), Kampen/Vålerenga og Gamlebyen - helt bort mot Ekebergskrenten der. 

Alle områdene jeg nevner har mye gammel bebyggelse, derav høy sjarmfaktor. Imidlertid finnes det nybygg med høyere standard, heis m.m innimellom. 

Anonymkode: 77e95...a14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vecky skrev (18 minutter siden):

Bydel Nordstrand. 

Bodd i bydelen (Karlsrud) i halvannet år og trives veldig godt. Stille og rolig men kort vei til sentrum. 
T-banen går på “østsiden” av bydelen, trikken på vestsiden. Og generelt i bydelen får du kjøpt leilighet i alle prisklasser. 

Vi er helt ukjente med Oslo. Er det mye grøntområder på Nordstrand?

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For å få reelt bymiljø synes jeg egentlig dere må holde dere til sentrumsbydelene, men det kan jo være individuelt hva man legger i det. De fleste andre bydelene sitt "bymiljø" er sentrert rundt det lokale kjøpesenteret. Løren har litt bypreg, men er skrekkelig usjarmerende.

Dere har godt budsjett. Jeg ville kikket på Frogner, St.Hanshaugen (Fredensborg/Bolteløkka/Lovisenberg opp mot Lindern/Adamstuen), Sagene og opp mot Bjølsen, Torshov, Grünerløkka (spesifikt Rodeløkka eller området ned mot elven ved Kuba), Kampen/Vålerenga og Gamlebyen - helt bort mot Ekebergskrenten der. 

Alle områdene jeg nevner har mye gammel bebyggelse, derav høy sjarmfaktor. Imidlertid finnes det nybygg med høyere standard, heis m.m innimellom. 

Takk! Jeg skulle presisert; ikke bymiljø hvor kjøpesenteret er det som preger bydelen. Takk for utfyllende og veldig bra svar. Mannen er låst seg på St. Hanshaugen, men jeg mener vi må se flere steder. Mange steder her som jeg vil se på :) 

Irja skrev (9 minutter siden):

Ekeberg eller Lambertseter om dere har råd til det. 

Takk for svar. Så en ok 2-3 roms går for over 30mill der? Har lite kjennskap til området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etterstad. Kollektivknutepunkt på Helsfyr. Veldig rolig. Kan gå til sentrum på 20 minutter. 

Anonymkode: e24d3...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Enig med Nordstrand. I deres prisklasse kan dere få sjøutsikt også😊 Nordstrand har egentlig alt. Nærhet til Marka, byen, sjøen etc. 

Anonymkode: f6b6c...6a3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sonit skrev (6 minutter siden):

Takk! Jeg skulle presisert; ikke bymiljø hvor kjøpesenteret er det som preger bydelen. Takk for utfyllende og veldig bra svar. Mannen er låst seg på St. Hanshaugen, men jeg mener vi må se flere steder. Mange steder her som jeg vil se på :) 

Takk for svar. Så en ok 2-3 roms går for over 30mill der? Har lite kjennskap til området.

Nei, for 30 millioner kan dere bo overalt i Oslo. Jeg ville valgt Grefsen eller Røa

Anonymkode: ca61a...269

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sonit skrev (9 minutter siden):

St. Hans Haugen er fint, men det er jo «byen, byen». Det spørs jo hvor urbant vs. Rolig man vil ha det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nordstrand/Ekeberg er fint, det - men bymiljø vil jeg ikke kalle det. Det er drabantby og villastrøk. Akkurat i Sæterkrysset har man en liten "landsby." Ekeberg, som noen nevner, er veldig hyggelig, men det er én kafe der.

Røa har et litt større sentrum, men jeg synes ikke det er spesielt sjarmerende. 

Cluet i alle områdene jeg nevnte tidligere, er å bo i de roligere gatene. Ikke der trikken går eller den lokale utelivsstripa ligger eller det er en opphopning av kommunale boliger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bodde tidligere på St.Hanshaugen, nesten nede ved Alexander Kielllands plass, og trivdes veldig godt :) Hadde leilighet i 5.etasje, med balkong, stor bakgård og var en flott 3-roms leilighet.

Før det bodde jeg på Sagene og likte meg også veldig godt der. Litt lengre fra sentrum, men absolutt ikke langt. Det var litt mer rolig og stille på Sagene. Det likte jeg godt :)

Anonymkode: 13af6...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, for 30 millioner kan dere bo overalt i Oslo. Jeg ville valgt Grefsen eller Røa

Anonymkode: ca61a...269

Ok. Det var bruker @Irja som foreslo Ekeberg eller Lambertseter om vi hadde råd til det.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

St. Hans Haugen er fint, men det er jo «byen, byen». Det spørs jo hvor urbant vs. Rolig man vil ha det? 

Akkurat. Her må jeg få mannen med bort fra det, for det frister ikke meg noe særlig. Hadde vi vært yngre, ja. Men vi er 50-årene og må tenke på de siste årene våre, at vi skal trives. Har hus i utlandet også, men Oslo blir hovedhjemmet om vi finner noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enig med Nordstrand. I deres prisklasse kan dere få sjøutsikt også😊 Nordstrand har egentlig alt. Nærhet til Marka, byen, sjøen etc. 

Det der høres ut som akkurat det jeg ønsker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vil foreslå Ullevål Hageby eller Skøyen. 

Anonymkode: ec5bd...ced

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vil foreslå Ullevål Hageby eller Skøyen. 

Anonymkode: ec5bd...ced

Skøyen ja, eller deromkring… lett tilgang til flytoget siden dere reiser mye

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (1 time siden):

Vi vurderer å selge og flytte til Oslo. Hovedsaklig på grunn av familie her, og ikke minst mange flyavganger da vi reiser masse.

Så. Ønsker en rolig bydel, som også har bymiljø. Og kort vei til bykjerne (30 min med kollektiv maks).

Ønsker leilighet som er relativt ny, eller har masse sjarm og kan pusses opp, 2-3 soverom, stor balkong og vi ønsker utsikt høyt oppe med heis med tanke på aldersom. Vi har ikke barn

Hvilke bydeler bør vi begynne å se på? Så kan vi vurdere disse og se an bolig etter det.

Vi har relativt høyt budsjett; 15-30 mill.

Frogner 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nordstrand har ikke nærhet til marka!?

Anonymkode: 84f5b...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (21 minutter siden):

Ok. Det var bruker @Irja som foreslo Ekeberg eller Lambertseter om vi hadde råd til det.

Akkurat. Her må jeg få mannen med bort fra det, for det frister ikke meg noe særlig. Hadde vi vært yngre, ja. Men vi er 50-årene og må tenke på de siste årene våre, at vi skal trives. Har hus i utlandet også, men Oslo blir hovedhjemmet om vi finner noe der.

Leste ikke hele innlegget ditt. Dere har råd til alle områder i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville sjekket Vinderen også. Noen områder der har flott utsikt og kort vei til marka.

Anonymkode: 4fa78...614

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes Årvoll høres ut som noe for dere. Rett ved buss og flybuss, nært bane, en kort spasertur til torshovparken og løkka, men likevel nabolagsfølelsen. Blanding av rekkehus, flermannsboliger, eneboliger og leiligheter i lavblokk. Hage og på hils med naboen. Godt miljø for barna og rett ved marka og skiløyper. 

Anonymkode: bcc91...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...