AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #1 Del Skrevet 13. desember 2024 Under den hvite bro Segler en båt med to Der sitter Gunnar og der sitter 👹Britt👹 Under den hvite bro Denne sangen hørte jeg sist da jeg gikk på barneskolen, men fortsatt må jeg innrømme det plager meg at dama heter Britt og ikke Gro. Skal det ikke rime, liksom?! Anonymkode: 8e223...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #2 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Under den hvite bro Segler en båt med to Der sitter Gunnar og der sitter 👹Britt👹 Under den hvite bro Denne sangen hørte jeg sist da jeg gikk på barneskolen, men fortsatt må jeg innrømme det plager meg at dama heter Britt og ikke Gro. Skal det ikke rime, liksom?! Anonymkode: 8e223...3a3 I Finnmark heter hun Guri og han heter Geir-Kristian. Forstår frustrasjonen. Anonymkode: d6b59...248 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet 13. desember 2024 #3 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg husker den sånn: Under den hvite bor, seiler en båt med to. Der skal vi bygge og der skal vi bo. Under den hvite bro. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #4 Del Skrevet 13. desember 2024 Ella-2 skrev (1 minutt siden): Jeg husker den sånn: Under den hvite bor, seiler en båt med to. Der skal vi bygge og der skal vi bo. Under den hvite bro. Det er andre vers. Første vers er om Gunnar og dumme Britt. Anonymkode: 8e223...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #5 Del Skrevet 13. desember 2024 Under den hvite bro, seiler en båt for to. Båten den hvelva og xxxxx hun/han skreik Xxxxx jeg elsker deg. Barneskoleversjonen. 😄 Anonymkode: d0e8e...c9b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet 13. desember 2024 #6 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er andre vers. Første vers er om Gunnar og dumme Britt. Anonymkode: 8e223...3a3 Aha. Det visste jeg ikke😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13. desember 2024 #7 Del Skrevet 13. desember 2024 Nå er vel ikke dette akkurat en kulturskatt. For et jævla makkverk. Under den hvite bro Seiler en båt med to Der sitter Gunnar og der sitter Britt Under en hvite bro Under den hvite bro Seiler en båt med to Der skal vi bygge og der skal vi bo Under en hvite bro Under det hvite hus Ligger en gammal mus Der har den ligget i mange hundre år Uten en melketår Under den svarte jord Ligger min oldemor Der har hun ligget i mange hundre år Uten en kaffetår 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #8 Del Skrevet 13. desember 2024 Brunello skrev (Akkurat nå): Nå er vel ikke dette akkurat en kulturskatt. For et jævla makkverk. Under den hvite bro Seiler en båt med to Der sitter Gunnar og der sitter Britt Under en hvite bro Under den hvite bro Seiler en båt med to Der skal vi bygge og der skal vi bo Under en hvite bro Under det hvite hus Ligger en gammal mus Der har den ligget i mange hundre år Uten en melketår Under den svarte jord Ligger min oldemor Der har hun ligget i mange hundre år Uten en kaffetår Men hvorfor ikke Gro, det erjo så åpenbart 😭 Anonymkode: 8e223...3a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13. desember 2024 #9 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor ikke Gro, det erjo så åpenbart 😭 Anonymkode: 8e223...3a3 Den mest åpenbare logisk kortslutningen i teksten er at oldemoren har ligget under jorden i flere hundre år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #10 Del Skrevet 13. desember 2024 Hvem er Gunnar og Britt?? Anonymkode: acc23...4e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #11 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg har hele livet trodd at man bare satt inn navnene til de som hørte på, det var slik faren min sang den for meg og broren min, meg og venninna mi osv 😂 Jeg er 45 år, og lærte dette først nå 😂 Anonymkode: 1ff38...bee 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #12 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg vokste opp med denne versjonen under den hvite bro elle melle pottita seiler en båt med to elle melle pottia båten den velva og xxx ho skrek xxx jeg elsker deg morsomt å lese andre versjoner 😁 Anonymkode: a9377...7e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #13 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg vokste opp med denne versjonen under den hvite bro elle melle pottita seiler en båt med to elle melle pottia båten den velva og xxx ho skrek xxx jeg elsker deg morsomt å lese andre versjoner 😁 Anonymkode: a9377...7e5 Samme her... Også fortsatte den: Elsker du meg som før? Elle melle pottita Ja det er klart jeg gjør Elle melle pottita Også noe mer tull etter det som jeg ikke husker Anonymkode: 3440b...cf6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 14. desember 2024 #14 Del Skrevet 14. desember 2024 Må være den eneste sangen hvor jeg KUN har hørt andre vers. Spesielt😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gogglebox Skrevet 14. desember 2024 #15 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Samme her... Også fortsatte den: Elsker du meg som før? Elle melle pottita Ja det er klart jeg gjør Elle melle pottita Også noe mer tull etter det som jeg ikke husker Anonymkode: 3440b...cf6 Her skal vi bygge og her skal vi bo Under den hvite bro 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #16 Del Skrevet 14. desember 2024 Når du ehh.."låner" både melodi tema slik Lillebjørn Nilsen gjorde mye av, så må du vel gjøre noe for å være litt original. Det var vel det han greide av kreativitet Anonymkode: 91744...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 14. desember 2024 #17 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har hele livet trodd at man bare satt inn navnene til de som hørte på, det var slik faren min sang den for meg og broren min, meg og venninna mi osv 😂 Jeg er 45 år, og lærte dette først nå 😂 Anonymkode: 1ff38...bee Enig, sånn lærte jeg den også. Jeg lærte også at det var pus og ikke mus. I tillegg var det et vers med: Under et epletre Ligger et spøkelse Der har det ligget i flere hundre år Uten en kaffetår 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 14. desember 2024 #18 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg husker og det verset spoca 🤭 Britt hørte jeg aldri om den ble ofte sunget som "erting" på skolen eller skolebuss og da satte man jo inn navn på de kandidatene det skulle synges om. Noen ganger gøy andre ganger kleint kom ann på hvem man ble "spleisa" med i sangen🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #19 Del Skrevet 14. desember 2024 Brunello skrev (58 minutter siden): Nå er vel ikke dette akkurat en kulturskatt. For et jævla makkverk. Under den hvite bro Seiler en båt med to Der sitter Gunnar og der sitter Britt Under en hvite bro Under den hvite bro Seiler en båt med to Der skal vi bygge og der skal vi bo Under en hvite bro Under det hvite hus Ligger en gammal mus Der har den ligget i mange hundre år Uten en melketår Under den svarte jord Ligger min oldemor Der har hun ligget i mange hundre år Uten en kaffetår I 500 år har musa og oldemor ligget det 🤣 Anonymkode: d0b83...5c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #20 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har hele livet trodd at man bare satt inn navnene til de som hørte på, det var slik faren min sang den for meg og broren min, meg og venninna mi osv 😂 Jeg er 45 år, og lærte dette først nå 😂 Anonymkode: 1ff38...bee Jepp,sånn var det her også. Og fryktelig flaut hvis noen sang om meg! Anonymkode: 1bf4d...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå