Gå til innhold

Hvorfor er mange gamle folk så sure?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De blir lett irriterte og går rundt med et surt blikk. De blir og fort fyrt opp over ting.

Anonymkode: 47865...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror grunnen er at generasjonene er for lite sammen. 

De eldre blir skeptiske til ungdommen av alt de hører på TV, og de synes barn er bråkete og uhøflige i forhold til egen oppdragelse.  Samtidig synes barn og unge at eldre er stygge og rare.  Generasjonene kjenner hverandre ikke.  

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

De blir lett irriterte og går rundt med et surt blikk. De blir og fort fyrt opp over ting.

Livet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ksn svare for egen del å gå rundt med surt blikk. Det er trynet mitt som ser sånn ut. Jeg har ikke et smilende og "velkomment" ansikt. Ser rett og slett sur ut. Jeg fyrer meg ikke opp over ting, men kan ha korte svar som kanskje kan oppleves som mindre hyggelig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amossa skrev (5 minutter siden):

De eldre blir skeptiske til ungdommen av alt de hører på TV, og de synes barn er bråkete og uhøflige i forhold til egen oppdragelse.  Samtidig synes barn og unge at eldre er stygge og rare.  Generasjonene kjenner hverandre ikke.  

Det tror ikke jeg. 

Jeg er blitt surere med årene fordi samfunnet går til helvete. Og med det mener jeg ikke privatpersoner. Da mener jeg det kapitalistiske systemet, korrupsjonen, nedbyggingen av naturen, klimakrisen osv osv. 

Vi har politikere som ‘følger med’, som ikke jobber for folket, men for at de rike skal få bli enda rikere, for å mele sin egen kake. 

Det er system som til de grader favoriserer de rike, mens den vanlige mannen i gata dømmes hardt og brutalt. Det er et regelverk og lovverk som man ikke har en sjanse til å forstå uansett hvor mye man prøver. Selv ikke de som har laget lovene klarer det. 

Jeg er lei. Rett og slett! 

Anonymkode: 6fa81...544

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ukrutt ikke forgår så lett.

De beste menneskene dør dessverre før pensjonsalder. Det er de sure jævlene som blir hønngamle og forpester omgivelsene i årtier. Skulle nesten tro at surheten har en slags konserverende virkning på kroppen deres, og at det er derfor de lever i hundre år😏

Anonymkode: 0bfa9...7e6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eldre blir man avfeid som dum, glemsk, surrete og uvitende som ikke kan noen ting om moderne telefoner eller datamaskiner eller nettbrett en gang. Unges syn på eldre er mer enn nok til å gjøre dem gretne og irriterte på den unge generasjonen, som ikke behandler eldre med den respekten de fortjener. Slik de eldre var oppdratt til å behandle de eldre i SIN barndom og ungdom. Dermed synes de eldre/gamle i dag at dagens unge er uhøflige, og blir irriterte.

Anonymkode: 71b2b...a7c

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart det vel. Tror du også hadde vært sur TS, hvis du hadde mye smerter og plager. Og mesteparten av livet er over. Og ikke minst,måtte forholde seg til frekk og uoppdragen ungdom. Har man det minste snev av innlevelse og forståelse for andre mennesker,burde det ikke engang vært et spørsmål.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at funksjonen i frontallappen er blitt dårligere, det kan påvirke blant annet empati og forståelse for andre. 

Anonymkode: 36f63...01c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det inntrykket av unge. Uhøflige, utakknemlige og sure. Aldri et smil i kassen i butikken eller på bussen, kun meg og mitt. 

Anonymkode: bf180...88f

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (24 minutter siden):

Ikke så rart det vel. Tror du også hadde vært sur TS, hvis du hadde mye smerter og plager. Og mesteparten av livet er over. Og ikke minst,måtte forholde seg til frekk og uoppdragen ungdom. Har man det minste snev av innlevelse og forståelse for andre mennesker,burde det ikke engang vært et spørsmål.

Tydelig at du er en sånn selv 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det kan være at funksjonen i frontallappen er blitt dårligere, det kan påvirke blant annet empati og forståelse for andre. 

Anonymkode: 36f63...01c

Det er virkelig ikke så vanlig. 

Anonymkode: bf180...88f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tror ikke jeg. 

Jeg er blitt surere med årene fordi samfunnet går til helvete. Og med det mener jeg ikke privatpersoner. Da mener jeg det kapitalistiske systemet, korrupsjonen, nedbyggingen av naturen, klimakrisen osv osv. 

Vi har politikere som ‘følger med’, som ikke jobber for folket, men for at de rike skal få bli enda rikere, for å mele sin egen kake. 

Det er system som til de grader favoriserer de rike, mens den vanlige mannen i gata dømmes hardt og brutalt. Det er et regelverk og lovverk som man ikke har en sjanse til å forstå uansett hvor mye man prøver. Selv ikke de som har laget lovene klarer det. 

Jeg er lei. Rett og slett! 

Anonymkode: 6fa81...544

Jeg er gammel, og jeg hisser meg også opp over det samme som du gjør.  Er over gjennomsnittet interessert i politikk og samfunn, og det som hisser meg mest opp er at politikere bløffer med viten og vilje.  De satser bevisst på at vi som lytter ikke vet bedre.  Og jeg er redd for at mange biter på.  De unge har ikke tid til å bruke så mye tid på å lese seg opp som jeg, som er pensjonist, har.  

Men ting er som de er.  Jeg akter ikke å la slikt forsure livet mitt!  Heldigvis har jeg generelt godt humør, og jeg er en sånn som gleder meg over mye.  Hver morgen, mens jeg koser meg med kaffen, tenker jeg på hvor heldig jeg er.  At dagen er min, at "apanasjen" fra Staten kommer uten at jeg løfter en finger, at mine nærmeste har det bra, at jeg er frisk osv.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (2 timer siden):

Stygge? Nå må du gi deg.

Anonymkode: 13b94...0db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stygge? Nå må du gi deg.

Ikke så vakre, da :)   Med våre rynker, skallede hoder og generelle forfall....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har med at de blir kognitivt og fysisk redusert, og  evnen til selvregulering blir dårligere.

Anonymkode: dbe02...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (34 minutter siden):

Ikke så vakre, da :)   Med våre rynker, skallede hoder og generelle forfall....  

Slutt å kall de stygge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring. De eldre folkene jeg har truffet opp gjennom årene har alle vært blide og hyggelige 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...