AnonymBruker Skrevet i går, 11:28 #1 Del Skrevet i går, 11:28 (endret) jeg datet en mann for 1.5 år siden, hvor jeg fant ut at han hadde en annen partner, så jeg avsluttet det. han behandlet meg fælt dårlig også. siden det har han kontaktet meg flere ganger i måneden, og selv om jeg blokkerer han, finner han nye måter å kontakte meg på. jeg har vært klar og tydelig på hva jeg ønsker, og tar aldri telefonen når han ringer. hva skal jeg gjøre…? det er så vanskelig å hele tiden føle på at han er der i bakhodet mitt, og det er nok det han ønsker, men det er helt umulig å ikke tenke på det/bekymre meg. noen gode råd…? Anonymkode: e32e9...51a Endret 22 timer siden av Matas Tittel er endret etter forespørsel fra TS. - Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:31 #2 Del Skrevet i går, 11:31 Ikke gi det noe oppmerksomhet, det gir seg etterhvert. Anonymkode: 3eef7...724 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:37 #3 Del Skrevet i går, 11:37 Hvis han kontakter deg igjen, så kjeft han huden full og be han om å dra til helvete. Ingen grunn til å være varsom. Kontakt gjerne hans partner og fortelle hva han driver med også. Anonymkode: 375d9...e15 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:15 #4 Del Skrevet i går, 12:15 Kjører narsissister og psykopater samme play book eller er det min eks/hans 10år yngre kompis in crime du har møtt? Du bør blokkere for ukjente anrop, og ellers blokkere alt han måtte ha av sosiale medier, kanskje også noen av hans nærmeste. Blir selv enda kontaktet på gammel mail 2-4 ganger pr år nå, og et par ganger på døra som sikkert er for å påpeke den mailen sendt. Her må du bare ignorere. Sult han for deg og dine følelser, for er jo det han vil ha kontroll over. Han vil ha deg tilbake så han kan fortsette sin manipulering og "cycle of abuse" med deg. Nå er det faktisk han som higer deg som en alkoholiker higer alkohol, og ikke omvendt. Tenk det da; nå er det du som har makt og kontroll over ditt eget liv, og du kan gå mot drømmelivet😉 Anonymkode: 6958e...996 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:25 #5 Del Skrevet i går, 12:25 Kontakt politiet og be dem om å snakke med ham, be ham slutte, om han ikke skal få en anmeldelse mot seg. For å skaffe mer bevis kan du - siden han kontakter deg så hyppig - først svare han én gang etter at han kontakter deg neste gang. Skriv da: " at du gjorde det veldig klart for ham for 1,5 år siden at du ikke ønsker å ha noe som helst kontakt med deg, men at han tross blokkeringer fortsetter å kontakte deg. Du vil derfor for en siste gang si klart og tydelig at du ikke ønsker noen som helst kontakt med ham! Og at du forventer at han respekterer dette og ikke på noen som helst måte nå eller i fremtiden forsøker å ta kontakt med deg eller noen av dine nære (som er informert om hvem han er og hvordan han holder på!). Hvis han ikke respekterer dette, hvis han - direkte eller indirekte - forsøker å kontakte deg eller dine på noen som helst måte, så er dette å anse som trakassering. At denne trakasseringen har pågått i 1,5 år, og om dette ikke slutter umiddelbart og varig så vil du gå videre med saken." Om han på noen som helst måte, etter denne du sendte denne meldingen til ham, forsøker å kontakte deg eller nærme seg deg fysisk eller via tredjeperson, da MÅ du gå til politiet! Hvis du allerede har beviser på at du har bedt ham slutte å kontakte deg, så går du bare rett til politiet uten å sende en slik melding! Uansett kan du godt snakke med politiet først! Slike menn som ham kan bli farlige. Og jo lengre tid de "får lov" til å opprette kontakten, jo mer opphengt blir de gjerne i den de trakasserer. Derfor bør det tidlig settes grenser for dem. Hvis ikke risikerer du at denne mannen vil forverre seg, ødelegge for deg på andre måter, stalke deg i årevis. Du MÅ ta tak i dette, for en slik mann vil mest trolig ikke slutte av seg selv. I hvert fall ikke så lenge du er singel. Og skulle du få deg kjærest så er det store sjanser for at han vil forsøke å ødelegge for deg og han, eller gå etter andre av dine nære. Pass på at du alltid har mobilen din på deg, og nøl aldri om å ringe politiet om han nærmer seg deg! Anonymkode: 009c3...423 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet i går, 12:37 #6 Del Skrevet i går, 12:37 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Det er også ryddet for avsporinger. Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden Tråden er gjenåpnet etter endring av tittel. Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden Du bør kontakte politiet og be om råd. De kan gi deg gode og profesjonelle råd - også ut fra historikken hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Nøyaktig hvilke måter kontakter han deg på? Jeg tviler på at han kontakter deg flere ganger i måneden om du ikke snakker med han... Anonymkode: bae10...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skriv da: " at du gjorde det veldig klart for ham for 1,5 år siden at du ikke ønsker å ha noe som helst kontakt med deg, men at han tross blokkeringer fortsetter å kontakte deg. Vi vet ikke om hun gjorde dette klart for 1.5 år siden eller senere. Og det er en dårlig ide å svare (igjen), det gir han bare mer vann på mølla. Anonymkode: bae10...ebb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 21 timer siden #11 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): jeg datet en mann for 1.5 år siden, hvor jeg fant ut at han hadde en annen partner, så jeg avsluttet det. han behandlet meg fælt dårlig også. siden det har han kontaktet meg flere ganger i måneden, og selv om jeg blokkerer han, finner han nye måter å kontakte meg på. jeg har vært klar og tydelig på hva jeg ønsker, og tar aldri telefonen når han ringer. hva skal jeg gjøre…? det er så vanskelig å hele tiden føle på at han er der i bakhodet mitt, og det er nok det han ønsker, men det er helt umulig å ikke tenke på det/bekymre meg. noen gode råd…? Anonymkode: e32e9...51a Søke om besøks- og kontaktforbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nøyaktig hvilke måter kontakter han deg på? Jeg tviler på at han kontakter deg flere ganger i måneden om du ikke snakker med han... Anonymkode: bae10...ebb som jeg skrev, han kontakter meg med blant annet andre sine nummere. jeg blokkerer alt av nr som ringer, jeg svarer ikke, men søker opp hvem det er og ser det er enten noen jeg kjenner igjen eller noen som ikke gir mening at ringer. jeg vet det er han. han har også laget fake brukere på sosiale medier og kontaktet meg med fake nummere. hvorfor ville jeg laget dette innlegget om jeg pratet med han… ts Anonymkode: e32e9...51a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Del Skrevet 21 timer siden 3 minutter siden, Grüner said: Søke om besøks- og kontaktforbud hvordan går jeg frem med det? jeg har masse bevis, med meldinger jeg har sendt og meldinger han har sendt med andre sine nummere og sosiale medie brukere der han skriver navnet sitt. men synes det er en så skummel prosess, det er sikkert ikke det men i møte med politiet tidligere har ikke alt alltid vært kortvarig.. Anonymkode: e32e9...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Del Skrevet 20 timer siden 1 hour ago, Hippogriff said: Du bør kontakte politiet og be om råd. De kan gi deg gode og profesjonelle råd - også ut fra historikken hans. det tror jeg er en god ide, skummelt men uansett kanskje det beste.. ts Anonymkode: e32e9...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Del Skrevet 20 timer siden 5 hours ago, AnonymBruker said: Kontakt politiet og be dem om å snakke med ham, be ham slutte, om han ikke skal få en anmeldelse mot seg. For å skaffe mer bevis kan du - siden han kontakter deg så hyppig - først svare han én gang etter at han kontakter deg neste gang. Skriv da: " at du gjorde det veldig klart for ham for 1,5 år siden at du ikke ønsker å ha noe som helst kontakt med deg, men at han tross blokkeringer fortsetter å kontakte deg. Du vil derfor for en siste gang si klart og tydelig at du ikke ønsker noen som helst kontakt med ham! Og at du forventer at han respekterer dette og ikke på noen som helst måte nå eller i fremtiden forsøker å ta kontakt med deg eller noen av dine nære (som er informert om hvem han er og hvordan han holder på!). Hvis han ikke respekterer dette, hvis han - direkte eller indirekte - forsøker å kontakte deg eller dine på noen som helst måte, så er dette å anse som trakassering. At denne trakasseringen har pågått i 1,5 år, og om dette ikke slutter umiddelbart og varig så vil du gå videre med saken." Om han på noen som helst måte, etter denne du sendte denne meldingen til ham, forsøker å kontakte deg eller nærme seg deg fysisk eller via tredjeperson, da MÅ du gå til politiet! Hvis du allerede har beviser på at du har bedt ham slutte å kontakte deg, så går du bare rett til politiet uten å sende en slik melding! Uansett kan du godt snakke med politiet først! Slike menn som ham kan bli farlige. Og jo lengre tid de "får lov" til å opprette kontakten, jo mer opphengt blir de gjerne i den de trakasserer. Derfor bør det tidlig settes grenser for dem. Hvis ikke risikerer du at denne mannen vil forverre seg, ødelegge for deg på andre måter, stalke deg i årevis. Du MÅ ta tak i dette, for en slik mann vil mest trolig ikke slutte av seg selv. I hvert fall ikke så lenge du er singel. Og skulle du få deg kjærest så er det store sjanser for at han vil forsøke å ødelegge for deg og han, eller gå etter andre av dine nære. Pass på at du alltid har mobilen din på deg, og nøl aldri om å ringe politiet om han nærmer seg deg! Anonymkode: 009c3...423 takk for gode tips<3 det er kjempe skummelt, jeg vet hva han kan gjøre og han var helt forferdelig fæl mot meg. han er jo en narsissist, tydelig, for han er perfekt i hans egne øyne. men jeg får så dårlig samvittighet, og vet det ikke er riktig. jeg tror jeg skal kontakte politiet, og høre hvordan jeg kan gå frem med dette. jeg har møtt han eksempelvis på byen for 2 måneder siden, og da sa jeg til han sånn cirka det du skrev om at jeg vil kontakte politiet, men han hørte ikke og jeg turte ikke… men tror tiden er inne til å tøffe meg litt nå, det går skikkelig ut over meg ;( ts Anonymkode: e32e9...51a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Del Skrevet 20 timer siden 17 minutter siden, AnonymBruker said: Vi vet ikke om hun gjorde dette klart for 1.5 år siden eller senere. Og det er en dårlig ide å svare (igjen), det gir han bare mer vann på mølla. Anonymkode: bae10...ebb enig i at jeg ikke burde svare han igjen nå. har vurdert det, å sende han melding å gi han en siste sjanse for å holde seg unna meg hvis ikke politiet. men har avstått fra det! og det er jeg glad for. jeg har bedt han holde seg unna meg for både 1.5 år siden og etter det. jeg er i et forhold, og har vært det siden juli 2023, noe han vet, så det er jo bare for å plage meg, og for at jeg ikke skal glemme han… ts Anonymkode: e32e9...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke gi det noe oppmerksomhet, det gir seg etterhvert. Anonymkode: 3eef7...724 Det forsøkte jeg i 6 år med en fyr. Det hjalp at han ble truet av min nye kjæreste. Ts, skaff deg nytt nummer og skjul det for andre. Blokker hver gang han forsøker på andre måter. Si ifra til politiet eller ring de for å få råd. I blant kan det hjelpe med en advarsel fra de. Anonymkode: 316c8...4d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): som jeg skrev, han kontakter meg med blant annet andre sine nummere. jeg blokkerer alt av nr som ringer, jeg svarer ikke, men søker opp hvem det er og ser det er enten noen jeg kjenner igjen eller noen som ikke gir mening at ringer. jeg vet det er han. han har også laget fake brukere på sosiale medier og kontaktet meg med fake nummere. hvorfor ville jeg laget dette innlegget om jeg pratet med han… ts Anonymkode: e32e9...51a Du skriver jo i innleggene over at du har snakket med han flere ganger på disse 1.5 årene, du har både sendt meldinger med han, og du snakket senest med han for to måneder siden. Anonymkode: bae10...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #19 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): selv om jeg blokkerer han, finner han nye måter å kontakte meg på. jeg Har du ikke privat profil i alle sosiale medier? Og ukjente nr tar du ikke. Så hvordan kan han da kontakte deg? Har du sagt ifra til kona hans? Jeg hadde sagt klart ifra at om du ikke lar meg være i fred nå må jeg kontakte både kona di og foreldrene dine. Du har selvsagt tatt bilde av all kommunikasjon og lagret alt + funnet navn og tlf til kona og foreldrene før du forteller ham dette. Ikke så kult for de fleste at foreldrene finner ut at deres voksne sønn stalker folk. Mens han har kone i tillegg. Anonymkode: 6746a...26f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): hvordan går jeg frem med det? jeg har masse bevis, med meldinger jeg har sendt og meldinger han har sendt med andre sine nummere og sosiale medie brukere der han skriver navnet sitt. men synes det er en så skummel prosess, det er sikkert ikke det men i møte med politiet tidligere har ikke alt alltid vært kortvarig.. Anonymkode: e32e9...51a Har ikke gjort det selv noen gang, så vet ikke helt, men kontakt politiet, så får du sikkert vite hva du må gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå