Gå til innhold

Slutt å døm hverandre folkens! Barnehagen er ikke barnemishandling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og vennene mine var glade vi ikke gikk i barnehagen. Vi lekte med hverandre og hadde det kjempegøy. Ingen av mine barn har noen gang vært i barnehage. Dagens barn lærer ikke å finne på leker selv siden de blir organisert og aktivert med engang de kommer i barnehagen.

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tja, jeg har ikke fått barn for at andre skal passe på de sånn at jeg kan jobbe for å kunne reise på en ferie med barna. Da vil jeg heller ha mer tid med de i hverdagen og heller litt billigere ferier. Men folk gjør som de vil, jeg legger meg ikke opp i hva andre velger. 

Anonymkode: 4cfac...e2d

Wow! Leseforståelsen din er ikke særlig god hvis du tolker innlegget mitt som at jeg jobber for å få råd til en fin ferie med barna. 

Det norske samfunnet og velferdsstaten er basert på at det er 2 heltidsarbeidene foreldre. Hvis alle skulle jobbet deltid eller vært hjemmeværende så hadde ikke samfunnet gått rundt. For at begge foreldrene skal kunne jobbe 100% så må noen passe barna (barnehage ) mens man jobber. Det at jeg og mannen jobber heltid gir oss råd til å spare til barna månedlig, bo fint, ha råd til det meste vi har lyst på, inkludert fine ferier, stor buffer, fin bil, stort hus, og ikke minst å kunne fylle opp BSU en til barna. Hadde jeg vært hjemmeværende hadde vi kun hatt råd til en liten leilighet, null ferier og sparing til barna kunne vi bare drømme om. Pg jeg jobber heltid, ikke overtid. Jeg får tid sammen med unga mine selvom de går i barnehage. 

Anonymkode: c7fd2...c78

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (4 minutter siden):

Jeg og vennene mine var glade vi ikke gikk i barnehagen. Vi lekte med hverandre og hadde det kjempegøy. Ingen av mine barn har noen gang vært i barnehage. Dagens barn lærer ikke å finne på leker selv siden de blir organisert og aktivert med engang de kommer i barnehagen.

Hvem leker barna dine med når alle andre er i barnehagen? 

Her jeg bor er det ikke en unge over 1,5 år som ikke går i barnehage. Jeg bor i ett helt vanlig villastrøk rett utenfor Oslo, hvis du lurer på hvor jeg bor.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det at jeg og mannen jobber heltid gir oss råd til å spare til barna månedlig, bo fint, ha råd til det meste vi har lyst på, inkludert fine ferier, stor buffer, fin bil, stort hus, og ikke minst å kunne fylle opp BSU en til barna.

Ja, enig. Heller fin bil, stor bolig og flotte ferier enn å være sammen med barna de timene i døgnet de er mest våkne og aktive. Det er jo bare slitsomt!

Anonymkode: 7606d...448

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her jeg bor er det ikke en unge over 1,5 år som ikke går i barnehage. Jeg bor i ett helt vanlig villastrøk rett utenfor Oslo, hvis du lurer på hvor jeg bor.

Jeg gikk i barnehage, men hadde også bekjente som vokste opp som enebarn og som aldri gikk i barnehage. Mor var hjemmeværende og de lekte alene hjemme helt til de begynte på skolen. Alle har klart seg fint.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trist lesning, når et barn gråter over å være hjemme med mor og far, syns jeg helt oppriktig. 

Anonymkode: 04886...ba7

Har du barn selv? Barn gråter fordi støvlene deres er blå og ikke lilla idag, selv om de alltid har vært blå xD

Anonymkode: bb2ed...95f

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forsket på at barn under 2 år i barnehage blir overstimulert. Stress og masse inntrykk i denne alderen har utrolig mye å si for videre utvikling. Så kan man heller se bort fra forskning og fakta og heller lure seg selv og andre til å tro at det er helt topp og gøy for barnet fordi man selv vil slippe dårlig samvittighet. 

Barn under to år har null behov for sosialisering og lek med andre utenom familien i rolige og trygge omgivelser. Det er et veldig viktig år for videre utvikling, gjerne resten av livet.

Det er ett til to år i løpet av livet. Tilrettelegg akkurat denne perioden før barnet kommer. Det burde være nok av tid.

Anonymkode: e937a...04d

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn med fulle dager i barnehagen hver eneste dag synes jeg kun er greit i nødløsninger. Hvis det er eneste valget man har for å få hverdagen til å gå rundt. Er det for å ha ekstra luksusgoder, så er dere elendige foreldre som aldri skulle hatt barn. Barna trenger foreldrene når de er så små, og håper dere tenker dere om 2 ganger. Denne tiden kommer aldri tilbake. Kjenner jeg faktisk blir litt forbanna.

Anonymkode: 2d4fc...082

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var mange barn som ikke gikk i barnehagen. Vi hadde ikke behov for det. Ungene lekte og koste seg hos hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Wow! Leseforståelsen din er ikke særlig god hvis du tolker innlegget mitt som at jeg jobber for å få råd til en fin ferie med barna. 

Det norske samfunnet og velferdsstaten er basert på at det er 2 heltidsarbeidene foreldre. Hvis alle skulle jobbet deltid eller vært hjemmeværende så hadde ikke samfunnet gått rundt. For at begge foreldrene skal kunne jobbe 100% så må noen passe barna (barnehage ) mens man jobber. Det at jeg og mannen jobber heltid gir oss råd til å spare til barna månedlig, bo fint, ha råd til det meste vi har lyst på, inkludert fine ferier, stor buffer, fin bil, stort hus, og ikke minst å kunne fylle opp BSU en til barna. Hadde jeg vært hjemmeværende hadde vi kun hatt råd til en liten leilighet, null ferier og sparing til barna kunne vi bare drømme om. Pg jeg jobber heltid, ikke overtid. Jeg får tid sammen med unga mine selvom de går i barnehage. 

Det går fint å ikke reise til syden,ikke  ha to biler, ikkr hs hytte,ikke gå på treningsstudio hvis du vil være sammen med ungene. men det ønsker du ikke. Fatter ikke hvorfor folk for barn når det bare er å levere de videre til en oppbevaringsanstalt.

Ikke rart ungene blir storforlangende.

Endret av Honey Dew
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg store barn. De begynte i barnehagen som toåringer og jeg er veldig glad for at jeg fikk være hjemme med dem de to første årene. Jeg synes det er feil å sende 1 åringer i barnehagen, men jeg forstår at veldig mange foreldre ikke har andre muligheter sånn som samfunnet vårt er blitt. 

Anonymkode: 1cf44...bec

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan du linke til noe forskning som tilsier at barn får psykiske problemer fordi de går i barnehage? Eller at barnehage er skadelig? 

Se på uførestatistikken....og les om barns utvikling...

Anonymkode: 13217...973

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa at samfunnet ikke går rundt??  Det brukes ENORME summer på uføretrygd hos unge. Så dem holder ikke du! Nei staten FRAVØRER oss de viktige barneteater. Uførestatistikken skyter i været og især his kvinner fra fylte 42 år. BELÆR DEG MER.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem sa at samfunnet ikke går rundt??  Det brukes ENORME summer på uføretrygd hos unge. Så dem holder ikke du! Nei staten FRAVØRER oss de viktige barneteater. Uførestatistikken skyter i været og især his kvinner fra fylte 42 år. BELÆR DEG MER.

Ikke barneteater med barneår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte dette, men bestemte oss for å prøve barnehage først. Og godt var det, for rett etter mistet mannen jobben pga. konkurs og det tok lang tid å få en ny. Hadde ikke jeg hatt full jobb da, ville vi nok mistet huset, og ikke vet jeg hvor vi skulle gjort av oss.

Anonymkode: 40cf9...b57

Menn har det mye enklere med å få jobb! De skulle vært hovedforsørger de 6 første småbarnsåra! Vet du hvor mye staten pumper ut av penger til enslige mødre? Fordi mange av de skilles fordi mannen ikke bidrar i hus? Gjør matten du....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er du egentlig prater om? Kan du fortelle litt mer om hvordan du tenker dette henger sammen med barn som trives i barnehagen som denne tråden handler om? Og belær deg mer? Den setningen gir jo ingen mening? 

Anonymkode: d249f...448

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn selv? Barn gråter fordi støvlene deres er blå og ikke lilla idag, selv om de alltid har vært blå xD

Anonymkode: bb2ed...95f

Jepp! Har 6 unger🥰

Anonymkode: 04886...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er du egentlig prater om? Kan du fortelle litt mer om hvordan du tenker dette henger sammen med barn som trives i barnehagen som denne tråden handler om? Og belær deg mer? Den setningen gir jo ingen mening? 

Anonymkode: d249f...448

Jeg prater om ettåringer( som ts skal ha i bhg. nå)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har ikke helt forstått hva Stockholm syndromet er skjønner jeg...

Anonymkode: ae566...6ea

TS har Stockholmsyndrom, hun forsvarer sine egne umoralske handlinger selv om det er både galt og skadelig.. Det er du som ikke forsto poenget.  Fordi du er treg. 

Anonymkode: d8b97...267

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...