Gå til innhold

"Prispresser" Kiwi, som aldri gir seg på pris, tapte VGs julematbørs så det dundret.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan slå andre veien en annen dag. For prisene nå er som en jojo, fordi prisjegerne ble kasta ut fra matvarebutikkene. Kun èn vare kunne ha snudd opp ned på hele resultatet. Bytter ikke butikk kun pga slik sammenligning. Handleturens kostnad er uansett et resultat av hva en plukker seg, den dagen.

Anonymkode: 3a946...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hehe, herlig naiv.

De 3 lavpriskjedene konkurrer ikke om være billigst. De konkurrerer om kundene. Få inn kunden i butikken; mens noe er billigst hos Rema, så er noe annet dyrere. Omvendt hos Extra og omvendt igjen hos Kiwi. De vinner VGs matbørs og så forandrer de på de billigste varene dagen etterpå, det har til og med stått om det i avisen.

Du lurer deg selv og butikkene lurer deg. 

Anonymkode: bd469...772

Tror ikke du forstår. Det er slik det fungere i dag. Men se til for eksempel Sverige. Der her de ikke disse priskrigene. Men de har jevnlig undersøkelse om hvem som har billigst "matkassa". Svensker er generelt gjerrige, de handler det det er reelt billigst. Da kan ikke kjedene jukse. Og sette prisene opp og ned. På grunn av at svenskene vil handle billig, har du ikke noen butikker som er mye dyrere enn andre, slik som Mega og Meny. Bare vi nordmenn som ikke har skjønt dette, vi får det vi ber om, med vår sløvhet. 

Anonymkode: 3d59e...0d6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så jeg skal kjøpe billig dritt fordi andre har dårlig råd??

Anonymkode: dbd75...4e9

En Gilde julepølse koster kr. 39.90 på Meny. På Kiwi koster den 9.90. 

Hvis jeg forstår deg rett så kjøper du den på Meny, fordi den på Kiwi er billig dritt??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at Kiwi sjeldent vinner pristester.

Men Kiwi er faktisk god på å presse pris. Kiwi presser pris, og sørger samtidig for at Rema og Coop må gå ENDA LAVERE for å komme billigst ut.

Sant skal sies at Kiwi ikke er like flink på å presse pris som de engang var...

Anonymkode: b6dfe...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

På grunn av slike som deg, kunder som ikke bryr seg, har vi kanskje verdens dyreste matbutikker. Selv om du har god råd sjøl, så gjør andre en tjeneste, folk med dårlig råd, handle det det er billigst. Hvis alle gjør det, vil prisene presses nedover, på bekostning av milliardoverskuddet til kjedeeierne hvert år. 

Rema er faktisk billigst da så vedkommende gjør rett i å handle der og unngå å handle på Kiwi som siden korona fortsatt lager samme reklamene om å pressene prisene, men som de siste årene er rent ljug

Anonymkode: a7d6e...08a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi er en latterlig stor spøk. Snevert utvalg, spamming av egne produkter og høye priser. I tillegg har de etablert seg i hver en krik og krok av landet som gjør det vanskelig å unngå dem

Anonymkode: a7d6e...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg blir litt forvirret her inne, merker jeg.....

Vi som ikke jakter tilbud fordi vi har god råd, ødelegger for de med dårlig råd fordi vi ikke er med på å presse prisene ned.

Vi med god råd som jakter tilbud og kjøper billig, ødelegger for de med dårlig råd fordi de behøver disse prisene mer enn oss. 

😂

Anonymkode: 42b20...01e

Ja og du må for guds skyld ikke kjøpe mer enn 1 pakke grøt til fem kroner, for da er du egoistisk, grådig og tenker bare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle har sin Reklame som skal få folk til å velge de, verken prispresserne eller de som mener at de har billigst kassalapp vant.
Merkelig det der,

Men nå som vgs matbørs er over så skal endelig prisene opp igjen, og mer enn før priskrigen, nå skal pengene tjenest inn igjen, dette skal vi få svi for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men ikke overraskende, de har vært de første til å øke prisene i lang tid 

https://www.vg.no/forbruker/i/o3e5WK/vgs-julematboers-2024-saa-mye-kan-du-spare

Når jeg ser på handlekurven så er forskjellen primært på «julevarer». Når butikkene selger lokkevarer til jul så kan det være mye penger å spare på kjøpe på rett sted og til rett tid.

Å overføre dette til at Extra er generelt billigst på vanlige varer og resten av året er jeg skeptisk til

Anonymkode: 801da...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (33 minutter siden):

Ja og du må for guds skyld ikke kjøpe mer enn 1 pakke grøt til fem kroner, for da er du egoistisk, grådig og tenker bare på deg selv.

Men hvis jeg har god råd, og kan kjøpe en pakke for 100 kroner uten å merke det. Så er det likevel greit at jeg plukker med meg en av de til 5 kroner? Så lenge det bare er en? 

Det er når man tar flere man er egoistisk, uansett økonomi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvis jeg har god råd, og kan kjøpe en pakke for 100 kroner uten å merke det. Så er det likevel greit at jeg plukker med meg en av de til 5 kroner? Så lenge det bare er en? 

Det er når man tar flere man er egoistisk, uansett økonomi? 

Det viktigste er nok at du ikke kjøper den på meny til fullpris, for da er du både egoistisk og dum, i følge kvinneguidens prisjegere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (1 time siden):

alle har sin Reklame som skal få folk til å velge de, verken prispresserne eller de som mener at de har billigst kassalapp vant.
Merkelig det der,

Men nå som vgs matbørs er over så skal endelig prisene opp igjen, og mer enn før priskrigen, nå skal pengene tjenest inn igjen, dette skal vi få svi for.

Best å velge Prix da, de har jo en sloth som viser hvor kjapt det er å handle i deres butikker. (ja, man snur vel nesten i døra med engang med ser prisene deres tenker jeg nå jeg da).

Anonymkode: bd469...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Da vi kjøpte samme type pinnekjøtt lørdag ettermiddag, hadde prisen steget 191 prosent til 259 kroner kiloen hos Extra i Pilestredet Park i Oslo.
  • Samtidig hadde Rema 1000 senket prisen på sitt rimeligste urøkte pinnekjøtt til 89 kroner fra 111 kroner tirsdag. Kiwi hadde også kuttet prisen på sitt billigste pinnekjøtt til 89 fra 119 kroner.
  • Hos Extra kunne du lørdag kjøpe Gilde urøkt og tørrsaltet pinnekjøtt for 254,60 kroner kiloen, altså rundt 4,5 kroner mindre enn det Henriettes pinnekjøtt kostet i samme butikk.

Prisene endres så mye at extra ikke hadde vunnet om de hadde tatt pristesten i dag https://www.vg.no/nyheter/i/1MX7WQ/prisen-paa-pinnekjoett-steg-191-prosent-paa-coop-extra-etter-vg-prissjekk

Anonymkode: 49ece...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):
  • Da vi kjøpte samme type pinnekjøtt lørdag ettermiddag, hadde prisen steget 191 prosent til 259 kroner kiloen hos Extra i Pilestredet Park i Oslo.
  • Samtidig hadde Rema 1000 senket prisen på sitt rimeligste urøkte pinnekjøtt til 89 kroner fra 111 kroner tirsdag. Kiwi hadde også kuttet prisen på sitt billigste pinnekjøtt til 89 fra 119 kroner.
  • Hos Extra kunne du lørdag kjøpe Gilde urøkt og tørrsaltet pinnekjøtt for 254,60 kroner kiloen, altså rundt 4,5 kroner mindre enn det Henriettes pinnekjøtt kostet i samme butikk.

Prisene endres så mye at extra ikke hadde vunnet om de hadde tatt pristesten i dag https://www.vg.no/nyheter/i/1MX7WQ/prisen-paa-pinnekjoett-steg-191-prosent-paa-coop-extra-etter-vg-prissjekk

Det er akkurat dette, prisene går jo fortere opp og ned enn en yoyo.

Men fint å se at forklaring alltid er på plass, lurer på om det faktisk er noen som går på dette tullet av en bortforklaring som vi har hørt ganske ofte i det siste :)
Coop, som Extra er en del av, sier det skyldes at deres rimeligste pinnekjøttprodukt – Xtra – har vært utsolgt, men at det nå igjen er på vei ut til butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (1 time siden):

Det er akkurat dette, prisene går jo fortere opp og ned enn en yoyo.

Men fint å se at forklaring alltid er på plass, lurer på om det faktisk er noen som går på dette tullet av en bortforklaring som vi har hørt ganske ofte i det siste :)
Coop, som Extra er en del av, sier det skyldes at deres rimeligste pinnekjøttprodukt – Xtra – har vært utsolgt, men at det nå igjen er på vei ut til butikkene.

Det er lett å prise ett utsolgt produkt sinnsykt billig 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 15.15):

Er knapt noen i verden som bruker mindre av lønna si på mat. enn nordmenn.

Anonymkode: 02847...e7c

Skulle bare mangle når vi har et av verdens dårligste utvalg. Et par tre grossister som bestemmer alt. Lav kvalitet og prisen er veldig høy i forhold til hva man får.

Anonymkode: ca976...bd5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fiin skrev (På 14.12.2024 den 14.50):

En kilo Norvegia var dyrere enn jeg noen gang har sett den på Kiwi i dag, 139 kr/kg.

Selvfølgelig, de skal dekke inn det de taper på juletidbudene.

Anonymkode: e32d8...eb7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...