Gå til innhold

Ber du om få kontantlappen når du handler i butikken ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke en eneste en app om du ikke vil ha dem. Du klarer vel fint å logge deg inn via nettsiden til butikkene, der finner du infoen vi diskuterer her? Bortsett fra kontantlappen, for det er en oppfinnelse som bare ts har og får. 
Ts i denne tråden er like unik som hun som hadde forskere fra Universitetet på Geilo i knestående i hagen sin. 

Anonymkode: b35b8...7ea

Hvordan logger en seg inn hos Rema 1000 uten brukerkonto? På den måten får en ingen kvittering…

Anonymkode: cacaa...607

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-jk- skrev (22 minutter siden):

Det er nok en del mer enn 1% i praksis. Jeg handler på Coop Extra, bruker ca. 3500,- der pr. måned (har eget kredittkort som brukes i Coop-appen så jeg har full kontroll) og hittil i år fordeler min besparelse på 3312 kroner seg slik:

- Kjøpeutbytte og bonus: 2042,-
- Kuponger: 986,-
- Medlemskupp og -rabatter: 284,-

Så for min del utgjør rabatten omtrent 8%. De to siste punktene trekkes fra i kassa, kjøpeutbytte/bonus må jeg vente til februar med å ta ut. 

Noe av rabatten er gjenbruk av handlenett, så er det ekstra bonus på bruk av Coop Mastercard, ekstra bonus på frukt&grønt osv. 

Spørsmålet en kan stille seg selv er hvorfor MÅ en egentlig være medlem for å få de «tilbudene»?

Ikke er det en spesielt rimelig matvarekjede og kvaliteten på det meste av Coop sine egne produkter kan en egentlig sammenligne med møkk, eller at en må betale for en vare 2 ganger for å si det på en annen måte. 

Handler en kun «kupp» og benytter kuponger så er det jo greit det. Men nå er det jo også viktig å sammenligne priser med andre butikler, ikke bare se blindt på noe som heter kjøpeutbytte og bonus som kun sammenlignes med Coop egne priser.

Joda, en kan spare på enkelte varer rundt omkring. Tidligere var det dette som het tilbud, noe alle kunder fikk. Saken er at jeg synes det skulle vært en enklere måte å registrere seg, la oss kalle det en fellesapp?

Det jeg ikke forstår med Coop er at en må betale for å bli medlem. Det er heller ingen som tjener så mye som toppsjefene/distriktsjefene i Coop etter hva jeg har skjønt. 300kr koster det å melde seg inn, melder en seg ut igjen så får en jo pengene tilbake. Får en tilbake igjen med renter samt inflasjon?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hva kontantlapp er men om det er kvittering du mener så ber jeg alltid om det. Litt fordi jeg ofte er innom flere butikker og litt fordi jeg ofte handler en ting og to til en venninne og da liker jeg å ha lappen med. Og så er det jo greit å ha litt kontroll og i tilfelle det skulle være noe feill

Jeg er medlem på det meste og har kvitteringene digitalt men altså jeg gidder ikke å stå å suse med det når jeg bare kan få kvitteringen å se på og når jeg kjøper for andre så er det greit at de får kvitteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet en kan stille seg selv er hvorfor MÅ en egentlig være medlem for å få de «tilbudene»?

Ikke er det en spesielt rimelig matvarekjede og kvaliteten på det meste av Coop sine egne produkter kan en egentlig sammenligne med møkk, eller at en må betale for en vare 2 ganger for å si det på en annen måte. 

Handler en kun «kupp» og benytter kuponger så er det jo greit det. Men nå er det jo også viktig å sammenligne priser med andre butikler, ikke bare se blindt på noe som heter kjøpeutbytte og bonus som kun sammenlignes med Coop egne priser.

Joda, en kan spare på enkelte varer rundt omkring. Tidligere var det dette som het tilbud, noe alle kunder fikk. Saken er at jeg synes det skulle vært en enklere måte å registrere seg, la oss kalle det en fellesapp?

