AnonymBruker Skrevet 14. desember #41 Del Skrevet 14. desember Blått skrev (3 timer siden): Jeg er enig med dette. En mannlig lege har en stor, stor målgruppe av kvinner som han kan date. Min bror fikk sin første kjæreste som 30-åring og hun var på det tidspunktet 21 år gammel. En 30-årig lege har fint mulighet på hun pene, attraktive sykepleier studenten. Den kvinnelige legen har ikke den samme målgruppen for dating - gjerne fordi at en del kvinner sikter seg inn i samme målgruppe eller høyere oppover. Den kvinnelige legen har heller ikke samme målgruppen for dating, fordi velutdannede menn gjerne ikke vil ha karrierekvinner. De vil heller ha en søt, nydelig partner som vil ta seg av hus og hjem. Anonymkode: 9857c...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 14. desember #42 Del Skrevet 14. desember (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Den kvinnelige legen har heller ikke samme målgruppen for dating, fordi velutdannede menn gjerne ikke vil ha karrierekvinner. De vil heller ha en søt, nydelig partner som vil ta seg av hus og hjem. Anonymkode: 9857c...bc1 Menn er veldig forskjellige og har forskjellige ønsker, forskjellige preferanser. Jeg har barn på skolen og har sett alle mulige kombinasjoner i dette her, og felles for det er jo at man finner sammen fordi man liker hverandre. I den ene klassen er det en kvinnelig lege som er sammen med en rørlegger, har en mann som tar alt ansvar for deres tre barn fordi moren jobber langt unna og mye. Derimot så kan jeg se for meg at en mann, som tjener godt, som har høye ambisjoner og liker å jobbe mye, kan finne det praktisk med en dame som ikke jobber like mye og som ikke har like store ambisjoner som han selv, dersom han samtidig med jobb ønsker seg fint hus og barn. Men hva som er praktisk og hvem man forelsker seg i, henger ikke alltid sammen. Mange opplever å kaste den listen de hadde med krav ut vinduet når de finner noen som gjør dem mo i knærne. Endret 14. desember av Blått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #43 Del Skrevet 14. desember Krav og krav. Jeg tenker at følgende punkter er helt normalt for oppegående mennesker etter fylte 25 år: Ordnet økonomi Fast jobb God hygiene Ikke være konservativ religiøs God emosjonsregulering og evner å regulere eget temperament God folkeskikk (type: klare å takke for maten, unngå å klø seg i ræva foran andre, ikke rape ved matbordet etc. normale ting som selv 5åringer klarer) Ikke ha problemer med alkohol, rus, overmedisinering etc. Ha god kontakt med barna sine, om han har noen, og ikke ha barn i fosterhjem Normal intelligens, stabilt humør og evne til å planlegge, organisere og gjennomføre Anonymkode: 9aee1...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Te- Presten Skrevet 14. desember #44 Del Skrevet 14. desember Hun må ha et kjærlighetssråk som mitt. Dette er det viktigste kravet mitt. En sunn tilknyttningstil er en god andreplass. Så i ikke viktig rekkefølge: kommunikasjon som matcher min (eller evne og vilje til å lære hvordan vi kommuniserer godt som par), prioritere fysisk aktivitet, en livsstil som passer min, et utseende jeg syntes er tiltrekkende og høyere utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember #45 Del Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det du sier er at menn skal få ha høyere krav, det er jeg uenig i. Anonymkode: 7cf56...ffa Nei, det sier jeg ingen steder. Jeg beskriver et marked hvor noen egenskaper er ettertraktet, andre i mindre grad. Når man er høyt utdannet/lønnet som kvinne så begrenser man ofte datingpoolen til menn som har minst like høy utdanning/lønn. Når så vi menn (på gruppenivå) er mindre selektive på kvinners utdanning/lønn så betyr det at mannlige leger er ganske ettertraktet og kan velge partner fra mange lag av samfunnet. En kvinnelig lege som begrenser seg til menn med 1.5 millioner i lønn må konkurrere ikke bare med andre kvinnelige leger, men også sykepleiere, lærere og barnehageassistenter. Anonymkode: a762f...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember #46 Del Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (8 timer siden): Den kvinnelige legen har heller ikke samme målgruppen for dating, fordi velutdannede menn gjerne ikke vil ha karrierekvinner. De vil heller ha en søt, nydelig partner som vil ta seg av hus og hjem. Anonymkode: 9857c...bc1 TS beskriver krav til partner som forventet av en kvinne. Velordnet økonomi. Velutdannet. Tjene minst like mye som meg. Når hun tilhører topp 1% så begrenser hun datingpoolen til 1% av menn. Menn som tilhører 1% mhp sosio-økonomi begrenser seg (på gruppenivå) ikke på samme måte fordi de er mindre selektive på partnerens sosio-økonomiske status. De kan ta en lege, en sykepleier eller en lærer. De betyr ikke at de ikke er selektive, bare at de selekterer på noe annet. Anonymkode: a762f...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 15. desember #47 Del Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei! Jeg er 26 år og på jakt etter en livspartner. Vennene mine mener at jeg har alt for høye krav og at jeg aldri kommer til å finne meg en mann med min innstilling. Jeg derimot vil jo ikke ta meg til takke med «hva som helst», og jeg stiller jo heller ingen krav som jeg ikke selv oppfyller: Ufravikelige krav: 1. Ingen barn fra før 2. Må ha ambisjoner og tjene godt 3. Må sette familieliv først 4. Må være glad i barn, og følge opp våre fremtidige barn veldig godt 5. Må vær glad i å reise 6. Må trene og holde seg i form 7. Må vær ferdig med festing 8. Økonomisk ansvarlig, og setter sparing og investeringer over impulskjøp, take-away og «duppeditter» Ønskelig, men ikke krav: 1. Flink til å lage god og sunn mat 2. Gamer ikke (i hvert fall ikke mye) 3. Liker å vær aktiv og finne på ting 4. Handy Hva mener dere? Har jeg for høye krav? Hvilke krav stiller dere til potensielle partnere? (Jeg sender selvfølgelig ikke en liste som de må krysse av eller noe, men dette er ting jeg tenker over de første datene for å vurdere om det er noe for meg eller ikke) Anonymkode: 9b7d3...c53 Helt ok liste hvis man først skal lage en liste over hva man ønsker i en partner. Enig med Trolltunge i at det kan være lurt å se etter potensiale heller enn en ferdig familiemann, unge menn med høye ambisjoner i starten av karrieren har kanskje ikke så store tanker rundt dette ennå? Og ikke legg for mye vekt på det der «høystatus menn velger heller en ung hjemmeværende snuppe» greiene. Disse folka leser for mye amerikansk dating teori og har glemt å se seg rundt i den virkelige verden. Ser du normal ut og ønsker deg en normal mann så får du det mest sannsynlig etterhvert. Er bare å ta seg en tur inn på et vanlig legekontor eller sykehus i Norge, du skal lete en stund før du finner en som bader i damer bare fordi han har høy utdanning og ok lønn altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember #48 Del Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS beskriver krav til partner som forventet av en kvinne. Velordnet økonomi. Velutdannet. Tjene minst like mye som meg. Når hun tilhører topp 1% så begrenser hun datingpoolen til 1% av menn. Menn som tilhører 1% mhp sosio-økonomi begrenser seg (på gruppenivå) ikke på samme måte fordi de er mindre selektive på partnerens sosio-økonomiske status. De kan ta en lege, en sykepleier eller en lærer. De betyr ikke at de ikke er selektive, bare at de selekterer på noe annet. Anonymkode: a762f...abc Men du må gi henne cred for å være topp 1, jeg syns det er drit imponerende. Syns ikke menn er mindre kravstore, dere tar fra steder dere ikke klarer å gi nok tilbake da. Som at en olding kan tenke vi er en god match, nei. Anonymkode: 7cf56...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 15. desember #49 Del Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (14 timer siden): Den kvinnelige legen har heller ikke samme målgruppen for dating, fordi velutdannede menn gjerne ikke vil ha karrierekvinner. De vil heller ha en søt, nydelig partner som vil ta seg av hus og hjem. Anonymkode: 9857c...bc1 Du vet, svært mange menn (inkludert de med karrierer) syns det er sexy med kvinner de kan se opp til og som relaterer til ens egen situasjon. Hvis du er mannlig fysiker kan du banne på at det mest sexy du finner er en kvinne som har en realfagsmaster og som du føler bare forstår deg med en gang. Altså en situasjon hvor du ikke går rundt hjemme og føler deg som nerden i huset fordi du er glad i tall, mens hun sitter der og derper på tiktok og er mest opptatt av sminkepungen sin. Det er ikke sånn at menn med høy utdanning har penger til å finansiere livsopphold for to personer normalt sett, heller. Du skal ha langt mer enn en "god utdanning" for å tjene de summene som trengs for å dekke to personers medianinntekt pluss utgifter til et par unger i tillegg. Prøv det på en lektorlønn, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember #50 Del Skrevet 15. desember - han skal genuint elske meg og ønske å ta vare på meg - ikke være veldig religiøs - ikke bruke meg - ikke være narcissist - ikke alkoholiker eller røyke - Må være interessant og morsom å prate med Anonymkode: b4cef...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 15. desember #51 Del Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei! Jeg er 26 år og på jakt etter en livspartner. Vennene mine mener at jeg har alt for høye krav og at jeg aldri kommer til å finne meg en mann med min innstilling. Jeg derimot vil jo ikke ta meg til takke med «hva som helst», og jeg stiller jo heller ingen krav som jeg ikke selv oppfyller: Ufravikelige krav: 1. Ingen barn fra før 2. Må ha ambisjoner og tjene godt 3. Må sette familieliv først 4. Må være glad i barn, og følge opp våre fremtidige barn veldig godt 5. Må vær glad i å reise 6. Må trene og holde seg i form 7. Må vær ferdig med festing 8. Økonomisk ansvarlig, og setter sparing og investeringer over impulskjøp, take-away og «duppeditter» Ønskelig, men ikke krav: 1. Flink til å lage god og sunn mat 2. Gamer ikke (i hvert fall ikke mye) 3. Liker å vær aktiv og finne på ting 4. Handy Hva mener dere? Har jeg for høye krav? Hvilke krav stiller dere til potensielle partnere? (Jeg sender selvfølgelig ikke en liste som de må krysse av eller noe, men dette er ting jeg tenker over de første datene for å vurdere om det er noe for meg eller ikke) Anonymkode: 9b7d3...c53 Man skal vel ha høye krav. Mine krav er at han er snill, god å være sammen med, støtter meg og at vi er gjensidige gode not hverandre. At han er ryddig økonomisk. At han er positiv og trives generelt i livet. For meg er disse de beste og høye kravene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember #52 Del Skrevet 15. desember Mine eneste og ufravikelige krav: Ikke være avhengig av bekreftelse, oppmerksomhet, eller ha et urealistisk syn på kjærligheten som gjør ham ustabil. Ha et balansert forhold til penger, arbeid, sex, gambling, ikke bruke noe av dette som en flukt eller ha sterkt behov for å ha en flukt. Være emosjonellt og mentalt stabil og tilgjengelig. Anonymkode: 3f4f4...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eureka! Skrevet 15. desember #53 Del Skrevet 15. desember Problemet er ikke kravene dine. Men at helt sikkert mange ting kan feiltolkes til å ikke oppfylle kravene. Det er biasen med å ha veldig konkrete krav. F.eks hva vil det si å ha ambisjoner? Betyr det at en som har utdannnet seg til sykepleier og har plan om å forbli sykepleier og heve kompetansen sin på sitt felt, ikke har ambisjoner? Er ambisjoner et konstant jag over å tjene mer og mer, og konstant stige i gradene? I så fall kan det være en fallgruve og du har egentlig krav om å finne en glætt drittsekk som kanskje også har så store ambisjoner at dama må oppgraderes når hun begynner å vise aldringstegn. Satt på spissen. Og menn som gamer ser jeg som en positiv ting. De holder hjernen aktiv og beholder lekenheten, og de kan underholde seg selv hjemme. Gaming for menn er det samme som for kvinner å drive håndarbeid. Om en mann hadde som krav at kvinnen ikke må like strikking, ville det blitt ansett som rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember #54 Del Skrevet 15. desember Eureka! skrev (46 minutter siden): Problemet er ikke kravene dine. Men at helt sikkert mange ting kan feiltolkes til å ikke oppfylle kravene. Det er biasen med å ha veldig konkrete krav. F.eks hva vil det si å ha ambisjoner? Betyr det at en som har utdannnet seg til sykepleier og har plan om å forbli sykepleier og heve kompetansen sin på sitt felt, ikke har ambisjoner? Er ambisjoner et konstant jag over å tjene mer og mer, og konstant stige i gradene? I så fall kan det være en fallgruve og du har egentlig krav om å finne en glætt drittsekk som kanskje også har så store ambisjoner at dama må oppgraderes når hun begynner å vise aldringstegn. Satt på spissen. Og menn som gamer ser jeg som en positiv ting. De holder hjernen aktiv og beholder lekenheten, og de kan underholde seg selv hjemme. Gaming for menn er det samme som for kvinner å drive håndarbeid. Om en mann hadde som krav at kvinnen ikke må like strikking, ville det blitt ansett som rart. I kvinner kan like å game. Syns ikke det er det samme som håndarbeid. Menn holder også på med kreativitet. Anonymkode: 7cf56...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember #55 Del Skrevet 15. desember Eureka! skrev (1 time siden): Problemet er ikke kravene dine. Men at helt sikkert mange ting kan feiltolkes til å ikke oppfylle kravene. Det er biasen med å ha veldig konkrete krav. F.eks hva vil det si å ha ambisjoner? Betyr det at en som har utdannnet seg til sykepleier og har plan om å forbli sykepleier og heve kompetansen sin på sitt felt, ikke har ambisjoner? Er ambisjoner et konstant jag over å tjene mer og mer, og konstant stige i gradene? I så fall kan det være en fallgruve og du har egentlig krav om å finne en glætt drittsekk som kanskje også har så store ambisjoner at dama må oppgraderes når hun begynner å vise aldringstegn. Satt på spissen. Og menn som gamer ser jeg som en positiv ting. De holder hjernen aktiv og beholder lekenheten, og de kan underholde seg selv hjemme. Gaming for menn er det samme som for kvinner å drive håndarbeid. Om en mann hadde som krav at kvinnen ikke må like strikking, ville det blitt ansett som rart. Håndarbeid og gaming er 2 vidt forskjellige ting. Når man driver med håndarbeid kan man starte og avslutte når som helst, man kan kommunisere mens man gjør det og man er oppmerksom på omgivelsene og kan til og med sette på en serie sammen med sin kjære mens man strikker/hekler etc. Når man gamer er man låst til pc´n så lenge en match varer (gjerne 30-40 min) men mindre man vil ødelegget spillet for lagkameratene og bli utestengt for en periode, man har gjerne på seg hodetelefoner for lydeffekter eller å kommunisere med lagkameratene, er helt inn i spillet og enser ikke hva som foregår rundt seg. Anonymkode: 9b7d3...c53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember #56 Del Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Håndarbeid og gaming er 2 vidt forskjellige ting. Når man driver med håndarbeid kan man starte og avslutte når som helst, man kan kommunisere mens man gjør det og man er oppmerksom på omgivelsene og kan til og med sette på en serie sammen med sin kjære mens man strikker/hekler etc. Når man gamer er man låst til pc´n så lenge en match varer (gjerne 30-40 min) men mindre man vil ødelegget spillet for lagkameratene og bli utestengt for en periode, man har gjerne på seg hodetelefoner for lydeffekter eller å kommunisere med lagkameratene, er helt inn i spillet og enser ikke hva som foregår rundt seg. Anonymkode: 9b7d3...c53 Det stemmer ikke. Det kommer helt an på hva slags spill. Mange spill kan man pause og er fri til å gjøre akkurat samme som når legger ned strikking. Likedan kommer det helt an på type spill om kan føre samtale samtidig. I mange spill er det fint mulig. Anonymkode: 3505b...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 15. desember #57 Del Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke. Det kommer helt an på hva slags spill. Mange spill kan man pause og er fri til å gjøre akkurat samme som når legger ned strikking. Likedan kommer det helt an på type spill om kan føre samtale samtidig. I mange spill er det fint mulig. Anonymkode: 3505b...9bf Enig. Også skal jeg innrømme at når jeg strikker så blir jeg litt sånn «skal bare komme meg ditt, skal bare bli ferdig med det mønsteret» og at jeg har problemer med å legge det fra meg midt inn i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember #58 Del Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei! Jeg er 26 år og på jakt etter en livspartner. Vennene mine mener at jeg har alt for høye krav og at jeg aldri kommer til å finne meg en mann med min innstilling. Jeg derimot vil jo ikke ta meg til takke med «hva som helst», og jeg stiller jo heller ingen krav som jeg ikke selv oppfyller: Ufravikelige krav: 1. Ingen barn fra før 2. Må ha ambisjoner og tjene godt 3. Må sette familieliv først 4. Må være glad i barn, og følge opp våre fremtidige barn veldig godt 5. Må vær glad i å reise 6. Må trene og holde seg i form 7. Må vær ferdig med festing 8. Økonomisk ansvarlig, og setter sparing og investeringer over impulskjøp, take-away og «duppeditter» Ønskelig, men ikke krav: 1. Flink til å lage god og sunn mat 2. Gamer ikke (i hvert fall ikke mye) 3. Liker å vær aktiv og finne på ting 4. Handy Hva mener dere? Har jeg for høye krav? Hvilke krav stiller dere til potensielle partnere? (Jeg sender selvfølgelig ikke en liste som de må krysse av eller noe, men dette er ting jeg tenker over de første datene for å vurdere om det er noe for meg eller ikke) Anonymkode: 9b7d3...c53 Dette er egentlig umulig for oss å svare på. Men det at dine venner sier at du har for høye krav er nok rett. Man kan stille så mange krav man vil til en partner. Men når det kommer til dating så er det et marked. Verken du liker å tenke på det slik eller ikke. De kravene du stiller her er relativt høye krav og det er i og seg greit. Men problemet med å ha så mange krav er at du må også bidra med mye. Du burde først finne ut din egen markedsverdi før du finner ut hva du skal kreve av den enkle grunn at krever du for mye så vil du bare bli såret. Husk at menn kan godt ligge med deg men ser ikke på deg som kjærestematriale. Og hvor mye oppmerksomhet du får på tinder/byen er egentlig veldig lite representativt for din markedsverdi. Det som avgjør din markedsverdi er egentlig hvor mange som ønsker å være i et forhold med deg. Så når vennene dine sier du er kravstor så er nok realiteten at du ikke har høy nok markedsverdi til å "holde" på en slik mann. Nå kan det jo hende at jeg tar feil, men jeg ville startet med å finne ut hvor attraktiv jeg var utseendemessig for så å se hvor jeg lå personlighetsmessig. Dette er ofte veldig vanskelig å gjøre alene og det beste er faktisk å be dine venner om å gjøre dette anonymt. Få flere til å skrive dette slik at du kan få en objektiv mening av de som kjenner deg. Lykke til Anonymkode: c31c8...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember #59 Del Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men du må gi henne cred for å være topp 1, jeg syns det er drit imponerende. Syns ikke menn er mindre kravstore, dere tar fra steder dere ikke klarer å gi nok tilbake da. Som at en olding kan tenke vi er en god match, nei. Anonymkode: 7cf56...ffa Tja, jeg er også i denne inntektsgruppen og jeg bryr meg ikke om dette med inntekt , yrke og status. Så det er en stor forskjell. Hun får en veldig liten andel menn som er på det nivået. Jeg sjekket og det er ca 3 %.. Ser dette stadig at damer ikke er villig til å ta den typiske rollen som forsørger. Det er fortsatt veldig kjønnsdelt. Anonymkode: e1826...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember #60 Del Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tja, jeg er også i denne inntektsgruppen og jeg bryr meg ikke om dette med inntekt , yrke og status. Så det er en stor forskjell. Hun får en veldig liten andel menn som er på det nivået. Jeg sjekket og det er ca 3 %.. Ser dette stadig at damer ikke er villig til å ta den typiske rollen som forsørger. Det er fortsatt veldig kjønnsdelt. Anonymkode: e1826...7c3 Å da syns du ikke det er beundringsverdig? Alle ønsker ikke noen som har det livet, om de er i det eller ikke er i det. Jeg som ikke har, ønsker noen med normal jobb og ikke jobber for mye, for tid sammen er svært viktig for meg. Ingen må være forsørger? Tror ikke jeg kjenner et eneste par hvor en er det foruten mitt begge veier, da vi begge hadde en vanskelig periode på ulike tidspunkt, som nå er over og det er forholdet også. Ikke dramatisk brudd, ikke relatert til det. For de fleste vil den type liv aldri være relevant, men det er nesten med i hver eneste samtale vi har rundt dating og det er litt rart. Anonymkode: 7cf56...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå