Gå til innhold

Overnattingsgjester flere dager i julen, hva ha på badet til dem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som gjest i fire dager et annet sted, hva hadde du satt pris på av artikler på badet du kunne bruke under besøket?

tenker da på

- sjampo 

- balsam

- dusjsåpe 

- annet?

Tenker ellers å legge ut håndklær på soverommene. Skulle kanskje hatt en liten «gave/overraskelse» på nattbordet?

Er første gang jeg har hus og plass til gjester. Hva hadde dere likt å få som overnattingsgjest hos andre?

Anonymkode: 02a34...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har alltid med egen sjampo og balsam. Trenger bare såpe.

Anonymkode: 7f638...dbd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håndsåpe. Alt annet har jeg med selv. Men hvis du får besøk av single menn er det nok fint å sette fram en dusjsåpe også, da de ikke alltid husker slikt. Damer har det med selv. 

Anonymkode: 8ef40...687

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg legger fram dusjhåndklær, eget lite håndkle til ansikt/hender og vaskeklut. Håndsåpe og toalettpapir står på badet. Regner med at de har med egne toalettsaker ellers, men hvis de ikke har med såpe eller tannkrem så kan de selvfølgelig bruke mitt.

Hadde heller ikke forventet noe mer selv. Da hadde jeg sjekket inn på hotell 😅

Anonymkode: b0954...9e4

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Håndklær kan gjester ta selv i skapet på badet. Legger aldri håndklær eller annet "rot" på soverom. 

Hvis det som finnes av såper og diverse på badet fra før ikke er bra nok antar jeg at de har med noe eget.

Anonymkode: 95ca8...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde droppet å kjøpe inn sjampo, balsam, dusjsåpe osv spesifikt for besøket da folk stort sett har veldig personlige preferanser på slike ting. Bare ha det du pleier å ha der. Toalettsaker osv har jo folk med selv (håper jeg hvert fall).

Men jeg hadde satt stor pris på det om det lå et rent badehåndkle oppå rent og oppredd sengetøy, da hadde jeg følt meg veldig velkommen 🤗

Anonymkode: f965f...804

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Håndklær kan gjester ta selv i skapet på badet. Legger aldri håndklær eller annet "rot" på soverom. 

Hvis det som finnes av såper og diverse på badet fra før ikke er bra nok antar jeg at de har med noe eget.

Anonymkode: 95ca8...5da

Man kaster jo ikke bare inn et skrukkete badehåndkle på gulvet på gjesterommet da. Man legger et rent håndkle pent på nattbordet eller på en oppredd seng.

Anonymkode: f965f...804

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke noe annet enn det nødvendige, slik at jeg slipper å spørre, eller at det er der hvis jeg har glemt noe. De fleste har nok med mye av dette, men tror likevel folk setter pris på å ha det tilgjengelig når de er på besøk, bare i tilfelle.

Sjampo, balsam, dusjsåpe, toalettpapir (nok!!), håndsåpe, søppelbøtte på badet (med pose i), truseinnlegg, bind, bomullspinner, pads, små og store håndklær, kanskje en badematte også?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Shampo, balsam, dusjsåpe, nok dopapir. Her ligger det også en føner i et skap på gjestebadet. Tannkrem står det i skapet bak speilet. Jeg rer opp pene senger, og legger håndduker i fotenden. Har noen ganger til påske lagt kvikklunsj på nattbordene for moro skyld, til jul en marsipangris. Har en egen etasje til gjester, så i stua der hender det jeg setter en fruktkurv med frukt, servietter og fruktkniver. Ikke nødvendig det da, men hender jo noen gjester vil trekke seg litt tilbake.

Anonymkode: bfd6a...6cb

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger du kjøpe noe som helst? Jeg forventer ikke at andre skal fylle opp med truseinnlegg og bind tilfelle jeg trenger sånt 😬 

Jeg finner fram håndkler og passer på at badet er reint og at det er nok dopapir og håndsåpe, samt putter ny pose i søplebøtta. Om de ikke har med egen dusjsåpe eller sjampo, bruker de vel bare litt av det vi har stående i dusjen. Hadde jeg hatt dyr spesialsjampo, hadde jeg nok hatt en vanlig butikksjampo i tillegg. Har de glømt tannkrem, ta av den i skapet. 

Anonymkode: 52146...3a6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trenger bare toalettpapir, håndsåpe og håndklær. Men; hadde satt pris på dusjsåpe (har alltid bare med et lite hotellsåpestykke grunnet sikkerhetskontrollen), egen søppelbøtte, en liten saks (til å åpne sånne små poser med engangsprodukter), vaskeklut og føner. 

Anonymkode: d18dc...7f7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg trenger bare toalettpapir, håndsåpe og håndklær. Men; hadde satt pris på dusjsåpe (har alltid bare med et lite hotellsåpestykke grunnet sikkerhetskontrollen), egen søppelbøtte, en liten saks (til å åpne sånne små poser med engangsprodukter), vaskeklut og føner. 

Anonymkode: d18dc...7f7

Enig med deg. ⬆️ Praktisk og lurt med søppelbøtte og en liten saks. 

Det er ikke noe galt i å ha sjampo og balsam til gjestene, men det er vanlig å ha med selv. "Gave" på nattbordet er koselig tenkt, men slett ikke nødvendig og overhodet ikke forventet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Q-tips hadde jeg satt pris på. På mitt gjestebad er det dusjsåpe, q-tips, håndduker, tannkrem og tannbørste (ifall de har glemt å ta det med). Shampoo og balsam tror jeg kanskje de fleste har med selv.

Anonymkode: 76ca4...dc6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som gjest i fire dager et annet sted, hva hadde du satt pris på av artikler på badet du kunne bruke under besøket?

tenker da på

- sjampo 

- balsam

- dusjsåpe 

- annet?

Tenker ellers å legge ut håndklær på soverommene. Skulle kanskje hatt en liten «gave/overraskelse» på nattbordet?

Er første gang jeg har hus og plass til gjester. Hva hadde dere likt å få som overnattingsgjest hos andre?

Anonymkode: 02a34...9a8

Spør gjesten om hen har med seg sjampo og dusjsåpe, eller om hen ønsker at du har. Og er svaret ja, så spør du om gjenstående har noen ønsker. 
Til jul, og andre spesielle dager ønsker jeg min egen «duft» av såpe og shampoo, ikke noe tilfeldig som andre har. 

Anonymkode: 47844...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her rydder jeg så gjester for plass til toalettvesken på badet,og jeg regner med at de ser hvor jeg har rene håndklær på badet. Her har jeg hverken gjestetoalett eller gjestebad,så alle gjester bruker samme bad og toalett som oss.

Anonymkode: e2348...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du driver jo ikke hotell, gave og overraskelser er alt for mye. Bare ha rent sengetøy, ryddet rom og vis gjestene hvor håndklærne er. 

Anonymkode: 8b0c5...13f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som gjest pleier jeg å ta med alt jeg trenger, inkludert dusjsåpe, shampoo, balsam og håndklær. Tar også med en liten søppelpose og intimprodukter som truseinnlegg og smertestillende 😅 Jeg vil være minst mulig til bry, og synes det er komfortabelt å vite at jeg har ordnet alt selv og dermed ikke trenger å belaste vertene mer enn nødvendig. Men de pleier som regel å sette frem både såper/shampoo og håndklær, i tillegg til at det vanligvis er søppelbøtte på badet. Å legge sjokolade på nattbordet eller fruktkurv på rommet er for meget, synes jeg, om man ikke gjør det med tydelig humor...

Anonymkode: 7ae17...ff1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reiser de til deg? Reiser de med fly, så trenger de gjerne litt annet, enn om de kan ta med hva som helst i bilen. Jeg har selv med meg egen sjampo og balsam, men at det står i dusjen som gjester kan ta av er hyggelig. 
Håndkrem kan også være fint, samt Kleenex på badet og/eller nattbordet, men ikke nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...