Det jeg ikke forstår med Coop er at en må betale for å bli medlem. Det er heller ingen som tjener så mye som toppsjefene/distriktsjefene i Coop etter hva jeg har skjønt. 300kr koster det å melde seg inn, melder en seg ut igjen så får en jo pengene tilbake. Får en tilbake igjen med renter samt inflasjon?

Jeg finner ofte gode "kupp" på Extra i hvert fall. Kjøpte i går 2 stk. grovt speltbrød (surdeigsbrød) til 22,- per stk., 4 stk. 12pk økologiske egg til 26,28 per pakke og 500g kylling lårfilet til 33,56 for å nevne noen ting. Noe av det på kupong, noe på "2 for 1", noe av det på datovaretilbud (som min butikk har mye av). Har en REMA i nærheten også, men liker ikke vareutvalget der. De mangler for mye av det jeg kjøper, da kjører jeg heller til Kiwi (men da koster det mer i kjøring). 

"Fellesapp" tror jeg hadde fungert dårlig hos Coop, de har jo sitt eget beltalingssystem, Coop Pay, som er helt genialt. Trenger ikke å bruke betalingsterminal, går bare rett til båndet og begynner å pakke så snart jeg er ferdig med å legge på varene. Betaler med ett trykk på mobilen når varene er ferdig slått inn. 

Coop har hatt medlemsavgift siden Samvirkelaget-tiden, så det er på ingen måte et nymotens påfunn. For min del er de 300 kronene nedbetalt på et par-tre år bare med refusjonen jeg får for å bruke Coop handlenettene om igjen. Og da slipper jeg også å betale for pose ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (52 minutter siden):

Er litt usikker på hva kontantlapp er men om det er kvittering du mener så ber jeg alltid om det. Litt fordi jeg ofte er innom flere butikker og litt fordi jeg ofte handler en ting og to til en venninne og da liker jeg å ha lappen med. Og så er det jo greit å ha litt kontroll og i tilfelle det skulle være noe feill

Jeg er medlem på det meste og har kvitteringene digitalt men altså jeg gidder ikke å stå å suse med det når jeg bare kan få kvitteringen å se på og når jeg kjøper for andre så er det greit at de får kvitteringen.

Tidligeren lå bonusen /rabatten på varen du kjøpte i "kontantlappen" m.a på samvirkelaget / S-laget (idag Coop -Mega ) . Det var selvsagt ein tidkrevnde jobb for bestyrer å slå saman alle kontantlappene på nyåret.  Men, hadde ein ikkje tatt vare på "kontantlappen" så var det heller ingen bonuser å hente.

Det er ikkje kortinnehaver som tjener på alle medlemskortet i m.a. coop, men  butikk-kljæden Cioop.

Idag  har mange  Coopbutikker post i butikk, og  som ledd i  å sparetiltak  på ansettelser har de innført selvbetjening, og lagd ned en rekke utkantbutikker, og de som sitter på toppen av pyramiden tjener penger som aldri før.  

Anonymkode: 834f1...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bør det egentlig ikkje vera obligatorisk at ein uoppfordret får  kontantplappen på varen/ varene   når ein går  på butikken å handler  ?

Utan kontantlapp kan ein m.a. ha utfordringer  med å reklamere på ein vare kjøpt i butikken,

Utan kontantlappen har ein liten mulighet for å sjekke  at prisen ein betalte  samsvarer med prisen på varene. 

Historisk tilbakeblikk

Tidligere var det noe som heitte  Samvirkelags-kjæden som var eid av folket og  kontantlappen ble levert tilbake til butikkene på nyåret, og dannet grunnlaget  for kundens akjebeholdning din  i  kjæden.

Så ble det etterhvert S-lag kjæden så ble det Coop ekstra , Coop  mix, og idag er idag er dei fleste av butikkene som i sin tid var del av livsgrunnlaget i distrtiktnorge lagd ned.  

Mener du kvittering?

Anonymkode: 89993...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bør det egentlig ikkje vera obligatorisk at ein uoppfordret får  kontantplappen på varen/ varene   når ein går  på butikken å handler  ?

Utan kontantlapp kan ein m.a. ha utfordringer  med å reklamere på ein vare kjøpt i butikken,

Utan kontantlappen har ein liten mulighet for å sjekke  at prisen ein betalte  samsvarer med prisen på varene. 

Historisk tilbakeblikk

Tidligere var det noe som heitte  Samvirkelags-kjæden som var eid av folket og  kontantlappen ble levert tilbake til butikkene på nyåret, og dannet grunnlaget  for kundens akjebeholdning din  i  kjæden.

Så ble det etterhvert S-lag kjæden så ble det Coop ekstra , Coop  mix, og idag er idag er dei fleste av butikkene som i sin tid var del av livsgrunnlaget i distrtiktnorge lagd ned.  

Kontantlapp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har selv vert litt sløv med å be om kvittering, og hatt utfordringer i forb. med reklamasjon.  Reklamsjon har også ein holdbarhets dato, og har ein ikkje  "kontantlappen / kvitteringen" så  handler det ofte om tillitsforhold. 

Betaler ein med kort så kan ein sjekke kontoutskriften, men kanskje kjøpte du flere varer på butikken, og detaljer går ikkje frem av kontoutskriften, men kjøptsdato, og totalsum. 

De kan faktisk lete det fram i systemet sitt, og har man dato og cirka tid på dagen så kan de finne kjøpet. Har opplevd det 2 ganger, en gang med ullundertøy som jeg trengte kvittering som byttelapp og den var blitt borte da jeg skulle pakke inn, og en gang ved behov for å reklamere på hekksaks. Hhv XXL og OBS Bygg. Når jeg hadde dato+cirka tid+vare, så og de kunne se at beløp stemte med trekk på kontoen så var det null problem (XXL). Og på OBS Bygg var det over telefon, hvor de fant kjøpet og jeg fikk kvitteringen på mail slik at jeg kunne reklamere i nærmeste butikken (hadde kjøpt to hakk lenger unna fordi tomt lokalt).

Men om alle skal gjøre det sånn hver gang blir dét jo mye jobb. Er deilig med dem som har digitale kvitteringer, og uten at man må ha app (kun være medlem). Expert/Power var tidlig ute der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker ja til kvittering, og den pleier jeg å sjekke raskt før jeg drar hjem. senest denne uka hadde jeg bruk for den, for jeg hadde kjøpt 6 poser kaffe. Mannen i kassen fjernet en av dem fordi den lakk, og sa i fra om det til meg da han tok den bort.  På kvitteringen sto det likevel 6 poser.  Jeg gikk inn og snakket med ham, og det ble ordnet opp i med en ny kaffepose.

Endret av Perine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Eldre Coop-medlemmer kaller det prosentlapp 🤣

Anonymkode: cf318...897

Du vet hvorfor? 
Jeg husker i min barndom at alle kasselappane ble summert og samlet i en konvolutt. Regner med min mor fikk kjøpeutbytte på den måten den gang da.

Anonymkode: 78e67...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg blir omtrent alltid spurt om jeg vil ha kvitteringen, og jeg sier som regel ja takk. Har oppdaget flere feil på den måten, en gang stusset jeg over det høye beløpet jeg skulle betale, og da hadde han i kassen tatt betalt for 25 brus istedenfor 2.. han unnskyldte seg med at han må ha kommet borti 5 tallet…

Anonymkode: 7d698...381

Insinuerer du at vedkommende prøvde å lure deg? Du forstår at timelønnen til de som jobber på rema er den samme uansett?

Anonymkode: bc4e7...c47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kan man reklamere for vare og returnere  uten kvittering. Hilsen Rema 1000 ansatt.

Anonymkode: dec9e...fab

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det, der er derfor jeg ikke skjønte linken til kontantbilag og regnskap for bedrifter. 
hva denne kontantlappen private skal be om på Coop er jo fortsatt et mysterium. 

kvittering bruker bedrifter som kontantbilag , som f.eks. kaffe fra Coop. 

