AnonymBruker Skrevet 14. desember #21 Del Skrevet 14. desember Trolltunge skrev (7 minutter siden): Ja jeg synes det er vel høye krav å ikke ha barn fra før, men likevel være ferdig med å feste, sette familieliv først og være glad i barn FØR han altså har partner, barn og familie. Før en mann har dette er det jo logisk at han ikke prioriterer slik. Det du bør ha fokus på er en mann som ikke prioriterer fest foran annet viktig (men gjerne tar en fest for å være sosial, når det ikke konkurrerer med noe viktigere), og at han er godhjertet, vennlig, seriøse og har gode familierelasjoner selv. Du får ikke en ferdig utviklet partner og pappa før han helt faktisk er partner og pappa. Det hadde jo mest vært så uvanlig og rart at... ja helt merkelig krav! Dessuten bedre å finne en som har rett innstilling og innsats angående utdanning og jobb enn en som allerede tjener godt. Bedre å bygge livet sammen enn at han allerede skal ha en lønn de fleste må jobbe seg opp for å få, og hvor du kanskje vil være fattigere enn ham i utgangspunktet. Best med likt utgangspunkt, og så bygge livet sammen. Så ambisjoner er ok, men tjene godt nå er uvesentlig til negativt egentlig. (Med mindre du liker å være den som har minst rett til å styre og bestemme felles liv og mål. Økonomisk makt er nemlig makt. Har mannen riktig innstilling og arbeidsmoral/ambisjoner er det heller ikke dumt for en kvinne å være den som tjener mest i starten av forholdet, og da sette standard for samarbeid.) Syns ikke det er et merkelig krav, for det kan være snakk om en del modenhet trekk. Alle er ikke glad i å feste, sånn noen sinne. Kanskje er det den gjengen med menn hun søker? De som fort fant ut at det ikke er for dem og er mer serriøs og ansvarlig. Anonymkode: 7cf56...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #22 Del Skrevet 14. desember Ufravikelige krav; Være fysisk attraktiv og trene aktivt Anonymkode: cd270...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 14. desember #23 Del Skrevet 14. desember Så lenge han er snill og behandler meg bra, så kommer man langt hos meg. Jeg gidder ikke ha en laaaang liste med krav til en partner 😄 Vær deg selv, vær snill, romantisk, kosete/kjærlig og behandle meg bra, så er mye gjort 😊 Jeg har ingen problemer med å f.eks bli sammen med en som er ufør (er ufør selv) eller som ikke har mange ambisjoner 😊 Det er ikke det som er viktigst for meg 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 14. desember #24 Del Skrevet 14. desember Trolltunge skrev (11 minutter siden): Ja jeg synes det er vel høye krav å ikke ha barn fra før, men likevel være ferdig med å feste, sette familieliv først og være glad i barn FØR han altså har partner, barn og familie. Er ikke et høyt krav å ikke ønske seg bonusbarn. Jeg ønsket heller ikke mann med barn. Når man blir bedre kjent med hverandre så får man en anelse om hvordan personen blir som foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #25 Del Skrevet 14. desember AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bli voksen…? Jeg er selv lege, har en bra jobb der jeg tjener gode penger, trener 3-4 ganger i uken og har masse fritid til overs som jeg gleder meg enormt til å bruke på fremtidig mann og barn. Det er da absolutt ikke uoppnåelig. ts Anonymkode: 9b7d3...c53 En interessant diskusjon. Jeg er for gammel for deg og etablert med samboer og barn. Det du etterspør er det samme som veldig mange andre kvinner etterspør. Så kan du si at når du er lege så burde du kunne finne deg en annen lege. Og det kan du sikkert. Men hvis jeg var lege på 30 med millionlønn så kunne jeg like gjerne finne meg en sykepleier på 26 som en annen lege på 26. De kjekke legene med velordnet økonomi som trener og liker barn har en stor målgruppe som er aktuell for dem, mens søte leger med velordnet økonomi som trener og liker barn _og som krever det samme av partneren_ har langt mindre målgruppe. Den tradisjonelle løsningen på dette dilemmaet er kanskje at du godtar at partneren er noe eldre enn deg, eller ikke fullt så vakker. Anonymkode: a762f...abc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #26 Del Skrevet 14. desember Trolltunge skrev (21 minutter siden): Ja jeg synes det er vel høye krav å ikke ha barn fra før, men likevel være ferdig med å feste, sette familieliv først og være glad i barn FØR han altså har partner, barn og familie. Før en mann har dette er det jo logisk at han ikke prioriterer slik. Det har kanskje litt med alder å gjøre. Når jeg var 26 så var jeg barnløs, ferdig med den verste festingen og teoretisk åpen for barn. I en alder av 50 så tror jeg at de fleste menn som ønsker barn har fått barn, sånn at de barnløse enten ikke ønsker barn eller blir vurdert som uegnet. Anonymkode: a762f...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #27 Del Skrevet 14. desember cafflatte skrev (14 minutter siden): Er ikke et høyt krav å ikke ønske seg bonusbarn. Jeg ønsket heller ikke mann med barn. Når man blir bedre kjent med hverandre så får man en anelse om hvordan personen blir som foreldre. Hvis personen kan få barn da... Anonymkode: 96286...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 14. desember #28 Del Skrevet 14. desember AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En interessant diskusjon. Jeg er for gammel for deg og etablert med samboer og barn. Det du etterspør er det samme som veldig mange andre kvinner etterspør. Så kan du si at når du er lege så burde du kunne finne deg en annen lege. Og det kan du sikkert. Men hvis jeg var lege på 30 med millionlønn så kunne jeg like gjerne finne meg en sykepleier på 26 som en annen lege på 26. De kjekke legene med velordnet økonomi som trener og liker barn har en stor målgruppe som er aktuell for dem, mens søte leger med velordnet økonomi som trener og liker barn _og som krever det samme av partneren_ har langt mindre målgruppe. Den tradisjonelle løsningen på dette dilemmaet er kanskje at du godtar at partneren er noe eldre enn deg, eller ikke fullt så vakker. Anonymkode: a762f...abc Jeg er enig med dette. En mannlig lege har en stor, stor målgruppe av kvinner som han kan date. Min bror fikk sin første kjæreste som 30-åring og hun var på det tidspunktet 21 år gammel. En 30-årig lege har fint mulighet på hun pene, attraktive sykepleier studenten. Den kvinnelige legen har ikke den samme målgruppen for dating - gjerne fordi at en del kvinner sikter seg inn i samme målgruppe eller høyere oppover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #29 Del Skrevet 14. desember At han er raus, snill og har humor + er opptatt av de små tingene med meg og husker ting og viser oppriktig interesse i hele meg! Han kommer langt med et fint smil og glimt i øye, men jeg trener flere ganger i uka og jeg fortrekker en mann som også er opptatt av helsen sin. Han trenger ikke trene like mye som meg. Gode verdier og samme syn på framtiden og en som klarer regulerer følelsene sine når ting ikke går slik som han ønsker. Anonymkode: 7ac17...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 14. desember #30 Del Skrevet 14. desember AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det har kanskje litt med alder å gjøre. Når jeg var 26 så var jeg barnløs, ferdig med den verste festingen og teoretisk åpen for barn. I en alder av 50 så tror jeg at de fleste menn som ønsker barn har fått barn, sånn at de barnløse enten ikke ønsker barn eller blir vurdert som uegnet. Anonymkode: a762f...abc Ferdig med den verste festingen og teoretisk åpen for barn er noe helt annet enn ferdig med festingen og egentlig fullt utviklet far og familiemann FØR man har barn og familie. For det siste er bare ulogisk. Ferdig med verste festingen og teoretisk åpen for barn er rimelige krav. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 14. desember #31 Del Skrevet 14. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg er 26 år og på jakt etter en livspartner. Vennene mine mener at jeg har alt for høye krav og at jeg aldri kommer til å finne meg en mann med min innstilling. Jeg derimot vil jo ikke ta meg til takke med «hva som helst», og jeg stiller jo heller ingen krav som jeg ikke selv oppfyller: Ufravikelige krav: 1. Ingen barn fra før 2. Må ha ambisjoner og tjene godt 3. Må sette familieliv først 4. Må være glad i barn, og følge opp våre fremtidige barn veldig godt 5. Må vær glad i å reise 6. Må trene og holde seg i form 7. Må vær ferdig med festing 8. Økonomisk ansvarlig, og setter sparing og investeringer over impulskjøp, take-away og «duppeditter» Ønskelig, men ikke krav: 1. Flink til å lage god og sunn mat 2. Gamer ikke (i hvert fall ikke mye) 3. Liker å vær aktiv og finne på ting 4. Handy Hva mener dere? Har jeg for høye krav? Hvilke krav stiller dere til potensielle partnere? (Jeg sender selvfølgelig ikke en liste som de må krysse av eller noe, men dette er ting jeg tenker over de første datene for å vurdere om det er noe for meg eller ikke) Anonymkode: 9b7d3...c53 Eneste kravet jeg noen gang har stilt er at vi har kjemi, at vi liker å være sammen og at er villig til å investere i et liv sammen. At han tjener godt er ikke så viktig for meg, for om noen er glad i deg, at noen verdsetter tiden med deg, er ikke avhengig av en prislapp, men kjærlighet. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det ambisjoner, men jeg verdsetter at han har interesser og ting han er opptatt av. Det er utrolig nydelig å se noen som er opptatt av noe, hvordan man lar seg rive med og bli så ivrig, for all del så kan det være fotball, men det må være noe. Trene handler om for meg at man tar vare på seg selv, men veien ditt er så meget og når jeg investerer i en mann så er det mye vi kan prate om. Jeg har også inntrykk av at veldig mange menn endrer seg i forhold og plutselig begynner å trene, kjøpe fine klær når de liker dama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 14. desember #32 Del Skrevet 14. desember cafflatte skrev (22 minutter siden): Er ikke et høyt krav å ikke ønske seg bonusbarn. Jeg ønsket heller ikke mann med barn. Når man blir bedre kjent med hverandre så får man en anelse om hvordan personen blir som foreldre. Det skrev jeg heller ikke. Jeg skrev at det var urimelig å forvente en fullt utviklet far og familiemann i en ung mann som verken har barn eller partner. Potensialet man da må se etter, ikke forvente at han lever som om han har partner og barn før han faktisk har det. Helt enig med deg. Så er forsåvidt ikke kjærlighet så enkel å finne at å forkaste den selv om ikke alt er helt perfekt bestandig er så lurt. Min mann skulle absolutt ikke ha en kvinne med barn fra før. Jeg hadde et barn fra før, det valgte han å takle da kjærligheten rammet hardt. Nå har det vært oss i 22 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet 14. desember #33 Del Skrevet 14. desember Trolltunge skrev (13 minutter siden): Det skrev jeg heller ikke. Jeg skrev at det var urimelig å forvente en fullt utviklet far og familiemann i en ung mann som verken har barn eller partner. Potensialet man da må se etter, ikke forvente at han lever som om han har partner og barn før han faktisk har det. Helt enig med deg. Så er forsåvidt ikke kjærlighet så enkel å finne at å forkaste den selv om ikke alt er helt perfekt bestandig er så lurt. Min mann skulle absolutt ikke ha en kvinne med barn fra før. Jeg hadde et barn fra før, det valgte han å takle da kjærligheten rammet hardt. Nå har det vært oss i 22 år. Vel, når ts skriver at hun vil ha en som setter familielivet først, så tenker jeg at man kan lese litt gjennom linjene og tenke seg til at familien de skaper er det som kommer høyest på prioriteringslisten når de blir partnere og barn kommer inn i bildet. Ikke at han sitter hjemme med reborn dukken sin og øver på å skifte bleier hvis det var det du så for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #34 Del Skrevet 14. desember AnonymBruker skrev (46 minutter siden): En interessant diskusjon. Jeg er for gammel for deg og etablert med samboer og barn. Det du etterspør er det samme som veldig mange andre kvinner etterspør. Så kan du si at når du er lege så burde du kunne finne deg en annen lege. Og det kan du sikkert. Men hvis jeg var lege på 30 med millionlønn så kunne jeg like gjerne finne meg en sykepleier på 26 som en annen lege på 26. De kjekke legene med velordnet økonomi som trener og liker barn har en stor målgruppe som er aktuell for dem, mens søte leger med velordnet økonomi som trener og liker barn _og som krever det samme av partneren_ har langt mindre målgruppe. Den tradisjonelle løsningen på dette dilemmaet er kanskje at du godtar at partneren er noe eldre enn deg, eller ikke fullt så vakker. Anonymkode: a762f...abc Det du sier er at menn skal få ha høyere krav, det er jeg uenig i. Så legen min på butikken, hun har en kjekkas av en mann. Ikke fortvil om du er lege ts, du kan finne deg en fin mann selv om noen er hatere mot høyt utdannede damer. (Vet ikke hva han jobber som, bare at han er kjekk og ser trent ut) Anonymkode: 7cf56...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #35 Del Skrevet 14. desember Trolltunge skrev (26 minutter siden): Det skrev jeg heller ikke. Jeg skrev at det var urimelig å forvente en fullt utviklet far og familiemann i en ung mann som verken har barn eller partner. Potensialet man da må se etter, ikke forvente at han lever som om han har partner og barn før han faktisk har det. Helt enig med deg. Så er forsåvidt ikke kjærlighet så enkel å finne at å forkaste den selv om ikke alt er helt perfekt bestandig er så lurt. Min mann skulle absolutt ikke ha en kvinne med barn fra før. Jeg hadde et barn fra før, det valgte han å takle da kjærligheten rammet hardt. Nå har det vært oss i 22 år. Ingen sier menn ikke får bestemme over livet sitt, ts må få lov til å utelukke noen som ikke lever som henne? Det er mange menn som ikke er noe glad i å feste, så jeg syns ikke zen var noe problem. Høres ut som du har en sønn som fester og nå er du redd ts og han ikke skal bli sammen eller noe, ser ikke hvorfor det er så viktig. Hun lever ikke ditt liv, vi er ikke alle kopier av deg. Anonymkode: 7cf56...ffa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #36 Del Skrevet 14. desember Det du nok vil slite mest med på lista, er en person som er ambisiøs og tjener godt samtlige som han også setter familielivet høyt. Om du feks dater en overlege vil han tjene bra men nesten bo på jobben. Det kan selvsagt være du er fornøyde med dette så lenge det blir familieliv hjemme på søndagene. Anonymkode: 6e761...322 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #37 Del Skrevet 14. desember AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det du nok vil slite mest med på lista, er en person som er ambisiøs og tjener godt samtlige som han også setter familielivet høyt. Om du feks dater en overlege vil han tjene bra men nesten bo på jobben. Det kan selvsagt være du er fornøyde med dette så lenge det blir familieliv hjemme på søndagene. Anonymkode: 6e761...322 Å søndag er den kjedeligste dagen å. Anonymkode: 7cf56...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #38 Del Skrevet 14. desember Ah, to be young. Som skilt 40 åring med noe livserfaring så fant jeg ut at for meg er det viktigste at vi har like verdier, livssyn, likt syn på økonomi og syn på barneoppdragelse. Ellers at han elsker meg, ser meg, er en god lytter og klarer å kommunisere på en god og rasjonell måte. Vi er bestevenner og det finnes null usikkerhet eller sjalusi mellom oss. Anonymkode: 09f08...a83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #39 Del Skrevet 14. desember AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg er 26 år og på jakt etter en livspartner. Vennene mine mener at jeg har alt for høye krav og at jeg aldri kommer til å finne meg en mann med min innstilling. Jeg derimot vil jo ikke ta meg til takke med «hva som helst», og jeg stiller jo heller ingen krav som jeg ikke selv oppfyller: Ufravikelige krav: 1. Ingen barn fra før 2. Må ha ambisjoner og tjene godt 3. Må sette familieliv først 4. Må være glad i barn, og følge opp våre fremtidige barn veldig godt 5. Må vær glad i å reise 6. Må trene og holde seg i form 7. Må vær ferdig med festing 8. Økonomisk ansvarlig, og setter sparing og investeringer over impulskjøp, take-away og «duppeditter» Ønskelig, men ikke krav: 1. Flink til å lage god og sunn mat 2. Gamer ikke (i hvert fall ikke mye) 3. Liker å vær aktiv og finne på ting 4. Handy Hva mener dere? Har jeg for høye krav? Hvilke krav stiller dere til potensielle partnere? (Jeg sender selvfølgelig ikke en liste som de må krysse av eller noe, men dette er ting jeg tenker over de første datene for å vurdere om det er noe for meg eller ikke) Anonymkode: 9b7d3...c53 Tja det er opp til deg. jeg er innenfor de kravene dine. Men jeg valgte å finne meg en dame fra utlandet med et barn fra før. Nå vil jeg ha familie og synes det kunne være fint å ha en stedatter. Jeg regner med gruppen er veldig liten som er innenfor disse kravene dine. Så det er noe å tenke over. Anonymkode: e1826...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #40 Del Skrevet 14. desember Mine krav var at hun skulle være omtenksom, empatisk, snill, lojal, søt, klar for familieliv, jordnær, ferdig med festing. Jeg har ingen krav til inntekt, ambisjoner eller å være handy. Ville ha ei som vil være med meg for hele livet og gifte seg. Jeg fant ei for meg, så jeg er lykkelig nå. Anonymkode: e1826...7c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå