Gå til innhold

Hvilke krav har du til potensiell partner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 26 år og på jakt etter en livspartner. Vennene mine mener at jeg har alt for høye krav og at jeg aldri kommer til å finne meg en mann med min innstilling.  Jeg derimot vil jo ikke ta meg til takke med «hva som helst», og jeg stiller jo heller ingen krav som jeg ikke selv oppfyller:

Ufravikelige krav:
1. Ingen barn fra før
2. Må ha ambisjoner og tjene godt
3. Må sette familieliv først
4. Må være glad i barn, og følge opp våre fremtidige barn veldig godt
5. Må vær glad i å reise
6. Må trene og holde seg i form
7. Må vær ferdig med festing
8. Økonomisk ansvarlig, og setter sparing og investeringer over impulskjøp, take-away og «duppeditter»

Ønskelig, men ikke krav:
1. Flink til å lage god og sunn mat
2. Gamer ikke (i hvert fall ikke mye)
3. Liker å vær aktiv og finne på ting
4. Handy

Hva mener dere? Har jeg for høye krav? Hvilke krav stiller dere til potensielle partnere?

(Jeg sender selvfølgelig ikke en liste som de må krysse av eller noe, men dette er ting jeg tenker over de første datene for å vurdere om det er noe for meg eller ikke)

Anonymkode: 9b7d3...c53

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bestemmer dette helt selv. Om de er for høye eller ikke er bare opp til deg å vurdere, men det vil naturligvis bli en smalere nisje for deg for hvert krav du legger til.

For min del så er mine eneste krav at jeg skal ha følelser og ha det godt med den jeg er sammen med. 

Anonymkode: a2533...eaf

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei!

Jeg er 26 år og på jakt etter en livspartner. Vennene mine mener at jeg har alt for høye krav og at jeg aldri kommer til å finne meg en mann med min innstilling.  Jeg derimot vil jo ikke ta meg til takke med «hva som helst», og jeg stiller jo heller ingen krav som jeg ikke selv oppfyller:

Ufravikelige krav:
1. Ingen barn fra før
5. Må vær glad i å reise
8. Økonomisk ansvarlig, og setter sparing og investeringer over impulskjøp, take-away og «duppeditter»

Ønskelig, men ikke krav:
4. Handy

Hva mener dere? Har jeg for høye krav? Hvilke krav stiller dere til potensielle partnere?

(Jeg sender selvfølgelig ikke en liste som de må krysse av eller noe, men dette er ting jeg tenker over de første datene for å vurdere om det er noe for meg eller ikke)

Vel...20 prosent av menn oppfyller kravene...lykke til....

Anonymkode: 0b8ba...dd6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei!

Ufravikelige krav:
1. Ingen barn fra før
5. Må vær glad i å reise

Ønskelig, men ikke krav:
4. Handy

Hvis det er dine krav ser jeg ikke problemet. Vennene dine får jo mene det de vil🤷 

Du har jo ikke møtt den rette enda så du vet jo ikke om du noen gang vil møte en som krysser av alle på din liste dessverre.

For meg som dessverre har hatt for lave krav,fått barn med idioter osv var det MANGE krav jeg hadde til den rette nå sist.

Jeg fant han, vi fant hverandre. Det var aldri en liste,men alt bare klaffet.

Det viktigste for meg var at han ALLTID skulle sette meg først, støtte meg,være min trygghet ,min bauta. Det er han❤ Rolig,verdens tryggeste og snilleste. Jeg har mange psykiske vansker også,og han er bare helt fantastisk. Synes jeg virkelig fortjener han etter mange dårlige valg. 

Anonymkode: 96286...a75

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei!

Ufravikelige krav:
1. Ingen barn fra før
5. Må vær glad i å reise

Ønskelig, men ikke krav:
4. Handy

Syns dei fleste krava dine ok, men kjem litt an på kor mykje du legger i det, om du meinar ambisjoner om å bli president, eller formann på lageret? Kvifor kan han ikkje ha barn frå før? då ser du jo om han er flink til å følge opp barna eller ikkje.

Anonymkode: 5405a...665

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 26 da jeg traff han jeg er gift med i dag. Jeg hadde få krav og er ikke kresen. Men jeg merker rask hvilken type menneske jeg klaffer med og hvem jeg slipper innpå meg. Hadde du vært venninna mi hadde jeg nok stussa over mengden krav. Jeg tror ikke en eneste mann jeg har møtt så langt i livet ville innfridd alle dine krav. Spesielt ikke det å være glad i barn å vite hvordan de følges godt opp og hva som kreves, men samtidig ikke ha barn. Min mann hadde ikke barn fra før og var kjempenervøs første gang han møtte mitt barn, men et naturtalent var han og er en perfekt pappa og bonuspappa! 

Anonymkode: 6ad5e...f4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Syns dei fleste krava dine ok, men kjem litt an på kor mykje du legger i det, om du meinar ambisjoner om å bli president, eller formann på lageret? Kvifor kan han ikkje ha barn frå før? då ser du jo om han er flink til å følge opp barna eller ikkje.

Trenger ikke å vær veldig høye ambisjoner, men han må ha et mål i livet som han jobber mot. Absolutt ikke president, men må vær noe litt mer imponerende enn formann på lageret.

Barn fra før har jeg testet ut tidligere og det funker bare ikke for meg, derfor satt jeg det som krav. Jeg vil også bare ha 2 barn, men hadde ikke følt meg tilfreds med ett eget barn og et bonusbarn.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg var 26 da jeg traff han jeg er gift med i dag. Jeg hadde få krav og er ikke kresen. Men jeg merker rask hvilken type menneske jeg klaffer med og hvem jeg slipper innpå meg. Hadde du vært venninna mi hadde jeg nok stussa over mengden krav. Jeg tror ikke en eneste mann jeg har møtt så langt i livet ville innfridd alle dine krav. Spesielt ikke det å være glad i barn å vite hvordan de følges godt opp og hva som kreves, men samtidig ikke ha barn. Min mann hadde ikke barn fra før og var kjempenervøs første gang han møtte mitt barn, men et naturtalent var han og er en perfekt pappa og bonuspappa! 

Anonymkode: 6ad5e...f4a

Er så klart ikke mulig å forutse 100% hvordan han kommer til å ta vare på barn i fremtiden, men man har jo gjerne en idé om hvordan ting kommer til å bli. Man må jo også snakke om hvordan man ser for ser ting blir og hva man forventer av hverandre før det blir et tema å sette barn til verden.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver holde meg unna absolutte krav, for da kan man fort gå glipp av den store kjærligheten.

Gjelder å være åpen for at man kan like noen man kanskje ikke tenkte på forhånd 

Anonymkode: 7fdfa...9f9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tenker det samme. Det er ikke sikkert du får hver bidige ting i full skala, men det er sikkert noe gjørbart å finne noen som passer.

Men det er såklart vanskelig. 

Anonymkode: 7cf56...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Ufravikelige krav:
1. Ingen barn fra før
5. Må vær glad i å reise
8. Økonomisk ansvarlig, og setter sparing og investeringer over impulskjøp, take-away og «duppeditter»)

Altså, han skal bruke svært mye tid på familie og barn. Og på trening. Og på jobben hvor han skal bære ambisiøs og tjene godt. Mens han trener og passer barn.

Bli voksen….

Anonymkode: e6313...37f

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du smaler nok i alle fall om utvalget voldsomt med den lista. 

mine krav er at han skal være interessert i å være med meg, ønsker å bli kjent med meg som person, og verdsette meg. Være til å stole på, ja økonomi og jobb på stell, og være normalt glad i mennesker. Får jeg det, skal jeg være veldig fornøyd. 

Anonymkode: e4361...32b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er så klart ikke mulig å forutse 100% hvordan han kommer til å ta vare på barn i fremtiden, men man har jo gjerne en idé om hvordan ting kommer til å bli. Man må jo også snakke om hvordan man ser for ser ting blir og hva man forventer av hverandre før det blir et tema å sette barn til verden.

ts

Fordi du ikke taklet 1. Enten barnemord eller 2. Var sjalu på hans barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi du ikke taklet 1. Enten barnemord eller 2. Var sjalu på hans barn? 

ja altså barnemor...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Altså, han skal bruke svært mye tid på familie og barn. Og på trening. Og på jobben hvor han skal bære ambisiøs og tjene godt. Mens han trener og passer barn.

Bli voksen….

Bli voksen…? Jeg er selv lege, har en bra jobb der jeg tjener gode penger, trener 3-4 ganger i uken og har masse fritid til overs som jeg gleder meg enormt til å bruke på fremtidig mann og barn. Det er da absolutt ikke uoppnåelig.

ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufravikelige krav:

Oksymoron

Anonymkode: bbe85...d33

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ufravikelige krav:
1. Ingen barn fra før
5. Må vær glad i å reise

Ønskelig, men ikke krav:
4. Handy

Tenker det er litt søtt med sånne lister😊

Jeg hadde også det da jeg var ung.

Anonymkode: bbe85...d33

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bli voksen….

Men hat vi ikke de samme kravene til mor? At hun skal passe barn, ha en jobb og se bra ut?

Anonymkode: 7cf56...ffa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ufravikelige krav:
1. Ingen barn fra før
5. Må vær glad i å reise

Ønskelig, men ikke krav:
4. Handy

Ja jeg synes det er vel høye krav å ikke ha barn fra før, men likevel være ferdig med å feste, sette familieliv først og være glad i barn FØR han altså har partner, barn og familie. Før en mann har dette er det jo logisk at han ikke prioriterer slik. 

Det du bør ha fokus på er en mann som ikke prioriterer fest foran annet viktig (men gjerne tar en fest for å være sosial, når det ikke konkurrerer med noe viktigere), og at han er godhjertet, vennlig, seriøse og har gode familierelasjoner selv. 

Du får ikke en ferdig utviklet partner og pappa før han helt faktisk er partner og pappa. Det hadde jo mest vært så uvanlig og rart at... ja helt merkelig krav! 

Dessuten bedre å finne en som har rett innstilling og innsats angående utdanning og jobb enn en som allerede tjener godt. Bedre å bygge livet sammen enn at han allerede skal ha en lønn de fleste må jobbe seg opp for å få, og hvor du kanskje vil være fattigere enn ham i utgangspunktet. Best med likt utgangspunkt, og så bygge livet sammen. Så ambisjoner er ok, men tjene godt nå er uvesentlig til negativt egentlig. (Med mindre du liker å være den som har minst rett til å styre og bestemme felles liv og mål. Økonomisk makt er nemlig makt. Har mannen riktig innstilling og arbeidsmoral/ambisjoner er det heller ikke dumt for en kvinne å være den som tjener mest i starten av forholdet, og da sette standard for samarbeid.)

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du selv oppfyller disse kravene, så tenker jeg ikke at de er for høye. Ville også slengt på emosjonelle moden. Det er altså bare SÅ viktig. 

Anonymkode: 300c5...f31

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...