Gå til innhold

Briller som skal få fargeblinde til å se farger. Virker de?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som er seriøst fargeblind. De eneste fargene han ser er svart, grader av grått og hvitt.

Jeg har tenkt på disse brillene som blir promotert. Er de så fabelaktige som de høres ut? Er de kun for noen grader av fargeblindhet?

Virker de i det hele tatt?

Og hvis du var fargeblind, ville du ønsket disse brillene?

Anonymkode: 07d4e...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har en venn som er seriøst fargeblind. De eneste fargene han ser er svart, grader av grått og hvitt.

Jeg har tenkt på disse brillene som blir promotert. Er de så fabelaktige som de høres ut? Er de kun for noen grader av fargeblindhet?

Virker de i det hele tatt?

Og hvis du var fargeblind, ville du ønsket disse brillene?

For å harselere litt med en nettbutikk fra Kina, dette må nesten være et produkt de selger? 
Når noe er for godt til å være sant, så er det som regel det.

Anonymkode: 5023e...5dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For å harselere litt med en nettbutikk fra Kina, dette må nesten være et produkt de selger? 
Når noe er for godt til å være sant, så er det som regel det.

Anonymkode: 5023e...5dc

Det er jeg det jeg dessverre tror også. At det ikke virker. Man ser videoer på Facebook av folk som endelig ser farger. Og alt er så fantastisk! Jeg holder ut ved å kjøpe for tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror visse typer briller kan fungere for visse typer fargeblindhet, men ikke alle.

Anonymkode: 31110...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jeg det jeg dessverre tror også. At det ikke virker. Man ser videoer på Facebook av folk som endelig ser farger. Og alt er så fantastisk! Jeg holder ut ved å kjøpe for tid. 

De menneskene der er leid inn som skuespillere. Se linken jeg la ved. Det 3 episoder.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så trist at det nok ikke virker.

Men samtidig så er dette hans verden. Jeg hadde håpet at han en dag vil se kona hans slik vi ser henne, med alle farger, Men kan hende, han ser jo henne, slik han ser henne! Det er nok det viktigste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de har noen funksjon for helt fargeblinde, da brillene bare forsterker enkelte bølgelengder. 

Min samboer er rød-grønn-fargeblind, dvs bare fargesvak, og virker ikke som det var all verdens. Han fikk av foreldrene sine for noen år siden, men bruker de så og si aldri, og ble til at de bare ble liggende i bilen. Da tok jeg de i bruk da jeg glemte mine, og opplevde at alt grønt ble grønnere, og signalgult ble knallgult. Av tester så scorer jeg veldig høyt, dvs skille ulike farger og nyanser fra hverandre, så jeg vil vel bare si at de endrer spekteret litt. 

Anonymkode: 2a585...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...