AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #61 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg forstår ikke hvorfor det eventuelt kun er mødre som blir dømt for at barn er lenge i barnehagen, og hvorfor det fortsatt er sånn at det stort sett er andre kvinner som forventer at det er mor som skal redusere stillingen sin for å være mer hjemme med barna? Anonymkode: 06ff5...e1d 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #62 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Slipper å dømme du liksom!!! Nekter å få dårlig samvittighet?? Hvilken planet bor du på? Det er SKADELIG at et barn på 12 måneder er i bhg. på fulltid. Mange av de får psykiske problemer i ettertid. Det koster samfunnet MYE. De er åå sitt mest sårbare i ettårsalderen også! Stakkars Stakkars småbarn! Anonymkode: 13217...973 Ok. Anonymkode: 4a8b6...771 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 14. desember 2024 #63 Del Skrevet 14. desember 2024 Honey Dew skrev (4 minutter siden): Vi var heller ikke så kravstore som foreldre i dag. Vi var takknemlig for det vi hadde. Tja. Jeg har en mor som er snart 70, som hele livet har jaktet etter penger og status. Hun var aldri fornøyd med noe… og ennå så er det eneste hun tror betyr noe i verden, hvordan fasaden er og hvor mye penger hun har på kontoen. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. desember 2024 #64 Del Skrevet 14. desember 2024 (endret) Blått skrev (1 minutt siden): Tja. Jeg har en mor som er snart 70, som hele livet har jaktet etter penger og status. Hun var aldri fornøyd med noe… og ennå så er det eneste hun tror betyr noe i verden, hvordan fasaden er og hvor mye penger hun har på kontoen. Så du mener at alle eldre har de samme verdiene? Endret 14. desember 2024 av Honey Dew 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #65 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Se på uførestatistikken....og les om barns utvikling... Anonymkode: 13217...973 Du kan ikke lese dette av uførestatistikken, du vet ingen ting om bakgrunnen til de uføre, om de har hatt begge foreldre i arbeid og lange dager i barnehagen, eller om de har hatt én hjemmeværende forelder eller om ingen av foreldrene arbeidet. Statistikk kan ikke brukes til å lage masse rare koblinger på egen hånd. Anonymkode: 06ff5...e1d 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #66 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nei. Anonymkode: d249f...448 Jo Anonymkode: 81566...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #67 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har 2 barn og det største og beste jeg har gjort for meg selv i livet er ikke å få 2 barn men å ta meg en topp utdannelse og bli den karrierekvinnen og super mammaen jeg er! Mine barn er langt fra bortskjemte ( til tross for at både jeg og far tjener godt over 1 mill i året hver) og de har både oppgaver og disiplin i bhg og på skolen! Og om læreren forteller meg noe negativt om mitt barn så tror jeg på læreren og gir konsekvenser til ungen! Grunnen for at jeg sier det er at jeg ville følt meg mislykket som mor om mitt eget barn skulle sagt til meg « mamma det eneste jeg vil i livet er å bli mor eller far». Som mor og karrierekvinne må jeg bare le av mamma influensere som skal belære oss om ditt og datt når du stort sett ikke har utdannelse, er uføretrygdet eller klarer så vidt å holde på en deltidsstilling! Anonymkode: 7796b...786 Jeg ville følt meg mislykket om jeg hadde sånne holdninger til andre, som det du har Anonymkode: 81566...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 14. desember 2024 #68 Del Skrevet 14. desember 2024 Honey Dew skrev (8 minutter siden): Så du mener at alle eldre har de samme verdiene? Du skrev akkurat noe om hvordan verdiene til unge foreldre er. Jeg opplevde at du skrev om din personlig erfaring, og svarte deretter om hvordan jeg opplevde tiden før, min personlig erfaring - men du mener da å si at du dømte alle unge foreldre og opplever at min personlig erfaring fornærmer deg? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #69 Del Skrevet 14. desember 2024 Kortisolnivået i blodet til de minste barnehagebarna er for høy. Tilknytningen til mor og far er viktigere enn økonomi de første 1000 dagene. Anonymkode: 9ca58...745 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #70 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vel eg har den høyeste utdanningen man kan få på høyskole og universitet i pedagogikk, læren om oppdragelse. Du burde faktisk tro på barnet ditt ikke læreren. Bare barnet ditt vet hva det gjorde og hvorfor. Visst barnet ditt hadde sagt det ENESTE det vil bli er mor eller far så ville nok eg og kalt det mislykket, men om det ønsker å bli det i tillegg så er det vel fint? du virker utrolig dømmende utrolig dømmende og lite reflektert. Målet mitt med høy utdannelse og inntekt var å bruke det på noe betydningsfullt. Nemlig barnet mitt. Det er faktisk ikke bra at småbarn blir oppdradd på institusjon. Gidder ikke linke noe her, har lest og forsket på temaet. Før vi hadde barnehager hadde vi barnehjem var ikke bra det heller. Nå jobber vi for å betale andre for å oppdra egne barn, synes du ikke det er merkelig? Anonymkode: f2ac5...40f Den høyeste utdannelsen man kan få i pedagogikk på høyskole og universitet… Hva slags utdanning er det? Doktorgrad i pedagogikk? Og i såfall bør du ikke vite at pedagogikk utelukkende ikke handler om oppdragelse, men like mye om utdanning, sosialisering, samspill mellom mennesker og kunnskap. Du har forsket og studert at barnehage er skadelig for barn? Og sammenligner barnehage med barnehjem som man hadde i gamledaher?! I alle dager, dette henger jo ike på grep. Så du synes vi skal legge ned hele utdanningssystemet?! For skolen er også en institusjon der barn blir oppdratt. Hvor tenker du at barna skal være når vi jobber? Eller synes du ikke at kvinner skal jobbe i det hele tatt? Bare være hjemme med barna på heltid, litt som det var på 1950-tallet? Anonymkode: c7fd2...c78 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #71 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kortisolnivået i blodet til de minste barnehagebarna er for høy. Tilknytningen til mor og far er viktigere enn økonomi de første 1000 dagene. Anonymkode: 9ca58...745 Forskning har vist at kortisolnivået er høyest hos hjemmeværende barn. https://www.forskning.no/barn-psykologi-utdanning/fant-mer-stresshormon-hos-barn-som-var-hjemme-enn-hos-dem-som-gikk-i-barnehage/2235389 Anonymkode: 06ff5...e1d 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #72 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men har ikke du mest lyst til å være mest mulig sammen med barna når de er små? Det vil eg og da gir eg avkall på mye av det du ikke vil gi avkall på. Anonymkode: f2ac5...40f Selvsagt har jeg lyst til å være mest mulig med barna mine. Alle vil jo det. Og jeg er med barna mine så mye jeg kan. Men dessverre velger jeg å bo i ett ressursterkt område som sogner til en god barneskole, jeg tenker BSU og boligsparing til unger også er viktig for å sikre deres fremtid. Hadde jeg gitt avkall på dette hadde barna mine hatt dårlig utgangspunkt som voksne. Jeg gikk selv i barnehage fra jeg var 1 år og er helt normal, har høy utdanning, god jobb og ingen psykososiale utfordringer. Min søster har heller ingen utføringer som voksen, og hun begynte også i barnehage som ettåring. Vi har også ett godt forhold til foreldrene våre, selvom de var så «fæle» (ifølge enkelte i denne tråden) at de sendte oss i barnehage tidlig. Anonymkode: c7fd2...c78 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #73 Del Skrevet 14. desember 2024 Honey Dew skrev (26 minutter siden): Så du mener at alle eldre har de samme verdiene? Så du mener alle yngre er kravstore? Kjenner ikke en av min mor generasjon som ikke var så opptatt av det materiellet. Det var heller det at det var dårlig med valg og lite lagt tilrette for at mor skulle jobbe Anonymkode: 87062...1c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #74 Del Skrevet 14. desember 2024 Honey Dew skrev (50 minutter siden): Vi var heller ikke så kravstore som foreldre i dag. Vi var takknemlig for det vi hadde. 😂😂😂 Anonymkode: a40be...dea 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #75 Del Skrevet 14. desember 2024 Honey Dew skrev (43 minutter siden): Så du mener at alle eldre har de samme verdiene? Du dømmer jo alle yngre etter dine, gang på gang. Å shame mødre fremstår som din eneste glede i livet. Anonymkode: a40be...dea 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #76 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Forskning har vist at kortisolnivået er høyest hos hjemmeværende barn. https://www.forskning.no/barn-psykologi-utdanning/fant-mer-stresshormon-hos-barn-som-var-hjemme-enn-hos-dem-som-gikk-i-barnehage/2235389 Anonymkode: 06ff5...e1d Send dem i barnehage! Anonymkode: 1f349...113 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. desember 2024 #77 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Så du mener alle yngre er kravstore? Kjenner ikke en av min mor generasjon som ikke var så opptatt av det materiellet. Det var heller det at det var dårlig med valg og lite lagt tilrette for at mor skulle jobbe Anonymkode: 87062...1c9 Ja, dey mener jeg. Dere krever både det ene og det andre. Det er bare å lese på kg det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #78 Del Skrevet 14. desember 2024 Honey Dew skrev (4 minutter siden): Ja, dey mener jeg. Dere krever både det ene og det andre. Det er bare å lese på kg det. Dere? Jeg jobber med småbarns familier og de er like ulike nå som på din tid og min tid. Man kan heller ikke dømme nåtid ut fra fortid, samfunnet utvikler seg hele tiden, mye til det bedre, noe til det verre. Anonymkode: d249f...448 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 14. desember 2024 #79 Del Skrevet 14. desember 2024 (endret) Honey Dew skrev (9 minutter siden): Ja, dey mener jeg. Dere krever både det ene og det andre. Det er bare å lese på kg det. Det er som å si at man leser en dårlig historie i avisen om NAV og si at NAV er dritt. Alle som er fornøyde publiserer ikke historien sin i avisen. På samme måte på KG. Folk går ikke inn og skriver: kjæresten min er så fantastisk og jeg elsker han så masse. Jeg syns du fremstår som veldig unyansert og arrogant. Du romantiserer en tid samtidig som du generaliserer og har en nedlatende holdning til dagens foreldre utifra hva som skrives på et forum. Min personlige erfaring er at folk nå, dagens foreldre, er hyggelige, høflige, varme, inkluderende, engasjerte, arbeidsomme og ydmyke. Det er min personlige erfaring. Hva andre har erfart kan jeg ikke svare for, men jeg elsker å bo her som jeg bor og kunne aldri tenke meg å flytte. Endret 14. desember 2024 av Blått 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #80 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forskning har vist at kortisolnivået er høyest hos hjemmeværende barn. https://www.forskning.no/barn-psykologi-utdanning/fant-mer-stresshormon-hos-barn-som-var-hjemme-enn-hos-dem-som-gikk-i-barnehage/2235389 Anonymkode: 06ff5...e1d I Finland. Anonymkode: 9ca58...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå