AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #21 Del Skrevet 14. desember 2024 Julegaven vår i år var fri alle de inneklemte dagene. Så 3 dager fri. Vi pleide å ha bonusordning, men ordningen ble fjernet og gjort om til fastlønn i stedet, som alle var veldig fornøyd med. Anonymkode: 0f929...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #22 Del Skrevet 14. desember 2024 Jobber i staten. Har fått julelunsj, ingen julegave eller bonus. Anonymkode: c0497...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #23 Del Skrevet 14. desember 2024 Connie80 skrev (18 timer siden): Jobber i staten, ingen julegave der. Bonus vet jeg ikke hva er (og julebord må vi betale selv). Samme her,bortsett fra at jeg jobber i kommunen! Anonymkode: 02a8f...e9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #24 Del Skrevet 14. desember 2024 Jobber på kommunal skole. I fjor fikk en eske melkesjokoladehjerter og et masseprodusert julekort som var printa ut på et par setninger fra rektor. Da måtte vi betale julebord selv. I år så har kommunen bestemt seg for å spandere julebord på alle som jobber i kommunen, så er fornøyd med det. Hva rektor finner på er ikke godt å si. Så kan man tenke seg at de fleste ville blitt fornøyd med litt sjokolade og et par setninger på et ark, men jeg er vandt til fra tidligere arbeidsplasser, også skoler, at gaven er litt mer personlig og at rektor alltid har skrevet håndskrevne og personlige julekort til alle. Derfor jeg synes det var litt spesielt med et masseprodusert et i fjor. Det går an å vise at man faktisk sette pris på de som får hverdagen til å gå rundt synes jeg. Anonymkode: 9e586...f6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #25 Del Skrevet 14. desember 2024 Her får dem begge deler. Bonus og julegave. Julegave verdi 5000 siden det er skattefritt. Bonusen fikk dem på 25 000. Og julebord. Det ble et godt år og overskudd. Da bruker vi å dele med ansatte. For hadde det ikke vært for dem så hadde vi ikke klart det heller. Anonymkode: eeae3...cfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #26 Del Skrevet 14. desember 2024 Jobber i staten. Bonus får vi naturlig nok aldri. I år får vi ikke julegave, fordi budsjettet er tomt og vel så det. Julelunsjen må vi organisere og betale for selv. Lønnsoppgjøret kommer til neste år. Eneste jeg får til jul i år er massiv omsorgstretthet og en kropp som er ødelagt av stress. Anonymkode: 4b9e2...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #27 Del Skrevet 14. desember 2024 Ingen bonus. Lederne hadde det før, men er nå bakt inn i fastslønn etter at jeg kom inn i ledergruppen. Glad for det. Julegaver har de siste årene vært et gavekort på femhunde kroner - valgfritt om det er Universal eller på Polet. Anonymkode: a4d3e...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #28 Del Skrevet 14. desember 2024 Kommuneansatt. Vi har fått twist på pauserommet og løfter om ytterligere innstramminger neste år. Anonymkode: 81acd...1fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #29 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg jobber i privat sektor/oljebransjen. Vår julegave i år går til til en hjelpeorganisasjon. Ikke noe går til de ansatte. 250 kr egenandel på julebordet, det det sto jeg over. For julelunsj måtte vi ut med 75 kr, takket nei til den også. Vi tjener penger som aldri før, dette året har vært eksepsjonelt . Likevel er det kun fokus på å kutte kostnader og alle små goder er kuttet ut. F.eks den ukentlige fruktkorgen, kaffemaskinen og også kontorrekvisita. Hver enkelt må kjøpe selv og få dekket utgifter i etterkant.Pga vi mangler folk, har jeg akkurat passert 300 overtidstimer og forsatt 25 dager ferie som ikke er innløst. 3,8 % lønnsøkning ble jeg innvilget. Vi ligger generelt 15-20% under lønnsnivået i andre tilsvarende selskaper. Kunne selvfølgelig sluttet og gått opp i lønn, men jeg likee jobben min og trives med mine kollegaer. Mange som ble sagt opp uner oljekrisen er kommet tilbake og flere som har sluttet de siste2-3 årene har søkt seg tilbake. Det forteller meg at lønn ikke er alt og at vi er en god gjwng med et godt miljø Anonymkode: 171c3...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #30 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi får en Twistpose på pauserommet. Anonymkode: c6bd3...cc4 😆 Anonymkode: 7fc2f...436 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #31 Del Skrevet 15. desember 2024 Vi har pleid å få gavekort i sentrum på kr 4-500 eller en gave med kaffe og sjokolade. I år har vi ny sjef og fikk ingenting. Det er helt i orden for meg. Anonymkode: 73d95...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 15. desember 2024 #32 Del Skrevet 15. desember 2024 (endret) Vi som jobber i det offentlig ler av spørsmål som dette. Både mannen og jeg jobber som lærere og vi får følgelig ingen bonus. På min skole har vi av og til fått twist i lunsjen siste skoleuke og en blomst siste skoledag. Mannen får julelunsj på sin skole. Juiebordene har en egenandel på 500 kr begge steder. Da jeg jobbet i det private gikk vi porselen i julegave, ofte tom en verdi av 1500-2000 kr (for 15 år siden). Endret 15. desember 2024 av Kålrota Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 15. desember 2024 #33 Del Skrevet 15. desember 2024 Kålrota skrev (8 minutter siden): Vi som jobber i det offentlig ler av spørsmål som dette. Både mannen og jeg jobber som lærere og vi får følgelig ingen bonus. På min skole har vi av og til fått twist i lunsjen siste skoleuke og en blomst siste skoledag. Mannen får julelunsj på sin skole. Juiebordene har en egenandel på 500 kr begge steder. Da jeg jobbet i det private gikk vi porselen i julegave, ofte tom en verdi av 1500-2000 kr (for 15 år siden). Jeg liker sånne tråder, siden det er så fjernt fra min lærerhverdag. Spørsmål til deg. Blir julebordet arrangert, og dere betaler bare inn egenandel? Her må vi både planlegge og betale julebordet selv. Og vi sliter med å få det billig nok til at folk møter opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 15. desember 2024 #34 Del Skrevet 15. desember 2024 Hengebuksvinet skrev (5 minutter siden): Jeg liker sånne tråder, siden det er så fjernt fra min lærerhverdag. Spørsmål til deg. Blir julebordet arrangert, og dere betaler bare inn egenandel? Her må vi både planlegge og betale julebordet selv. Og vi sliter med å få det billig nok til at folk møter opp. Neida, det arrangeres av en komité med mer eller mindre frivillige begge steder. Det er enkel servering på et klubbhus. Skolen sponser noe, så egenandelen maks skal være 500. Drikke må vi ta med selv. (jeg drar ikke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #35 Del Skrevet 15. desember 2024 Jobber kommunalt, med flere statlige kollegaer (Nav altså). Gratis julebord, men arrangert av en komite. Julekos i form av litt godteri på pauserommet, og en frokost som også nylig ble nedjustert til julekos, så gudene vet hva det faktisk blir. Vi får visst en julegave, men det er første år jeg jobber her så jeg aner ingenting om prisklasse. Har jobbet kommunalt i mange år og fått alt fra munnbind med kommunens våpen til julepynt fra Karen Blixen:) Anonymkode: fcf30...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #36 Del Skrevet 15. desember 2024 Jobber i finans. Får verken julegave eller julebonus (arbeidsgiver har bestemt at julegaven gis til en hjelpeorganisasjon). Får julebord men det var så Smalhans og triste saker at til og med de unge gikk hjem i 23-tiden Anonymkode: d2eca...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #37 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 20.16): Kommer til ta en halv mill ekstra utpå nyåret i lønn ellers ingenting til jul. Anonymkode: 2df3a...b6d Ingenting til jul? Stakkars, det må være vondt. Anonymkode: 56442...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #38 Del Skrevet 16. desember 2024 Jeg har jobbet steder med mye bonuser, men aldri fått julebonus. Får julegave, de var nok litt dyrere før, har fått ipad og sånt ila karrieren, men nå er det mer en flaske vin og en donasjon til et veldedig formål. Anonymkode: 1a6e9...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. desember 2024 #39 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 7.54): Ingen julegave, ingen bonus, ingen julebord. Det er fantastisk å jobbe i kommune-Norge.. 🙄🙄😅 Anonymkode: aa95b...ff2 Bonus er veldig hyggelig å få, men ville mye heller hatt høyere fastlønn. Det er jo bare en annen måte å lønne folk på. Vi får julegave til verdi +- kr 1000,- Stort sett klager folk hvert eneste år om at julegaven ikke er noe de har bruk for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå