AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #21 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bør det egentlig ikkje vera obligatorisk at ein uoppfordret får kontantplappen på varen/ varene når ein går på butikken å handler ? Utan kontantlapp kan ein m.a. ha utfordringer med å reklamere på ein vare kjøpt i butikken, Utan kontantlappen har ein liten mulighet for å sjekke at prisen ein betalte samsvarer med prisen på varene. Historisk tilbakeblikk Tidligere var det noe som heitte Samvirkelags-kjæden som var eid av folket og kontantlappen ble levert tilbake til butikkene på nyåret, og dannet grunnlaget for kundens akjebeholdning din i kjæden. Så ble det etterhvert S-lag kjæden så ble det Coop ekstra , Coop mix, og idag er idag er dei fleste av butikkene som i sin tid var del av livsgrunnlaget i distrtiktnorge lagd ned. Anonymkode: 834f1...b98 Det heter kassalappen. De færreste betaler med kontanter i da. De fleste oppegående mennesker har i dag Æ eller Coop app der kvitteringen for kjøp legger seg automatisk. Trumf knyttet til betalingskort gjør og at du finner kvitteringer for kjøp også i trumf. Driver du fortsatt på i den analoge verdenen så får du be om kvitteringer da, hvor vanskelig er dette? Å bruke opp hele regnskogen på unødvendige papirer bør folk flest få med seg at er unødvendig. Anonymkode: b35b8...7ea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #22 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): En app for Rema, en for Europris, en for Biltema, en for XXL, en for H&M, en for… Listen blir enorm til slutt. Hadde det ikke vært for at en MÅ registrere seg for enhver butikk en handler i så hadde det vært noe helt annet men når en MÅ stå der å registrere seg før en handler så skjønner jeg en heller vil ha kvittering.. Ofte jeg tar meg 2 sekunder for å ta bildet av kvitteringen.. Anonymkode: cacaa...607 Du trenger ikke en eneste en app om du ikke vil ha dem. Du klarer vel fint å logge deg inn via nettsiden til butikkene, der finner du infoen vi diskuterer her? Bortsett fra kontantlappen, for det er en oppfinnelse som bare ts har og får. Ts i denne tråden er like unik som hun som hadde forskere fra Universitetet på Geilo i knestående i hagen sin. Anonymkode: b35b8...7ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #23 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei. Digital kvittering er like god. Grunnen til at kassene har begynt og spørre om den skal skrive ut kvittering er for og spare ressurser, ikke for og gjøre det vanskelig og reklamere. Veldig mange syntes det var vanskeligere før, fordi det ble mye og ta vare på lenge. Husker de gamle arkivmappene med kvitteringer 😅. Det er uansett helt fritt og ta imot kvittering. jeg har aldri hørt « kontantlapp « før , og skjønte ingenting av innlegget, så beklager kverulering på ord. Er det dialekt ? Anonymkode: ed4dc...734 Aldri hørt ordet "kontantlapp " ? Vitner vel om at du er knapt er blitt tørr bak øret, og må bare unskylde utrykket !😪 Aanten kjøpte ein en vare å betalte den "kontant" eller så kjøpte ein en vare på "avbetaling". Idag betaler ein anten med Visakort eller ( Kredittkort / lånte penger). Idag nytter Coop mega og andre butikk-kjæder medlemkort for at du skal få rabatt på varen du kjøper. Tidligere måtte ein ta vare på "kontantlappen" (idag kvittering på betalt vare )og levere den tilbake til butikkbestyrer. Anonymkode: 834f1...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #24 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri hørt ordet "kontantlapp " ? Vitner vel om at du er knapt er blitt tørr bak øret, og må bare unskylde utrykket !😪 Aanten kjøpte ein en vare å betalte den "kontant" eller så kjøpte ein en vare på "avbetaling". Idag betaler ein anten med Visakort eller ( Kredittkort / lånte penger). Idag nytter Coop mega og andre butikk-kjæder medlemkort for at du skal få rabatt på varen du kjøper. Tidligere måtte ein ta vare på "kontantlappen" (idag kvittering på betalt vare )og levere den tilbake til butikkbestyrer. Anonymkode: 834f1...b98 Hvor gammel er du egentlig? Anonymkode: b35b8...7ea 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 18 timer siden #25 Del Skrevet 18 timer siden Jeg sier "ja takk" til kvitteirng om jeg vet at jeg skal handle i butikker med tilsvarende vare i sortimentet, ellers holder det lenge for meg at jeg har den digitalt. Jeg måtte nettopp reklamere på en vare kjøpt på Obs, da sendte jeg en e-post med kjøpsdato og beløp, og fikk til svar at jeg kunne komme og levere varen for reparasjon og at kvitteringen lå klar i informasjonen. Altså ikke noe problem med å reklamere selv om jeg ikke hadde kvitteringen selv lenger. Jeg er mer en fornøyd med å slippe en haug med papirlapper som ikke gavner verken meg eller miljøet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #26 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er du egentlig? Anonymkode: b35b8...7ea Er vel ein avsporing av tråden ! ! Er så gammel at ein vet forskjellen på å handle en vare med "kontanter" eller "digitalt" Som ledd i beredskap er vel folk flest nå blitt oppfordret å ha "kontantbeholding" i hjemmet. Ellers har ein vel nyleg fått eit stortingsvedtak om om at kontantbetaling ikkje er utgått på dato. Den tiden folk flest viste hvor mye penger de hadde i seddelboka / pengeboka hadde de fleste kontroll på økonomien. Digitalisering av betalingstjenester har ført til ein eksplosiv økning av svindel som fått personran, bankran til å blekne. Anonymkode: 834f1...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #27 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du kverulerer på ord, mens jeg synes svaret ditt her er slitsomt å lese. Lær deg og/å-regler før du begynner å kritisere andres skrivemåte. Anonymkode: f02ed...1a7 Kverulerer jeg eller spør jeg? ja, var noen « og» som skulle erstattes med « å» der, beklager det. Anonymkode: ed4dc...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #28 Del Skrevet 18 timer siden Brunhilde skrev (6 minutter siden): Jeg sier "ja takk" til kvitteirng om jeg vet at jeg skal handle i butikker med tilsvarende vare i sortimentet, ellers holder det lenge for meg at jeg har den digitalt. Jeg måtte nettopp reklamere på en vare kjøpt på Obs, da sendte jeg en e-post med kjøpsdato og beløp, og fikk til svar at jeg kunne komme og levere varen for reparasjon og at kvitteringen lå klar i informasjonen. Altså ikke noe problem med å reklamere selv om jeg ikke hadde kvitteringen selv lenger. Jeg er mer en fornøyd med å slippe en haug med papirlapper som ikke gavner verken meg eller miljøet. Har selv vert litt sløv med å be om kvittering, og hatt utfordringer i forb. med reklamasjon. Reklamsjon har også ein holdbarhets dato, og har ein ikkje "kontantlappen / kvitteringen" så handler det ofte om tillitsforhold. Betaler ein med kort så kan ein sjekke kontoutskriften, men kanskje kjøpte du flere varer på butikken, og detaljer går ikkje frem av kontoutskriften, men kjøptsdato, og totalsum. Anonymkode: 834f1...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 18 timer siden #29 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Utan kontantlapp kan ein m.a. ha utfordringer med å reklamere på ein vare kjøpt i butikken, De er skrevet ut med termisk printer, så det er lurt å enten ta bilde av kvitteringen, eller be om å få den sendt å epost. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #30 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Aldri hørt ordet "kontantlapp " ? Vitner vel om at du er knapt er blitt tørr bak øret, og må bare unskylde utrykket !😪 Aanten kjøpte ein en vare å betalte den "kontant" eller så kjøpte ein en vare på "avbetaling". Idag betaler ein anten med Visakort eller ( Kredittkort / lånte penger). Idag nytter Coop mega og andre butikk-kjæder medlemkort for at du skal få rabatt på varen du kjøper. Tidligere måtte ein ta vare på "kontantlappen" (idag kvittering på betalt vare )og levere den tilbake til butikkbestyrer. Anonymkode: 834f1...b98 Bare 49 år så dette var nok før min tid ja. Har forøvrig aldri hørt besteforeldre eller andre si kontantlappen heller. Så det du savner er å kunne ta med kvitteringer på Coop for og få medlemsrabatt istedenfor medlemskort? Anonymkode: ed4dc...734 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #31 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er vel ein avsporing av tråden ! ! Er så gammel at ein vet forskjellen på å handle en vare med "kontanter" eller "digitalt" Som ledd i beredskap er vel folk flest nå blitt oppfordret å ha "kontantbeholding" i hjemmet. Ellers har ein vel nyleg fått eit stortingsvedtak om om at kontantbetaling ikkje er utgått på dato. Den tiden folk flest viste hvor mye penger de hadde i seddelboka / pengeboka hadde de fleste kontroll på økonomien. Digitalisering av betalingstjenester har ført til ein eksplosiv økning av svindel som fått personran, bankran til å blekne. Anonymkode: 834f1...b98 Ingen avsporing av tråden, men høyst relevant å spørre om, særlig i relasjon til måten du argumenterer på og den språklige formen du har valgt i innleggene dine. Enten holder du gjøn med folk, eller så er du så gammel at du ikke holder tritt med samfunnsutviklingen. Jeg heller dog til det første. Så da får jeg avspore igjen, hvor gammel er du egentlig? Anonymkode: b35b8...7ea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #32 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Aldri hørt ordet "kontantlapp " ? Vitner vel om at du er knapt er blitt tørr bak øret, og må bare unskylde utrykket !😪 Aanten kjøpte ein en vare å betalte den "kontant" eller så kjøpte ein en vare på "avbetaling". Idag betaler ein anten med Visakort eller ( Kredittkort / lånte penger). Idag nytter Coop mega og andre butikk-kjæder medlemkort for at du skal få rabatt på varen du kjøper. Tidligere måtte ein ta vare på "kontantlappen" (idag kvittering på betalt vare )og levere den tilbake til butikkbestyrer. Anonymkode: 834f1...b98 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er vel ein avsporing av tråden ! ! Er så gammel at ein vet forskjellen på å handle en vare med "kontanter" eller "digitalt" Som ledd i beredskap er vel folk flest nå blitt oppfordret å ha "kontantbeholding" i hjemmet. Ellers har ein vel nyleg fått eit stortingsvedtak om om at kontantbetaling ikkje er utgått på dato. Den tiden folk flest viste hvor mye penger de hadde i seddelboka / pengeboka hadde de fleste kontroll på økonomien. Digitalisering av betalingstjenester har ført til ein eksplosiv økning av svindel som fått personran, bankran til å blekne. Anonymkode: 834f1...b98 Så debitkort/ vips/ kontantkort var ikke kontant lenger? Er digitalt alltid kreditt? Anonymkode: ed4dc...734 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #33 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare 49 år så dette var nok før min tid ja. Har forøvrig aldri hørt besteforeldre eller andre si kontantlappen heller. Så det du savner er å kunne ta med kvitteringer på Coop for og få medlemsrabatt istedenfor medlemskort? Anonymkode: ed4dc...734 Idag tilbyr m.a Coop mega 1 % rabatt på varer under forutsettning du "drar opp medlemskortet" og rabatten er blitt omlag " musa pissa i havet" og profitten er det lederne som tar. Butukk-kjædene burde legge rabatten i varene du kjøper, og ellers har gode innkjøpspriser på varene de selger fra grosist til disk. Bare noe forbaska svindel desse rabattkorta, og ein måte å få sysselsatt folk som med fordel kan gjøre andre samfunnsnyttige oppgaver. Anonymkode: 834f1...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #34 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Aldri hørt ordet "kontantlapp " ? Vitner vel om at du er knapt er blitt tørr bak øret, og må bare unskylde utrykket !😪 Aanten kjøpte ein en vare å betalte den "kontant" eller så kjøpte ein en vare på "avbetaling". Idag betaler ein anten med Visakort eller ( Kredittkort / lånte penger). Idag nytter Coop mega og andre butikk-kjæder medlemkort for at du skal få rabatt på varen du kjøper. Tidligere måtte ein ta vare på "kontantlappen" (idag kvittering på betalt vare )og levere den tilbake til butikkbestyrer. Anonymkode: 834f1...b98 Hva slags målform er det du bruker? Anonymkode: b5765...84b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #35 Del Skrevet 17 timer siden Hva er vitsen med å ha fysisk kvittering? Så å si alle, dagligvare og andre butikker har digital kvittering i dag. Er du en av disse foliehattfolkene som er livredd teknologi og ikke melder deg inn i div medlemsklubber, så kan du ta den kvitteringen. Men du kan for det selv at du gjør det unødvendig tungvint for deg selv. For de som bruker kvittering for å følge med. Det er en skjerm der som oppdaterer seg fortløpende. Det koster det 1 gram energi å følge med mens du står der og du kan da si ifra om feil før du betaler. Anonymkode: 4cc23...039 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #36 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): En app for Rema, en for Europris, en for Biltema, en for XXL, en for H&M, en for… Listen blir enorm til slutt. Hadde det ikke vært for at en MÅ registrere seg for enhver butikk en handler i så hadde det vært noe helt annet men når en MÅ stå der å registrere seg før en handler så skjønner jeg en heller vil ha kvittering.. Ofte jeg tar meg 2 sekunder for å ta bildet av kvitteringen.. Anonymkode: cacaa...607 Man må ikke registrere seg for å handle i en butikk nei. De spør som oftest om du ønsker det, eller om du er medlem når du står i butikken. Men mest sannsynligvis får du ikke gode tilbud og rabatter uten å være medlem. Du bytter privat informasjon i mot det å bli medlem. Jeg tror jeg har tre apper når det gjelder kundeklubber osv. Når det gjelder Æ, H&M, IKEA, SAS osv, så legger jeg disse kortene og billettene i appen «Lommebok». Coop og Trumf er separat. Så jeg bruker ikke mange apper, selv om jeg er medlem i en del kundeklubber. Anonymkode: 12aaa...642 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #37 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen avsporing av tråden, men høyst relevant å spørre om, særlig i relasjon til måten du argumenterer på og den språklige formen du har valgt i innleggene dine. Enten holder du gjøn med folk, eller så er du så gammel at du ikke holder tritt med samfunnsutviklingen. Jeg heller dog til det første. Så da får jeg avspore igjen, hvor gammel er du egentlig? Anonymkode: b35b8...7ea Dersom ein bygger framtida utan samtidig "ta noen steg tilbake til førtida " er ein på ville veger. Hvordan ser du for deg samfunnutviklingen din , og digitale betalingtjenester om kraftverkene i Norge blir slått ut ? Anonymkode: 834f1...b98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #38 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dersom ein bygger framtida utan samtidig "ta noen steg tilbake til førtida " er ein på ville veger. Hvordan ser du for deg samfunnutviklingen din , og digitale betalingtjenester om kraftverkene i Norge blir slått ut ? Anonymkode: 834f1...b98 Bør be om håndskreven kontantlapp kanskje. Anonymkode: ed4dc...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #39 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man må ikke registrere seg for å handle i en butikk nei. De spør som oftest om du ønsker det, eller om du er medlem når du står i butikken. Men mest sannsynligvis får du ikke gode tilbud og rabatter uten å være medlem. Du bytter privat informasjon i mot det å bli medlem. Jeg tror jeg har tre apper når det gjelder kundeklubber osv. Når det gjelder Æ, H&M, IKEA, SAS osv, så legger jeg disse kortene og billettene i appen «Lommebok». Coop og Trumf er separat. Så jeg bruker ikke mange apper, selv om jeg er medlem i en del kundeklubber. Anonymkode: 12aaa...642 Ein må registere seg for å få rabatter, og laste ned ein app, på flere butikker , og e-boksen, mobilen bombes fortløpende, og hvor er personvernet blitt av ? Anonymkode: 834f1...b98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #40 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ein må registere seg for å få rabatter, og laste ned ein app, på flere butikker , og e-boksen, mobilen bombes fortløpende, og hvor er personvernet blitt av ? Anonymkode: 834f1...b98 Når du leverte inn kontantlapper til butikkbestyrer, ble det ikke registrer noe sted? Ja, du må registrere deg for og få rabatter, men du må jo ikke ta rabattene. Det systemet du savner var veldig dyrt, så rabatten er at du får billigere mat uten kontantlapper og møter med butikkbestyrer. Anonymkode: ed4dc...734 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå