Gå til innhold

Slutt å døm hverandre folkens! Barnehagen er ikke barnemishandling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS har Stockholmsyndrom, hun forsvarer sine egne umoralske handlinger selv om det er både galt og skadelig.. Det er du som ikke forsto poenget.  Fordi du er treg. 

Anonymkode: d8b97...267

Jeg kjenner jeg er mye mer bekymret for barna som vokser opp med slike umoralske dømmende foreldre mot de som ikke tenker likt som dem selv,  enn de barna som er i barnehagen fra de er ett år. 

Anonymkode: d249f...448

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars barn som ikke får gå i barnehage i dag. Slutte å se tilbake til 80 tallet med stjerner i øynene. 
Jeg satt hjemme på trappa hver dag å gråt for jeg ikke hadde noen barn å leke med. Mamma ga etter når jeg var 6 år, da fikk jeg endelig gå i barnepark. Barn trenger barn, og så 1 åringer har godt av å være med andre barn. 
Barnehage er bra, men samtidig så blir det mye for de små når de må være der i 9/10 fra mandag til fredag. 
Jeg er veldig glad for at jeg ikke mistet jobben da jeg fikk barn, og fikk lov til å jobbe igjen. Likestilling er viktig, også for barna. 
Så denne diskusjonen er dum da den veldig svart hvitt. Barn som er hjemme med mamma i 6 år blir frarøvet viktig sosialisering, barn som er i barnehage 10 timer i dag blir frarøvet viktig tid med foreldre.
Fleste barn er ikke så lenge i barnehagen de fleste er der rundt 8 timer og de fleste foreldre gjør det beste de kan. 
Stygg diskusjon dette, der noen hevder der er derfor unge blir uføre. Det stemmer selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 87062...1c9

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Stakkars barn som ikke får gå i barnehage i dag. Slutte å se tilbake til 80 tallet med stjerner i øynene. 
Jeg satt hjemme på trappa hver dag å gråt for jeg ikke hadde noen barn å leke med. Mamma ga etter når jeg var 6 år, da fikk jeg endelig gå i barnepark. Barn trenger barn, og så 1 åringer har godt av å være med andre barn. 
Barnehage er bra, men samtidig så blir det mye for de små når de må være der i 9/10 fra mandag til fredag. 
Jeg er veldig glad for at jeg ikke mistet jobben da jeg fikk barn, og fikk lov til å jobbe igjen. Likestilling er viktig, også for barna. 
Så denne diskusjonen er dum da den veldig svart hvitt. Barn som er hjemme med mamma i 6 år blir frarøvet viktig sosialisering, barn som er i barnehage 10 timer i dag blir frarøvet viktig tid med foreldre.
Fleste barn er ikke så lenge i barnehagen de fleste er der rundt 8 timer og de fleste foreldre gjør det beste de kan. 
Stygg diskusjon dette, der noen hevder der er derfor unge blir uføre. Det stemmer selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 87062...1c9

Helt enig. Diskusjonen baserer seg på at alle barn er like og alle foreldre er like, det er selvfølgelig helt feil. Ingen tvil om at 1-2 åringer generelt blir mest slitne i barnehagen, men innenfor de har man selvfølgelig både de som takler det helt fint og de som må skjermes mer. Det virker også på noen her som at kan du ikke være hjemme med barna dine/begrense tiden de er i barnehagen så burde du ikke få barn! Akkurat som dette er det eneste som betyr noe i foreldrerollen. Foreldre som er hjemme med barna er ikke automatisk gode foreldre og visa versa, det er jo mye annet som betyr noe. 
3 åringer som begynner i barnehagen er også stresset, men de blir generelt trygge fortere.

Og selvfølgelig er det ikke barnehagen som er hovedårsaken til økningen med psykiske utfordringer hos unge; stikkordet er det digitale samfunnet; alltid tilgjengelig, alltid under press, følelsen av å aldri være bra nok osv osv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noen motvekt HI, dette er den gjengse tankegangen og argumentasjonen. Jobber i barnehage, og ser at de fleste barna hadde hatt det bedre om de fikk være mer hjemme med familien. Jeg dømmer ikke foreldre for dette. Det er jo slik landet styres. Økonomi og politikk er viktigere enn barnas helse. 

Anonymkode: 87ca1...498

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner jeg er mye mer bekymret for barna som vokser opp med slike umoralske dømmende foreldre mot de som ikke tenker likt som dem selv,  enn de barna som er i barnehagen fra de er ett år. 

Du er ikke dømmende mot de som ikke tenker likt deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Wow! Leseforståelsen din er ikke særlig god hvis du tolker innlegget mitt som at jeg jobber for å få råd til en fin ferie med barna. 

Det norske samfunnet og velferdsstaten er basert på at det er 2 heltidsarbeidene foreldre. Hvis alle skulle jobbet deltid eller vært hjemmeværende så hadde ikke samfunnet gått rundt. For at begge foreldrene skal kunne jobbe 100% så må noen passe barna (barnehage ) mens man jobber. Det at jeg og mannen jobber heltid gir oss råd til å spare til barna månedlig, bo fint, ha råd til det meste vi har lyst på, inkludert fine ferier, stor buffer, fin bil, stort hus, og ikke minst å kunne fylle opp BSU en til barna. Hadde jeg vært hjemmeværende hadde vi kun hatt råd til en liten leilighet, null ferier og sparing til barna kunne vi bare drømme om. Pg jeg jobber heltid, ikke overtid. Jeg får tid sammen med unga mine selvom de går i barnehage. 

Anonymkode: c7fd2...c78

Men har ikke du mest lyst til å være mest mulig sammen med barna når de er små?

Det vil eg og da gir eg avkall på mye av det du ikke vil gi avkall på. 

Anonymkode: f2ac5...40f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Wow! Leseforståelsen din er ikke særlig god hvis du tolker innlegget mitt som at jeg jobber for å få råd til en fin ferie med barna. 

Det norske samfunnet og velferdsstaten er basert på at det er 2 heltidsarbeidene foreldre. Hvis alle skulle jobbet deltid eller vært hjemmeværende så hadde ikke samfunnet gått rundt. For at begge foreldrene skal kunne jobbe 100% så må noen passe barna (barnehage ) mens man jobber. Det at jeg og mannen jobber heltid gir oss råd til å spare til barna månedlig, bo fint, ha råd til det meste vi har lyst på, inkludert fine ferier, stor buffer, fin bil, stort hus, og ikke minst å kunne fylle opp BSU en til barna. Hadde jeg vært hjemmeværende hadde vi kun hatt råd til en liten leilighet, null ferier og sparing til barna kunne vi bare drømme om. Pg jeg jobber heltid, ikke overtid. Jeg får tid sammen med unga mine selvom de går i barnehage. 

Anonymkode: c7fd2...c78

Du er hjernevasket. Materialismen lenge leve.

Anonymkode: 5d7f7...4c6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er ikke dømmende mot de som ikke tenker likt deg? 

Nei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 barn og det største og beste jeg har gjort for meg selv i livet er ikke å få 2 barn men å ta meg en topp utdannelse og bli den karrierekvinnen og super mammaen jeg er! Mine barn er langt fra bortskjemte ( til tross for at både jeg og far tjener godt over 1 mill i året hver) og de har både oppgaver og disiplin i bhg og på skolen! Og om læreren forteller meg noe negativt om mitt barn så tror jeg på læreren og gir konsekvenser til ungen!

Grunnen for at jeg sier det er at jeg ville følt meg mislykket som mor om mitt eget barn skulle sagt til meg « mamma det eneste jeg vil i livet er å bli mor eller far». Som mor og karrierekvinne må jeg bare le av mamma influensere som skal belære oss om ditt og datt når du stort sett ikke har utdannelse, er uføretrygdet eller klarer så vidt å holde på en deltidsstilling! 

Anonymkode: 7796b...786

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære min datter. Når du blir voksen og får barn... ikke gå inn på kg...du vil bare føle deg ubrukelig og lite vært..du vil aldri gjøre noe riktig og folk vil tenke mye stygge tanker om deg.

Anonymkode: db9a8...9c7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS har Stockholmsyndrom, hun forsvarer sine egne umoralske handlinger selv om det er både galt og skadelig.. Det er du som ikke forsto poenget.  Fordi du er treg. 

Anonymkode: d8b97...267

Stockholmsyndromet vil si at de som blir bortført utvikler en sympati overfor kidnapperen sin. Det har overhodet ingenting med dette å gjøre.

Anonymkode: 42e45...b3d

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har 2 barn og det største og beste jeg har gjort for meg selv i livet er ikke å få 2 barn men å ta meg en topp utdannelse og bli den karrierekvinnen og super mammaen jeg er! Mine barn er langt fra bortskjemte ( til tross for at både jeg og far tjener godt over 1 mill i året hver) og de har både oppgaver og disiplin i bhg og på skolen! Og om læreren forteller meg noe negativt om mitt barn så tror jeg på læreren og gir konsekvenser til ungen!

Grunnen for at jeg sier det er at jeg ville følt meg mislykket som mor om mitt eget barn skulle sagt til meg « mamma det eneste jeg vil i livet er å bli mor eller far». Som mor og karrierekvinne må jeg bare le av mamma influensere som skal belære oss om ditt og datt når du stort sett ikke har utdannelse, er uføretrygdet eller klarer så vidt å holde på en deltidsstilling! 

Anonymkode: 7796b...786

Vel eg har den høyeste utdanningen man kan få på høyskole og universitet i pedagogikk, læren om oppdragelse.

Du burde faktisk tro på barnet ditt ikke læreren. Bare barnet ditt vet hva det gjorde og hvorfor. Visst barnet ditt hadde sagt det ENESTE det vil bli er mor eller far så ville nok eg og kalt det mislykket, men om det ønsker å bli det i tillegg så er det vel fint?

du virker utrolig dømmende utrolig dømmende og lite reflektert. Målet mitt med høy utdannelse og inntekt var å bruke det på noe betydningsfullt. Nemlig barnet mitt. Det er faktisk ikke bra at småbarn blir oppdradd på institusjon. Gidder ikke linke noe her, har lest og forsket på temaet. Før vi hadde barnehager hadde vi barnehjem var ikke bra det heller. Nå jobber vi for å betale andre for å oppdra egne barn, synes du ikke det er merkelig?

Anonymkode: f2ac5...40f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Klart mange barn har det fint i barnehagen.

men at de har det så fint at de gråter over å være hjemme er jo litt trist. Kanskje prøve å gjøre det litt triveligere hjemme hos dere også 🤥

Anonymkode: 3ba54...580

Det er utallige unger som holder på sånn og det er veldig vanlig. Det handler om at de lever veldig i øyeblikket, noe er moro og man vil ikke gå fra det. Barn har ikke samme forståelse av verden som vi voksne har. Jeg hadde en 2-åring som lå og gråt på gulvet fordi han måtte ha på vinterdress når det var -15 ute. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Det var mange barn som ikke gikk i barnehagen. Vi hadde ikke behov for det. Ungene lekte og koste seg hos hverandre.

Når var dette, om jeg kan spørre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (4 timer siden):

Jeg og vennene mine var glade vi ikke gikk i barnehagen. Vi lekte med hverandre og hadde det kjempegøy. Ingen av mine barn har noen gang vært i barnehage. Dagens barn lærer ikke å finne på leker selv siden de blir organisert og aktivert med engang de kommer i barnehagen.

Jeg begynte i barnehagen som 3-åring (1992 om noen lurer) og det var fordi at det var ikke plass til barn på det tidspunktet. Sånn som jeg har blitt fortalt at det skjedde var at mine besteforeldre passet meg og jeg møtte ingen andre barn før jeg begynte i barnehagen.  

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (2 minutter siden):

Jeg begynte i barnehagen som 3-åring (1992 om noen lurer) og det var fordi at det var ikke plass til barn på det tidspunktet. Sånn som jeg har blitt fortalt at det skjedde var at mine besteforeldre passet meg og jeg møtte ingen andre barn før jeg begynte i barnehagen.  

Det var annerledes hos oss.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Det var annerledes hos oss.

Ja og jeg har inntrykk av svarene fra andre tråder at du er en god del eldre enn meg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 50% og hadde mine barn hjemme til de var to. Synes å starte i barnehagen som 1-åringer er altfor tidlig. Det er trist at samfunnet er lagt opp slik at man «må» ut i jobb så tidlig. Nå er barna mine i barnehagen 3-4 dager i uka mellom 5-8 timer daglig, spørs om jeg er hjemme eller jobber. De er i barnehagen fordi de har utrolig godt av det sosiale og de trives godt der(men ikke så mye at de gråter av å være hjemme😅).  Også er det litt godt for meg å bare kunne gjøre det jeg vil og må; vasking, middagsplanlegging, matlaging, lese en bok, spille litt, uten å ha barn hengende på meg. 

Anonymkode: a1362...65c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

Ja og jeg har inntrykk av svarene fra andre tråder at du er en god del eldre enn meg. 

Vi var heller ikke så kravstore som foreldre i dag. Vi var takknemlig for det vi hadde.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Se på uførestatistikken....og les om barns utvikling...

Anonymkode: 13217...973

Jeg, mine søsken og flere av mine venner gikk i barnehage og ingen av oss er uføre. 

Anonymkode: 563e7...b78

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...