AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #161 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja du er selvsagt den eneste som gjør det Anonymkode: 81566...ed3 Det hadde jo vært mer fruktbart om du kunne peke på de store samfunnsmessige ulikhetene mellom disse to nordiske landene, siden du åpenbart kjenner begge godt og er uenig med meg i at landene er svært like på de fleste områder av betydning? Anonymkode: 06ff5...e1d 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #162 Del Skrevet 15. desember 2024 Sannhetsøkende skrev (56 minutter siden): Det er ikke sånn jeg leser ts sitt innlegg. Her legger du på for å forverre ts sin situasjon. Barna er med foreldrene resten av dagen. Tviler på at å være i barnehagen i 7-8 timer i ukedagene skader barna. Små barn som begynner tidlig nok om morgenen til å rekke å være der i 8 timer (begynner kl. 8 da ca), må legge seg tidlig. Hvis de hentes kl. 16 og bruker en halvtime hjem. Så skal de ha middag... Da er det kun et par timer igjen av dagen, og barna er trolig slitne. Begrenset hva de får gjort da, kan jeg tenke meg. Så har de kanskje også eldre søsken som skal kjøres rundt på aktiviteter. Her i nabolaget består "kvalitetstiden" med foreldre, mye av å kjøre rundt i bil og glane på en app når eldre søsken spiller fotball eller turner. Småbarna er også trøtte og grinete. Anonymkode: ea118...ddd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 15. desember 2024 #163 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Små barn som begynner tidlig nok om morgenen til å rekke å være der i 8 timer (begynner kl. 8 da ca), må legge seg tidlig. Hvis de hentes kl. 16 og bruker en halvtime hjem. Så skal de ha middag... Da er det kun et par timer igjen av dagen, og barna er trolig slitne. Begrenset hva de får gjort da, kan jeg tenke meg. Så har de kanskje også eldre søsken som skal kjøres rundt på aktiviteter. Her i nabolaget består "kvalitetstiden" med foreldre, mye av å kjøre rundt i bil og glane på en app når eldre søsken spiller fotball eller turner. Småbarna er også trøtte og grinete. Anonymkode: ea118...ddd Så dette er egne tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #164 Del Skrevet 15. desember 2024 Når barna var 1-3 hadde de korte dager , type 8-14.30, 9-15 og slikt. Fire uker når yngste var 1 år så måtte de være der full dag pga jobb (8-16.30) og det var grusomt. Begge barna hadde tydelig det ikke bra. Jeg sluttet i den jobben og valgte deltid. nå er de 6 og 4 og kan fint gå 8-16 og stortrives. mener oppriktig av barn under tre burde ha makstid på 6 timer og foreldre av barn under 3 år skulle hatt 6 timers dager på jobb. Anonymkode: bf23e...c46 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 15. desember 2024 #165 Del Skrevet 15. desember 2024 (endret) Sannhetsøkende skrev (3 timer siden): Det er ikke sånn jeg leser ts sitt innlegg. Her legger du på for å forverre ts sin situasjon. Barna er med foreldrene resten av dagen. Tviler på at å være i barnehagen i 7-8 timer i ukedagene skader barna. Da må du nok lese nøyere. Og hvis man har satt seg i en slik situasjon at den ene ikke har mulighet til å jobbe noe redusert en liten periode mens barna er små og trenger en som mest, så lever man risikofylt i utgangspunktet. Mye kan som sagt skje. Alt fra å miste jobben til å bli ufør. Kopiert fra ts sitt innlegg: Det at jeg og mannen jobber heltid gir oss råd til å spare til barna månedlig, bo fint, ha råd til det meste vi har lyst på, inkludert fine ferier, stor buffer, fin bil, stort hus, og ikke minst å kunne fylle opp BSU en til barna. Hadde jeg vært hjemmeværende hadde vi kun hatt råd til en liten leilighet, null ferier og sparing til barna kunne vi bare drømme om. Anonymkode: c7fd2...c78 Endret 15. desember 2024 av Tutte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 15. desember 2024 #166 Del Skrevet 15. desember 2024 Mine 3 barn har også gått i en fantastisk barnehage som de har stortrivdes i 🥰 All honnør til barnehagen som er mye mer kreativ enn meg! Alltid jobbet fulltid også, men har hatt det ganske fleksibelt når minste frøken har gått i barnehage. Sover godt om natta fordi 😀 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 15. desember 2024 #167 Del Skrevet 15. desember 2024 Skyblue7 skrev (5 minutter siden): Mine 3 barn har også gått i en fantastisk barnehage som de har stortrivdes i 🥰 All honnør til barnehagen som er mye mer kreativ enn meg! Alltid jobbet fulltid også, men har hatt det ganske fleksibelt når minste frøken har gått i barnehage. Sover godt om natta fordi 😀 Ja virkelig all honnør til barnehager som må ta så mye av foreldrenes ansvar. Og det gjerne 20 barn på få voksne også. Lite bemanning er det ofte, og det er ikke så rart med alle barna som må fulltid i barnehage fordi foreldre må ha sine vanlige goder. Håper barnehageansatte blir satt mer pris på framover, istedenfor all klagingen man ofte hører. Og fyyy, hvis de sier at barnet virker slitent 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 15. desember 2024 #168 Del Skrevet 15. desember 2024 Tutte skrev (46 minutter siden): Da må du nok lese nøyere. Og hvis man har satt seg i en slik situasjon at den ene ikke har mulighet til å jobbe noe redusert en liten periode mens barna er små og trenger en som mest, så lever man risikofylt i utgangspunktet. Mye kan som sagt skje. Alt fra å miste jobben til å bli ufør. Kopiert fra ts sitt innlegg: Det at jeg og mannen jobber heltid gir oss råd til å spare til barna månedlig, bo fint, ha råd til det meste vi har lyst på, inkludert fine ferier, stor buffer, fin bil, stort hus, og ikke minst å kunne fylle opp BSU en til barna. Hadde jeg vært hjemmeværende hadde vi kun hatt råd til en liten leilighet, null ferier og sparing til barna kunne vi bare drømme om. Anonymkode: c7fd2...c78 Hun ønsker å gi barna et godt liv. Er det galt. Du kommer jo bare med sur oppgulp fordi du selv er overbevist om at du vet best. Tutte skrev (22 minutter siden): Ja virkelig all honnør til barnehager som må ta så mye av foreldrenes ansvar. Og det gjerne 20 barn på få voksne også. Lite bemanning er det ofte, og det er ikke så rart med alle barna som må fulltid i barnehage fordi foreldre må ha sine vanlige goder. Håper barnehageansatte blir satt mer pris på framover, istedenfor all klagingen man ofte hører. Og fyyy, hvis de sier at barnet virker slitent Kan du ta en en sobril og slappe av litt nå. Maken til surmule. Du må tåle at ikke alle er enige med deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #169 Del Skrevet 15. desember 2024 Sannhetsøkende skrev (4 minutter siden): Hun ønsker å gi barna et godt liv. Er det galt. Du kommer jo bare med sur oppgulp fordi du selv er overbevist om at du vet best. Kan du ta en en sobril og slappe av litt nå. Maken til surmule. Du må tåle at ikke alle er enige med deg. Slutt med hersketeknikker! Anonymkode: 81566...ed3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #170 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg gikk selv i bhg. Barnehagen skadet meg ikke, men det som skadet meg var derimot en sint/stresset/ruset mamma som ikke jobbet. En mamma som var sur for at pappa jobbet mye for å forsørge oss. Jeg fikk med meg altfor mange krangler mellom mine foreldre der mamma følte at hun var gal av å være så mye alene hjemme med barna. Min mor er ikke psykisk frisk. Det var en glede å være i barnehage/skole/SFO. Jeg misunte vennene mine som måtte være i barnehage for at mor og far jobbet. Tenk så stolt "Kristine" kunne være for at mammaen hennes jobbet på kontor tenkte jeg. Barn vil være som andre barn. Jeg ville slettes ikke være hjemme hos mamma, for hun ville ikke være sammen med meg. Men "Kristine" visste at mammaen hennes elsket henne, men hun visste også at mammaen var på jobb og at hun hentet henne i bhg så snart hun var ferdig på jobb. "Kristine" har i dag et fantastisk forhold med sin mor, hun jobber fullt, er en glad og flott dame som alle liker. "Kristine" har ikke psykiske problemer. Og ja, "Kristine" hadde både flere dager i uka i barnehage enn meg og lengre dager i barnehagen enn meg. Men hos meg er det kanskje litt vanskeligere - jeg har prøvd å lage meg et flott liv, men ingen kontakt med mamma. Jeg klarer ikke å jobbe mer enn 70-80 % og må gå jevnlig til psykolog for å klare å mestre livet. Handler ikke alltid om barnehagen, men hvem som møter deg hjemme. Barna er ikke dumme! Så lenge livet rundt er stabilt så tåler de barnehagen!! Så lenge mamma eller pappa henter deg, er glad for å se deg og prioriterer deg ellers så er det ikke så farlig. Så lenge barna har rutiner så gir det trygghet. Mine barn går i barnehage og ja, noen ganger får jeg dårlig samvittighet fordi jeg gjerne skulle vært mer sammen med de. Men jeg elsker dem og det vet de. Jeg setter gode grenser, vi leker sammen, leser bøker, lager mat sammen og de er høyt ønsket både av sin mor og far. Anonymkode: 9c4ed...451 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 15. desember 2024 #171 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Slutt med hersketeknikker! Anonymkode: 81566...ed3 Det er ikke hersketeknikk. Det er lov å si ifra når det blir unødvendig surmuling uansett hvor bra andre opplever det motsatte. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #172 Del Skrevet 15. desember 2024 Tutte skrev (53 minutter siden): Da må du nok lese nøyere. Og hvis man har satt seg i en slik situasjon at den ene ikke har mulighet til å jobbe noe redusert en liten periode mens barna er små og trenger en som mest, så lever man risikofylt i utgangspunktet. Mye kan som sagt skje. Alt fra å miste jobben til å bli ufør. Kopiert fra ts sitt innlegg: Det at jeg og mannen jobber heltid gir oss råd til å spare til barna månedlig, bo fint, ha råd til det meste vi har lyst på, inkludert fine ferier, stor buffer, fin bil, stort hus, og ikke minst å kunne fylle opp BSU en til barna. Hadde jeg vært hjemmeværende hadde vi kun hatt råd til en liten leilighet, null ferier og sparing til barna kunne vi bare drømme om. Anonymkode: c7fd2...c78 I område vi bor i (Oslo-området) er boliger såpass dyre at man ikke kan belage seg på en inntekt. Og flytte langt vekk herfra er ikke ett alternativ da både familie og venner er her. Vi lever ikke risikofylt på noen måte, vi har både buffer og uføreforsikring. Så må jeg legge til at alle ikke kan jobbe deltid en periode, i min jobb (kontaktlærer på barneskole) vil de ikke ha folk i deltidsstillinger. Min kollega trumfet igjennom 80% stilling til tross for at arbeidsgiver sa nei. Nå sier hun at hun ender opp med å jobbe 100% og få betalt for 80%. Og nei, det er ikke «bare» å bytte jobb til noe annet. Dessuten er det ikke særlig lurt å bidra til lærermangel heller. Om alle med barn under 6 år hadde jobbet deltid så hadde ikke samfunnet gått rundt. Våre folkevalgte og den norske stat har bevisst jobbet for ett samfunn med to heltidsarbeidende foreldre. Anonymkode: c7fd2...c78 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 15. desember 2024 #173 Del Skrevet 15. desember 2024 (endret) Sannhetsøkende skrev (18 minutter siden): Hun ønsker å gi barna et godt liv. Er det galt. Du kommer jo bare med sur oppgulp fordi du selv er overbevist om at du vet best. Kan du ta en en sobril og slappe av litt nå. Maken til surmule. Du må tåle at ikke alle er enige med deg. Det er du som ikke tåler at andre ikke er enig i dine synspunkter, og du går rett på person og blir usaklig. Deg gidder jeg derfor ikke bruke noe mer tid på. Endret 15. desember 2024 av Tutte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 15. desember 2024 #174 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I område vi bor i (Oslo-området) er boliger såpass dyre at man ikke kan belage seg på en inntekt. Og flytte langt vekk herfra er ikke ett alternativ da både familie og venner er her. Vi lever ikke risikofylt på noen måte, vi har både buffer og uføreforsikring. Så må jeg legge til at alle ikke kan jobbe deltid en periode, i min jobb (kontaktlærer på barneskole) vil de ikke ha folk i deltidsstillinger. Min kollega trumfet igjennom 80% stilling til tross for at arbeidsgiver sa nei. Nå sier hun at hun ender opp med å jobbe 100% og få betalt for 80%. Og nei, det er ikke «bare» å bytte jobb til noe annet. Dessuten er det ikke særlig lurt å bidra til lærermangel heller. Om alle med barn under 6 år hadde jobbet deltid så hadde ikke samfunnet gått rundt. Våre folkevalgte og den norske stat har bevisst jobbet for ett samfunn med to heltidsarbeidende foreldre. Anonymkode: c7fd2...c78 Men nå er ikke dette med å ha 1-2 åringer fulltid i barnehage forbeholdt Oslo-området, det er like utbredt over hele landet. Er klar over at det er mange som ikke har noe valg. (Noe jeg tidligere også har skrevet at er noe helt annet). Tenker heller ikke på alle barn under 6 år, men derimot at det er for mange 1-2 åringer som har altfor lange dager i barnehagen. Og prøver derfor å tenke løsninger som jeg vet mange flere fint kunne benyttet seg av. Det er tross alt snakk om en liten periode hvor mange så små barn hadde trengt foreldrene i større grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #175 Del Skrevet 15. desember 2024 Tutte skrev (1 time siden): Da må du nok lese nøyere. Og hvis man har satt seg i en slik situasjon at den ene ikke har mulighet til å jobbe noe redusert en liten periode mens barna er små og trenger en som mest, så lever man risikofylt i utgangspunktet. Mye kan som sagt skje. Alt fra å miste jobben til å bli ufør. Kopiert fra ts sitt innlegg: Det at jeg og mannen jobber heltid gir oss råd til å spare til barna månedlig, bo fint, ha råd til det meste vi har lyst på, inkludert fine ferier, stor buffer, fin bil, stort hus, og ikke minst å kunne fylle opp BSU en til barna. Hadde jeg vært hjemmeværende hadde vi kun hatt råd til en liten leilighet, null ferier og sparing til barna kunne vi bare drømme om. Anonymkode: c7fd2...c78 Jeg tenker helt omvendt enn deg om dette. Ja, man kan miste jobben eller bli syk. Nettopp på grunn av denne risikoen bør man unngå å gå for mye ned i lønn, men heller spare og betale mest mulig ned på lån. Da er man i en tryggere posisjon om noe skulle skje (som forsåvidt hendte med oss). Har man et stort hus kan man flytte til et mindre. Er man allerede i en liten leilighet, hva gjør man da om man ikke kan betale for den lengre? Å si opp sin egen jobb og satse på at familien skal klare seg på ektemannens jobb er helt galamatias om man ikke har veldig stor formue opparbeidet fra før. Anonymkode: 40cf9...b57 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 15. desember 2024 #176 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker helt omvendt enn deg om dette. Ja, man kan miste jobben eller bli syk. Nettopp på grunn av denne risikoen bør man unngå å gå for mye ned i lønn, men heller spare og betale mest mulig ned på lån. Da er man i en tryggere posisjon om noe skulle skje (som forsåvidt hendte med oss). Har man et stort hus kan man flytte til et mindre. Er man allerede i en liten leilighet, hva gjør man da om man ikke kan betale for den lengre? Å si opp sin egen jobb og satse på at familien skal klare seg på ektemannens jobb er helt galamatias om man ikke har veldig stor formue opparbeidet fra før. Anonymkode: 40cf9...b57 Ja da tenker vi forskjellig der. Jeg tenker at man ikke bør ta opp mer lån enn man vet man kan klare og håndtere i dårligere perioder, og spesielt ikke når man planlegger barn. Det er jo heller ikke bare snakk om boliglån, det er fin bil, fine ferier, stor buffer osv... Ved å kutte ut fin bil, fine ferier og luksusgoder et par års tid, så er man godt på vei. Og med stor buffer i tillegg, så er det også en trygghet. Det her handler om manglende vilje til å gå ned i standard en periode, og ikke boliglånet. Det handler om prioritering. Synes i det hele tatt at mange har blitt litt stormannsgale og skal ha det beste, og synd at det skal gå utover små barn som trenger kjærlighet og samvær med sine foreldre først og fremst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #177 Del Skrevet 15. desember 2024 Sannhetsøkende skrev (1 time siden): Det er ikke hersketeknikk. Det er lov å si ifra når det blir unødvendig surmuling uansett hvor bra andre opplever det motsatte. Selvsagt er det hersketeknikk Anonymkode: 81566...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 15. desember 2024 #178 Del Skrevet 15. desember 2024 Tutte skrev (1 time siden): Det er du som ikke tåler at andre ikke er enig i dine synspunkter, og du går rett på person og blir usaklig. Deg gidder jeg derfor ikke bruke noe mer tid på. Nei, jeg reagerer på den sure opp ned holdningen deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 15. desember 2024 #179 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvsagt er det hersketeknikk Anonymkode: 81566...ed3 Nei, en reaksjon på det sure oppgulpet deres. Dere SKAL jo forsune alt det bra andre opplever. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 15. desember 2024 #180 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Små barn som begynner tidlig nok om morgenen til å rekke å være der i 8 timer (begynner kl. 8 da ca), må legge seg tidlig. Hvis de hentes kl. 16 og bruker en halvtime hjem. Så skal de ha middag... Da er det kun et par timer igjen av dagen, og barna er trolig slitne. Begrenset hva de får gjort da, kan jeg tenke meg. Så har de kanskje også eldre søsken som skal kjøres rundt på aktiviteter. Her i nabolaget består "kvalitetstiden" med foreldre, mye av å kjøre rundt i bil og glane på en app når eldre søsken spiller fotball eller turner. Småbarna er også trøtte og grinete. Anonymkode: ea118...ddd Igjen, din påstand. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå