Gå til innhold

Svigermor er urimelig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg syns du er urimelig og dette var lite å be om. Du burde i utgangspunktet tilby deg å bidra såpass og mer til. 

Anonymkode: d8c00...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje søstera er håpløs på å bake? eller bidrar på andre måter at baking blir litt mye for henne.  Ikke sikkert dere vet alt.  

Anonymkode: 4107e...63a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei!
Jeg har et ganske godt forhold til svigermor. Hun bor langt unna og i år tenker vi å feire jul hos svigers. 
Men nå har svigermor måttet operere og er i redusert form. Hun har ring mannen min og spurt om ikke vi kan bake til jul og bidra litt ekstra i julen. Og det er jo selvsagt helt greit det, hadde det ikke vært for at vi har 3 små jenter (6,4 og 2 år) og et veldig hektisk liv. OG at svigermor har en datter (søsteren til min mann) som ikke har barn og for tiden er arbeidsledig. Det vil si at hun har massevis av kapasitet til å hjelpe til. 
Synes det da er så urimelig at det er OSS hun spør om å bidra ekstra. Jeg skal selvsagt bidra, men synes virkelig at søstera kan ta ansvar her. Nå skal det sies at søster er snart 30 år i kronologisk alder, men ter seg som om hun er 14 (tilbringer all sin tid når vi er samlet hos svigers scrollende på telefonen i sofaen) . 
Er det jeg som er et dårlig menneske eller er dere enige med meg? 
For å ha det klart så kommer jeg selvsagt til å bake og hjelpe til uansett, men synes det er urimelig 

Anonymkode: 7b90f...05d

Urimelig og storforlangende svigerdatter, kunne heller emnetittelen din vært. 
Stakkers svigermor som må be om hjelp, fordi ingen tilbyr seg å hjelpe. Forventer alle svigermors etterkommere å komme til du og dekket bord hos hotell Svigermor? 
Ser du ikke at utgiftene med å hjelpe til med bespisning av fem mennesker er langt lavere enn om ett menneske skal bidra? 
Tenk å komme med en slik svigerdatter og med tre barn, og ikke hjelpe til noen ting. Enda godt at svigermor ble operert, slik at dere fikk se hva hun ellers måtte legge ned av tid, arbeid og krefter for å fø og huse en familie på fem i jula. 

Anonymkode: 767af...65c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville kjøpt kaker fra matbutikk og tatt med og til nød bakt kun en sort men bare hvis du hadde hadde hatt overskudd og glede av det selv. 

Så ville jeg smilt uforstående om noen hadde våget å kritisere meg

Anonymkode: 16a3f...d7e

Du forventer å komme til duk og dekket bord, bidra minimalt, og gjør av av dem som måtte våge å kritisere deg...

Hadde aldri invitert deg i utgangspunktet hadde du vært min svigerdatter. Heldigvis har sønnen min vett til å holde seg langt unna slike som deg.

Anonymkode: 6511d...da8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noe som heter "Vil du ha noe gjort, gå til noen som har mye å gjøre ". Hun vet vel at den slabbedasken av en datter aldri kommer til å få bakt noen kaker.

Anonymkode: a21a6...131

Her er jeg ufør men jeg baker da flere sorter kaker og julebrød til jul likevel.Alt blir bare ikke gjort samme dagen.

Anonymkode: dcfeb...722

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig hjelper en til med bakst og andre ting i forbindelse med jul når svigermoren er nyoperert. Det skulle da bare mangle.

Anonymkode: dcfeb...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke at det er urimelig av henne å spørre, men har du ikke tid så har du ikke det. Da må du nesten være ærlig på det, og eventuelt tilby dere å kjøpe inn noe istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!
Jeg har et ganske godt forhold til svigermor. Hun bor langt unna og i år tenker vi å feire jul hos svigers. 
Men nå har svigermor måttet operere og er i redusert form. Hun har ring mannen min og spurt om ikke vi kan bake til jul og bidra litt ekstra i julen. Og det er jo selvsagt helt greit det, hadde det ikke vært for at vi har 3 små jenter (6,4 og 2 år) og et veldig hektisk liv. OG at svigermor har en datter (søsteren til min mann) som ikke har barn og for tiden er arbeidsledig. Det vil si at hun har massevis av kapasitet til å hjelpe til. 
Synes det da er så urimelig at det er OSS hun spør om å bidra ekstra. Jeg skal selvsagt bidra, men synes virkelig at søstera kan ta ansvar her. Nå skal det sies at søster er snart 30 år i kronologisk alder, men ter seg som om hun er 14 (tilbringer all sin tid når vi er samlet hos svigers scrollende på telefonen i sofaen) . 
Er det jeg som er et dårlig menneske eller er dere enige med meg? 
For å ha det klart så kommer jeg selvsagt til å bake og hjelpe til uansett, men synes det er urimelig 

Anonymkode: 7b90f...05d

Du er urimelig. Hvorfor?

1. Dere er 2. Du er ikke alenemor? Hvis du ikke klarer bake noe å ta med i selskapet DU er invitert i har du et problem. 

2. Kanskje den single mobil scrollende søsteren til mannen din ikke klarer bake? At hun er som hun er,så svigermor tenker det er best spørre dere? 

Anonymkode: 6c1b5...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres ut som du må vokse opp. Du er sur på svigermor men skal likevel bake og hjelpe til og gjøre alt hun ber om? 

Hva er greia med så mange voksne mennesker som bare ikke evner å sette noen grenser overhodet? 

Jeg hadde vært takknemlig for at svigermor vil feire med oss og er åpen om det hun trenger hjelp til, det er et privilegium å bli spurt om noe. Så ville jeg vært ærlig om hva vi har mulighet til å bidra med. "I år har vi det veldig hektisk, så vi får ikke tid til å bake noe, men jeg kan ordne med kjøpebakst, hvis ikke må du spør noen andre. Hva tenker du?". Finn løsninger, snakk sammen. 

Anonymkode: d358a...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg syns du er urimelig og dette var lite å be om. Du burde i utgangspunktet tilby deg å bidra såpass og mer til. 

Anonymkode: d8c00...2ee

Ikke alle kan bake.  Julekaker skal gjerne bakes på en spesiell måte, så det er ikke noe som er gjort på et blunk. Spesielt ikke med barnehageunger flytende rundt seg hele tiden. Regner med at ts og mannen er i full jobb og har mye med julehandelen og diverse juleavslutning med ungene np i desember. Hvis de i tillegg fikk forespørsel om å bake nå, 10 dager før jul, skjønner jeg godt at det virker stressende. De vil helt sikkert hjelpe svigermor, men kanskje det går an å bidra med innkjøp eller noe annet praktisk? 

Synes folk i denne tråden har litt rare forventninger til hva en småbarnsfamilie kam få til sånn midt i desember.

Anonymkode: 5a120...bc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke alle kan bake.  Julekaker skal gjerne bakes på en spesiell måte, så det er ikke noe som er gjort på et blunk. Spesielt ikke med barnehageunger flytende rundt seg hele tiden. Regner med at ts og mannen er i full jobb og har mye med julehandelen og diverse juleavslutning med ungene np i desember. Hvis de i tillegg fikk forespørsel om å bake nå, 10 dager før jul, skjønner jeg godt at det virker stressende. De vil helt sikkert hjelpe svigermor, men kanskje det går an å bidra med innkjøp eller noe annet praktisk? 

Synes folk i denne tråden har litt rare forventninger til hva en småbarnsfamilie kam få til sånn midt i desember.

Klart man kan få til å bake kaker og rundstykker,!

Anonymkode: 0d1ff...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Klart man kan få til å bake kaker og rundstykker,!

Anonymkode: 0d1ff...ae4

TS sier ikke noe om hva de ble bedt om å bake. Slik jeg forsto det var det snakk om julekaker. Men uansett hva det er snakk om kan jeg skjønne at det kommer brått på midt i et hektisk liv like før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor antar alle bare at datteren er en dritt, det kan hende hun også er blitt spurt om å bidra. Og ingen her vet hva hun sliter med. Jeg hadde for så vidt heller ikke giddet å bake og styre for en svigerinne som tenker slik om meg. Tipper det lyser igjennom.

Alle kan bidra. Til og med dere veldig travle småbarnsforeldre. Verken svigermor eller hennes datter er deres tjenere.

Anonymkode: 6d770...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du forventer å komme til duk og dekket bord, bidra minimalt, og gjør av av dem som måtte våge å kritisere deg...

Hadde aldri invitert deg i utgangspunktet hadde du vært min svigerdatter. Heldigvis har sønnen min vett til å holde seg langt unna slike som deg.

Anonymkode: 6511d...da8

Håper du har de samme forventningene til bidrag fra egen sønn da. Og fra dine andre barn. Jeg tenker at de skal bidra mest og ektefellene deres kan hjelpe dem.

Anonymkode: c79b4...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er urimelig. Hvorfor?

1. Dere er 2. Du er ikke alenemor? Hvis du ikke klarer bake noe å ta med i selskapet DU er invitert i har du et problem. 

2. Kanskje den single mobil scrollende søsteren til mannen din ikke klarer bake? At hun er som hun er,så svigermor tenker det er best spørre dere? 

Anonymkode: 6c1b5...ee4

I all verden hva folk finner på i sin iver etter å ta TS i alle tråder... Hva om TS ikke klarer å bake da??

En person uten barn har forøvrig uendelig mye mer tid til å bake i fred i desember enn en med 3 små barn med mindre de har en helt uvanlig krevende jobb feks. Og de har vel akkurat de samme forutsetningene for å lære det eller kjøpe hjelp også dersom ingen av dem kan det. 

Om denne andre voksne i familien har noe form for funksjonsnedsettelse så hadde vel hennes bror (TS sin mann) visst om dette.

Anonymkode: c79b4...2cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

I denne situasjonen tenker jeg det er en selvfølge at dere hjelper til mer enn vanlig, dere skal jo komme fem stk på julebesøk, og det er mye jobb for verten! At svigerinnen din er lat kan hverken du eller svigermor gjøre noe med. Hun vet nok godt at hun ikke vil få noe hjelp av datteren, og da er det bra hun har klart å be om hjelp. Pass bare veldig godt på at det ikke kun er du som gjør ting her, men at sønnen hennes er den første som stiller opp for å hjelpe! 

Anonymkode: b2914...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...