Anonymkode: ed4dc...734

Skriv betalingdato på bilaget. Sorter bilaga etter dato. Enten etter fakturadato eller etter betalingdato. Små kontantlapper kan du feste til et større ark slik at de ikke forsvinner. Disse kan du legger tilslutt i måneden

På 60 talet var det Handelslaget :  Utkantbutikken  hadde  som  på den tiden eit allsidig vareutvalg,, og  de   solgte m.a.  varer i stort kvantum til m.a.  bedrifter, båter, bønder etc..Handelslaget  solgte proviant   til   fiskebåter langs kysten, og de hadde leverranse  av  bunkres- olje,  og  de  solgte etterhvert   26 "  Luma-TV til kr. 2000,-  På handelslaget kjøpte ein m.a.  kaffe , sukker, mel , i løs vekt. og de gamle vekta m/ lodd gjorde nytte for seg..

På 70 talet ble det S-laget

Så ble det etterhvert  Coop -Mega  ...Coop mix ... Coop  obs  etc.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i utgangspunktet einig i at kundar bør bli tilbydd kvittering. No når det blir meir og meir vanleg med sjølvscanning så kan me jo velja om me vil ta med kvitteringa. Mange har også medlemsskap og app som registrerer kjøp. 

Eg sat i kassen for 10-15 år sidan, og me slutta å skriva ut kvittering automatisk, rett og slett fordi det var veldig få som ville ha kvittering. 

Når eg kjøper varer som eg tenkjer det kan vere greitt å kunne reklamere på, så tek eg med kvittering. Men det er svært sjeldan eg tek vare på kassalappen frå matbutikken. Er avokadoen eller mangoen roten, så gidd eg uansett ikkje klage på småsummar.

Anonymkode: 64df4...640

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 13.31):

Jeg blir omtrent alltid spurt om jeg vil ha kvitteringen, og jeg sier som regel ja takk. Har oppdaget flere feil på den måten, en gang stusset jeg over det høye beløpet jeg skulle betale, og da hadde han i kassen tatt betalt for 25 brus istedenfor 2.. han unnskyldte seg med at han må ha kommet borti 5 tallet…

Anonymkode: 7d698...381

Slikt kan skje. Uheldig, men neppe gjort med vilje. Kva skulle medarbeidaren oppnå med å ta for mykje betalt med vilje?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker ja til kvittering/kassalapp dersom jeg enten er usikker på om jeg har betalt riktig pris, om jeg har handlet for noen andre eller om jeg kjøper noe litt dyrt der garantien er ugyldig uten lappen. Ja, og så når jeg betaler i selvbetjening, men da kaster jeg den ofte når jeg kommer ut derfra.
Betaler jeg handlevarer eller småting i betjent kasse gidder jeg ikke ta kvitteringen.

Anonymkode: 1b055...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg takker ja til kvittering/kassalapp dersom jeg enten er usikker på om jeg har betalt riktig pris, om jeg har handlet for noen andre eller om jeg kjøper noe litt dyrt der garantien er ugyldig uten lappen. Ja, og så når jeg betaler i selvbetjening, men da kaster jeg den ofte når jeg kommer ut derfra.
Betaler jeg handlevarer eller småting i betjent kasse gidder jeg ikke ta kvitteringen.

Trøtt i hodet... Dagligvarer, mener jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 15.08):

Ein må registere seg for å få rabatter, og  laste ned ein app,  på  flere butikker , og  e-boksen, mobilen bombes   fortløpende, og hvor er personvernet  blitt av ?  

Må ikkje ha app. Funkar fint enno med medlemskort på coop og trumf i visakortet for Norgesgruppen. Rema krev i utgangspunktet app. Eg er i tillegg medlem i Clas ohlson, Nille, Kitch in, Hennes og Maurits, Rusta, Europris og sikkert fleire eg har gløymt. Sprer personopplysningane mine over alt og blir bomba ned med reklame, men app er ikkje nødvendig. Verst av alle er Bohus, dei sender minst 4 e-postar i veka, så der gadd eg ikkje meir. På Bik bok får ein rabatten utan å melde seg inn, pussig nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...