AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden Rucula skrev (3 minutter siden): Du mener altså det er ts som er problemet. Ikke medarbeideren som er syk kontinuerlig i en lang periode Jeg leser at det er arbeidsgiver som er problemet, men at det er TS som får problemer. Hvis arbeidsgiver nekter å ordne opp i problemet og TS blir utbrent, så har TS derfor bare en mulighet: å ta ansvar for seg selv og enten sykemelde seg eller bytte jobb. Anonymkode: e7630...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden Kjenner meg igjen. Vi har to fast ansatte som driver på slik. Hun ene advarte vi faktisk ledelsen om å ansette fast, ble ikke hørt. Det gikk som vi spådde, sykemeldt første uka i fast full stilling. Ei til har nå vært sykemeldt i et år, og har nå liksom bynt på igjen. Har nesten ikke sett hu, bare fravær. Hadde skjønt det om det dreide seg om utslitte folk rundt 60, men er ikke snakk om det heller. Vi er avhengig av innleide vikarer for å gå rundt, men er likevel så underbemanna til tider at vi andre føler at det ikke er rom for oss til å være syke, går nærmest på jobb med feber… Anonymkode: bc8c0...7e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Rucula skrev (1 minutt siden): Nei det skjønner jeg men man trenger ikke å forlenge kontrakten! Ja er det jeg mener bør gjøres. Skal ikke si henne opp så lenge hun har kontrakt. men leder er ikke enig. Anonymkode: 0632b...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden Rucula skrev (1 minutt siden): Nei det skjønner jeg men man trenger ikke å forlenge kontrakten! Man trenger ikke, men det er i så fall arbeidsgivers valg og ikke noe TS har noe med. Så lenge denne personen er ansatt, skal hun behandles som andre fast ansatte når det gjelder sykefravær. Anonymkode: e7630...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salibali Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja ja da får jeg prioritere vekk og skifte bleier da. er ikke alltid man kan prioritere vekk ting. Anonymkode: 0632b...ad8 For eksempel. Og får brukerene sår på grunn av det, så skriver dere ytterligere avvik. Da må ledelsen ta grep. Helt ærlig så hadde jeg unngått å gått på jobb bare på grunn av holdningene dine til din kollega. Du virker ikke særlig hyggelig å jobbe med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man trenger ikke, men det er i så fall arbeidsgivers valg og ikke noe TS har noe med. Så lenge denne personen er ansatt, skal hun behandles som andre fast ansatte når det gjelder sykefravær. Anonymkode: e7630...ca0 Selvfølgelig er ikke dette TS sitt valg. Men det går kraftig utover Ts derfor bør TS lete etter by jobb om ikke arbeidsgiver tar hennes helse seriøst 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden Salibali skrev (1 minutt siden): For eksempel. Og får brukerene sår på grunn av det, så skriver dere ytterligere avvik. Da må ledelsen ta grep. Helt ærlig så hadde jeg unngått å gått på jobb bare på grunn av holdningene dine til din kollega. Du virker ikke særlig hyggelig å jobbe med. Du jobber ikke i helse, det er klart. Hvis ts skriver avvik på manglende skift og derav sår, er det kun en det går utover og det er ts. Hun risikerer å bli kalt inn på teppet, for å få beskjed om å prioritere bedre. Anonymkode: bc8c0...7e8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja ja da får jeg prioritere vekk og skifte bleier da. er ikke alltid man kan prioritere vekk ting. Anonymkode: 0632b...ad8 Jobber du i barnehage? Selvfølgelig skal det settes inn vikarer! Dette er sjefens ansvar. Hvis det er barnehage: er den kommunal eller privat? Det skal ikke går utover deg at kollegaen din er syk. At du blir sur på henne bør heller ikke være en konsekvens av at hun er syk. Anonymkode: a8e08...a2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salibali Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du jobber ikke i helse, det er klart. Hvis ts skriver avvik på manglende skift og derav sår, er det kun en det går utover og det er ts. Hun risikerer å bli kalt inn på teppet, for å få beskjed om å prioritere bedre. Anonymkode: bc8c0...7e8 Jo, jeg har jobbet som sykepleier i 8 år. Nå på sykehus. Har jobbet 7 år i kommunehelsetjenesten, og der skreiv vi avvik så det sang. Ledelsen måtte til slutt ta grep fordi det gikk ut over brukerene. Dette er et ledelseproblem, ikke et ansatt problem. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #30 Del Skrevet 6 timer siden Rucula skrev (45 minutter siden): Hun er midlertidig ansatt. Men du har ikke noe med hvem som er ansatt. Styr unna. Anonymkode: 0c3a6...729 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #31 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner meg igjen. Vi har to fast ansatte som driver på slik. Hun ene advarte vi faktisk ledelsen om å ansette fast, ble ikke hørt. Det gikk som vi spådde, sykemeldt første uka i fast full stilling. Ei til har nå vært sykemeldt i et år, og har nå liksom bynt på igjen. Har nesten ikke sett hu, bare fravær. Hadde skjønt det om det dreide seg om utslitte folk rundt 60, men er ikke snakk om det heller. Vi er avhengig av innleide vikarer for å gå rundt, men er likevel så underbemanna til tider at vi andre føler at det ikke er rom for oss til å være syke, går nærmest på jobb med feber… Anonymkode: bc8c0...7e8 Dere kan være så irriterte dere vil, men dere kan ikke styre andres sykefravær og arbeidsmiljøet blir heller ikke bedre av at dere irriterer dere over syke kollegaer mens dere jobber ræva av dere for en dårlig arbeidstaker (ja, det er en dårlig arbeidstaker som ikke tar inn nok folk). Dere friske har også et ansvar oppi dette; å melde avvik når det er for lite folk. til syvende og sist er det også ens eget ansvar å avslutte en jobb som sliter en ut. Det er ikke de sykemeldte sin feil at dere blir slitne og utbrente, det er overordnede som ikke dekker opp de syke med vikarer og ekstrahjelper og deres selv som biter tennene sammen og er flink pike! Hvorfor skal arbeidsgiver skjerpe seg og endre på noe når dere er en liten gjeng som bare står på til dere stuper? Snakker om å gjøre seg selv en bjørnetjeneste... Typisk kvinner! (og jeg er kvinne selv). Anonymkode: e7630...ca0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #32 Del Skrevet 6 timer siden Rucula skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig er ikke dette TS sitt valg. Men det går kraftig utover Ts derfor bør TS lete etter by jobb om ikke arbeidsgiver tar hennes helse seriøst Der er vi enige. Anonymkode: e7630...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 6 timer siden #33 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men du har ikke noe med hvem som er ansatt. Styr unna. Anonymkode: 0c3a6...729 Haha nei! Ikke du heller Men vi har lov til å mene noe i denne tråden likevel gitt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Del Skrevet 6 timer siden Ts her: Her tolkes jeg til og være den stor stygge ulven. Hvor har jeg skrevet at jeg er sinna på henne???? Har kun sagt til sjefen hva jeg synes og hun vet ikke noe om det. Kvinneguiden altså!!!! Jeg har vært forståelses full bytta vakter og hjelpa henne, om hun følte seg litt dårlig. Så om dere hadde vært i mine sko så hadde dere synes det var greit og ha en medarbeider som er så mye borte. Tvilsomt Anonymkode: 0632b...ad8 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere kan være så irriterte dere vil, men dere kan ikke styre andres sykefravær og arbeidsmiljøet blir heller ikke bedre av at dere irriterer dere over syke kollegaer mens dere jobber ræva av dere for en dårlig arbeidstaker (ja, det er en dårlig arbeidstaker som ikke tar inn nok folk). Dere friske har også et ansvar oppi dette; å melde avvik når det er for lite folk. til syvende og sist er det også ens eget ansvar å avslutte en jobb som sliter en ut. Det er ikke de sykemeldte sin feil at dere blir slitne og utbrente, det er overordnede som ikke dekker opp de syke med vikarer og ekstrahjelper og deres selv som biter tennene sammen og er flink pike! Hvorfor skal arbeidsgiver skjerpe seg og endre på noe når dere er en liten gjeng som bare står på til dere stuper? Snakker om å gjøre seg selv en bjørnetjeneste... Typisk kvinner! (og jeg er kvinne selv). Anonymkode: e7630...ca0 Hjælpes! du vet ikke forskjellen på arbeidstaker og arbeidsgiver! 🤣 Anonymkode: 8c8e8...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 6 timer siden #36 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her: Her tolkes jeg til og være den stor stygge ulven. Hvor har jeg skrevet at jeg er sinna på henne???? Har kun sagt til sjefen hva jeg synes og hun vet ikke noe om det. Kvinneguiden altså!!!! Jeg har vært forståelses full bytta vakter og hjelpa henne, om hun følte seg litt dårlig. Så om dere hadde vært i mine sko så hadde dere synes det var greit og ha en medarbeider som er så mye borte. Tvilsomt Anonymkode: 0632b...ad8 En ts er alltid den store stygge ulven her på KG. Sånn er det alltid, uansett hva du hadde skrevet. Det er et rart KG fenomen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #37 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere kan være så irriterte dere vil, men dere kan ikke styre andres sykefravær og arbeidsmiljøet blir heller ikke bedre av at dere irriterer dere over syke kollegaer mens dere jobber ræva av dere for en dårlig arbeidstaker (ja, det er en dårlig arbeidstaker som ikke tar inn nok folk). Dere friske har også et ansvar oppi dette; å melde avvik når det er for lite folk. til syvende og sist er det også ens eget ansvar å avslutte en jobb som sliter en ut. Det er ikke de sykemeldte sin feil at dere blir slitne og utbrente, det er overordnede som ikke dekker opp de syke med vikarer og ekstrahjelper og deres selv som biter tennene sammen og er flink pike! Hvorfor skal arbeidsgiver skjerpe seg og endre på noe når dere er en liten gjeng som bare står på til dere stuper? Snakker om å gjøre seg selv en bjørnetjeneste... Typisk kvinner! (og jeg er kvinne selv). Anonymkode: e7630...ca0 Hva med ansvaret til de syke? Eller «syke» (det er mer til situasjonen enn jeg kan skrive her, tro meg) Har man ikke et ansvar for å finne seg en annen jobb når man åpenbart ikke klarer å stå i den jobben man har? Slik at noen som virkelig er interessert i å gå på jobb, og ikke leter med lys og lykte til å få en anledning til å slippe, kan få jobb. Til beste for arbeidsmiljøet, og ikke minst de som er avhengig av tjenesten vi er satt til å yte tross alt. Anonymkode: bc8c0...7e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #38 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Der er vi enige. Anonymkode: e7630...ca0 Ja blir vel det som blir enden på det hele, om det fortsetter slik. Og er ikke bare meg det går utover, men også de andre jeg jobber med og våre brukere. ja vet man burde skrive avvik. Anonymkode: 0632b...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #39 Del Skrevet 6 timer siden Rucula skrev (1 minutt siden): En ts er alltid den store stygge ulven her på KG. Sånn er det alltid, uansett hva du hadde skrevet. Det er et rart KG fenomen I know, he he. Virker som om folk her er ute etter og få folk irriterte. Anonymkode: 0632b...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #40 Del Skrevet 6 timer siden Jeg antar at du ikke er den eneste dette går utover, Ts? Jeg ville ha fått med andre i en formell klage til leder, bekymringsmelding til arbeidsgiver over leder, om at om det ikke nå settes inn nok folk så vil dere som nå jobber med stadig for få også bli syke. Og så ville jeg koblet på fagorganisasjon og verneombud. Ev. koblet på media også, om mulig. Eller om dere ser at dette går utover brukere uten at ledelsen er villig til å endre noe, så antar jeg at også pårørende får med seg at dette går utover brukerne deres - og da kan kanskje noen av dem gå til media. Lykke til videre! ❤️ Anonymkode: ead66...509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå