AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Bør det egentlig ikkje vera obligatorisk at ein uoppfordret får kontantplappen på varen/ varene når ein går på butikken å handler ? Utan kontantlapp kan ein m.a. ha utfordringer med å reklamere på ein vare kjøpt i butikken, Utan kontantlappen har ein liten mulighet for å sjekke at prisen ein betalte samsvarer med prisen på varene. Historisk tilbakeblikk Tidligere var det noe som heitte Samvirkelags-kjæden som var eid av folket og kontantlappen ble levert tilbake til butikkene på nyåret, og dannet grunnlaget for kundens akjebeholdning din i kjæden. Så ble det etterhvert S-lag kjæden så ble det Coop ekstra , Coop mix, og idag er idag er dei fleste av butikkene som i sin tid var del av livsgrunnlaget i distrtiktnorge lagd ned. Anonymkode: 834f1...b98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Vet du at det ikke finnes treff på google på ordet "kontantlapp"? Anonymkode: d84d5...70d 35 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Kvitteringene ligger i appen. Trenger virkelig ikke kassalappen Anonymkode: f74d4...5d0 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden Det er ingenting som heter kontantlapp. Anonymkode: 1843a...b7b 23 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Hva i alle dager er kontantlappen ? Det er da fortsatt Coop butikker og andre kjeder i distrikt Norge ,det er vel mer butikkene uten kjede som har blitt erstattet av samvirkelaget/ Coop. du kan reklamere for varer kjøpt i butikk , og sjekke prisen en har betalt på bankkonto, kvittering eller app. Tviler på at det var enklere med kontantlapp, selv om jeg skjønner hva det var 😅 Anonymkode: ed4dc...734 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden "Kjæden"? "Kontantlapp"? Hva slags språk er det du bruker? Jeg pleier å ta i mot kassalappen, ja, da jeg har erfart at det kan være lurt. Både pga eventuelle reklamasjoner, men også for å sjekke at de har slått inn riktig antall og type av ting. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet du at det ikke finnes treff på google på ordet "kontantlapp"? Anonymkode: d84d5...70d Joda. Jeg fikk opp dette. https://www.hgregnskap.no/kunde/bilag Anonymkode: 82cbb...2f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda. Jeg fikk opp dette. https://www.hgregnskap.no/kunde/bilag Anonymkode: 82cbb...2f1 Kontantbilag? Fikk privatpersoner igjen momsen på kontantbilag når de handlet på gamle samvirkelaget? Anonymkode: ed4dc...734 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kontantbilag? Fikk privatpersoner igjen momsen på kontantbilag når de handlet på gamle samvirkelaget? Anonymkode: ed4dc...734 Under praktiske tips står det om kontantlapper og. (Poenget var bare at jeg fikk et treff, eller to, for dette fra kg kom også opp.) Anonymkode: 82cbb...2f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vet du at det ikke finnes treff på google på ordet "kontantlapp"? Anonymkode: d84d5...70d Nå gjør det det! Anonymkode: 2967e...655 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden Det er så typisk KG å begynne å kverulere på ord... Ja jeg vil alltid ha kassalappen, for det å ikke gi ut kassalapp er en måte å snike seg unna reklamasjoner på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden Eldre Coop-medlemmer kaller det prosentlapp 🤣 Anonymkode: cf318...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kvitteringene ligger i appen. Trenger virkelig ikke kassalappen Anonymkode: f74d4...5d0 En app for Rema, en for Europris, en for Biltema, en for XXL, en for H&M, en for… Listen blir enorm til slutt. Hadde det ikke vært for at en MÅ registrere seg for enhver butikk en handler i så hadde det vært noe helt annet men når en MÅ stå der å registrere seg før en handler så skjønner jeg en heller vil ha kvittering.. Ofte jeg tar meg 2 sekunder for å ta bildet av kvitteringen.. Anonymkode: cacaa...607 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Del Skrevet 16 timer siden Maia70 skrev (4 minutter siden): Det er så typisk KG å begynne å kverulere på ord... Ja jeg vil alltid ha kassalappen, for det å ikke gi ut kassalapp er en måte å snike seg unna reklamasjoner på. Det er ikke det den stakkars kassaarbeideren prøver på når de spør om du vil ha kvitto eller ikke. Anonymkode: bc4e7...c47 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er ingenting som heter kontantlapp. Anonymkode: 1843a...b7b Jeg kjenner en. Han er same og reagerer svært kontant på alle utfordringer. Anonymkode: e5a3b...c43 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Under praktiske tips står det om kontantlapper og. (Poenget var bare at jeg fikk et treff, eller to, for dette fra kg kom også opp.) Anonymkode: 82cbb...2f1 Ja, jeg fikk det samme. Noen treff fra den regnskapsiden, og denne tråden. Ser ut som det er et annet ord for kontantbilag , eventuelt en skrivefeil på den siden for det står ikke i ordbok. Uansett, skjønte det ikke i sammenheng med hi. , Anonymkode: ed4dc...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Del Skrevet 16 timer siden Maia70 skrev (8 minutter siden): Det er så typisk KG å begynne å kverulere på ord... Ja jeg vil alltid ha kassalappen, for det å ikke gi ut kassalapp er en måte å snike seg unna reklamasjoner på. Nei. Digital kvittering er like god. Grunnen til at kassene har begynt og spørre om den skal skrive ut kvittering er for og spare ressurser, ikke for og gjøre det vanskelig og reklamere. Veldig mange syntes det var vanskeligere før, fordi det ble mye og ta vare på lenge. Husker de gamle arkivmappene med kvitteringer 😅. Det er uansett helt fritt og ta imot kvittering. jeg har aldri hørt « kontantlapp « før , og skjønte ingenting av innlegget, så beklager kverulering på ord. Er det dialekt ? Anonymkode: ed4dc...734 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Del Skrevet 16 timer siden Jeg blir omtrent alltid spurt om jeg vil ha kvitteringen, og jeg sier som regel ja takk. Har oppdaget flere feil på den måten, en gang stusset jeg over det høye beløpet jeg skulle betale, og da hadde han i kassen tatt betalt for 25 brus istedenfor 2.. han unnskyldte seg med at han må ha kommet borti 5 tallet… Anonymkode: 7d698...381 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 16 timer siden #19 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bør det egentlig ikkje vera obligatorisk at ein uoppfordret får kontantplappen på varen/ varene når ein går på butikken å handler ? Utan kontantlapp kan ein m.a. ha utfordringer med å reklamere på ein vare kjøpt i butikken, Utan kontantlappen har ein liten mulighet for å sjekke at prisen ein betalte samsvarer med prisen på varene. Historisk tilbakeblikk Tidligere var det noe som heitte Samvirkelags-kjæden som var eid av folket og kontantlappen ble levert tilbake til butikkene på nyåret, og dannet grunnlaget for kundens akjebeholdning din i kjæden. Så ble det etterhvert S-lag kjæden så ble det Coop ekstra , Coop mix, og idag er idag er dei fleste av butikkene som i sin tid var del av livsgrunnlaget i distrtiktnorge lagd ned. Anonymkode: 834f1...b98 Antar du mener kassalappen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei. Digital kvittering er like god. Grunnen til at kassene har begynt og spørre om den skal skrive ut kvittering er for og spare ressurser, ikke for og gjøre det vanskelig og reklamere. Veldig mange syntes det var vanskeligere før, fordi det ble mye og ta vare på lenge. Husker de gamle arkivmappene med kvitteringer 😅. Det er uansett helt fritt og ta imot kvittering. jeg har aldri hørt « kontantlapp « før , og skjønte ingenting av innlegget, så beklager kverulering på ord. Er det dialekt ? Anonymkode: ed4dc...734 Du kverulerer på ord, mens jeg synes svaret ditt her er slitsomt å lese. Lær deg og/å-regler før du begynner å kritisere andres skrivemåte. Anonymkode: f02ed...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå