AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #1 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg fikk en melding fra Bulder om at de kjemper for å beholde kundeutbyttet, mens DnB prøver å få det fjernet (?!) Kan noen forklare meg mer om dette, aller helst lenke til artikler el? Anonymkode: 48887...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #2 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk en melding fra Bulder om at de kjemper for å beholde kundeutbyttet, mens DnB prøver å få det fjernet (?!) Kan noen forklare meg mer om dette, aller helst lenke til artikler el? Anonymkode: 48887...fee Det er ganske godt forklart i den e-posten. Anonymkode: f9f07...aef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #3 Del Skrevet 13. desember 2024 Kundeutbytte blir ulovlig. Søppelbanken DNB har vært en av hovedpådriverne for å få det til. Anonymkode: cfda5...ba6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #4 Del Skrevet 13. desember 2024 Er det blitt skrevet om dette i det hele tatt i noen aviser?? Fikk også mailen fra Bulder og blei overrasket. Anonymkode: fae83...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #5 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det blitt skrevet om dette i det hele tatt i noen aviser?? Fikk også mailen fra Bulder og blei overrasket. Anonymkode: fae83...f20 Ja, det har stått ganske mye om det. Anonymkode: f9f07...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. desember 2024 #6 Del Skrevet 13. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kundeutbytte blir ulovlig. Søppelbanken DNB har vært en av hovedpådriverne for å få det til. Anonymkode: cfda5...ba6 Kan du linke til noe sted/artikkel i media der det står at dette er bestemt fra myndighetenes side? Har ikke lest noe annet enn Bulders melding selv. PS! Jeg finner bare steder der det står at det er sendt ut høring om det, fra oktober. Endret 13. desember 2024 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 13. desember 2024 #7 Del Skrevet 13. desember 2024 De kan vente med å stoppe det til vi i det minste har fått det i februar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. desember 2024 #8 Del Skrevet 13. desember 2024 Hmmmmmm skrev (1 minutt siden): De kan vente med å stoppe det til vi i det minste har fått det i februar Det tar vel vanligvis litt lang tid å få stadfestet en ny lov? Det er jo bare til høring enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #9 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, det har stått ganske mye om det. Anonymkode: f9f07...aef Hvor? Anonymkode: fae83...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #10 Del Skrevet 13. desember 2024 Million skrev (16 minutter siden): Kan du linke til noe sted/artikkel i media der det står at dette er bestemt fra myndighetenes side? Har ikke lest noe annet enn Bulders melding selv. PS! Jeg finner bare steder der det står at det er sendt ut høring om det, fra oktober. For en teit argument For hver krone som går til kundeutbytte, går det mindre til gode tiltak i nærmiljøet, sier leder Tore Bråthen i Sparebankutvalget til Nationen. Hva med utbytte som betales på aksjer??? Går jo fra samme pott… Detaljstyring over hva banker skal gjøre med sitt eget overskudd. For noe bs. Anonymkode: fae83...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
binders11 Skrevet 13. desember 2024 #11 Del Skrevet 13. desember 2024 https://www.bulder.no/blogg/vi-kjemper-for-kundeutbytte/?utm_source=nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=no_202450_nyhet23_care_brand_crm&utm_id=341 DnB er mer opptatt av å betale ut bonus til egne ledere enn kundene. Så de vil vel stoppe dette så ikke deres kunder forsvinner til Bulder. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #12 Del Skrevet 13. desember 2024 Fiffig triks av Bulderbank å shame sine konkurrenter. Ordbruken er jo et kapittel for seg. Skriver at DNB har blitt "avslørt" for å være mot utbytte, det har de vel vært åpen om hele tiden. Har ikke akkurat blitt mer lysten på Bulderbank hvis dette er måten de skal konkurrere på. Blir som en Colareklame som sier at Pepsi er dritt. Anonymkode: 0d552...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #13 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvor? Anonymkode: fae83...f20 Nå husker jeg ikke alle steder, men vet Jeg har lest saker både i Dagens Næringsliv og i VG (E24) den siste måneden. Anonymkode: f9f07...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #14 Del Skrevet 13. desember 2024 Million skrev (57 minutter siden): Kan du linke til noe sted/artikkel i media der det står at dette er bestemt fra myndighetenes side? Har ikke lest noe annet enn Bulders melding selv. PS! Jeg finner bare steder der det står at det er sendt ut høring om det, fra oktober. Ja, det stemmer at det bare er ute til høring, frist 3. februar 2025. Anonymkode: f9f07...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #15 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): For en teit argument For hver krone som går til kundeutbytte, går det mindre til gode tiltak i nærmiljøet, sier leder Tore Bråthen i Sparebankutvalget til Nationen. Hva med utbytte som betales på aksjer??? Går jo fra samme pott… Detaljstyring over hva banker skal gjøre med sitt eget overskudd. For noe bs. Anonymkode: fae83...f20 Det er ingen aksjer i sparebankene, de er helt annerledes organisert enn forretningsbanker som for eksempel DNB. Det er derfor dette kan være en sak i det hele tatt. Alt overskudd går enten til videre drift, kundeutbytte eller til samfunnsnyttige formål, gjerne i lokalområdet. Dersom kundeutbytte opphører, vil de pengene i stedet i fremtidn gå til samfunnsnyttige formål. Anonymkode: f9f07...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #16 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er ingen aksjer i sparebankene, de er helt annerledes organisert enn forretningsbanker som for eksempel DNB. Det er derfor dette kan være en sak i det hele tatt. Alt overskudd går enten til videre drift, kundeutbytte eller til samfunnsnyttige formål, gjerne i lokalområdet. Dersom kundeutbytte opphører, vil de pengene i stedet i fremtidn gå til samfunnsnyttige formål. Anonymkode: f9f07...aef Hvorfor er det gitt at pengene i stedet går til 'samfunnsnyttige formål' når pengene enten går til 'videre drift, kundeutbytte eller samfunnsnyttige formål'? De kan jo sette pengene inn i driften. De kan endre på rentene, innskudd/lån, for å justere på overskuddet. De kan endre på andre gebyrer osv. Hvorfor ivrer DNB så mye for å endre på dette? De mener dette er konkuransevridende. Jeg tenker de kaster stein i glasshus... Anonymkode: fae83...f20 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #17 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nå husker jeg ikke alle steder, men vet Jeg har lest saker både i Dagens Næringsliv og i VG (E24) den siste måneden. Anonymkode: f9f07...aef Så fint at du deler Anonymkode: fae83...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #18 Del Skrevet 13. desember 2024 Bulder har gjengitt fra Dagens næringsliv https://www.dn.no/marked/dnb/sparebank/dnb-hardt-ut-mot-kundeutbytte-innkasserer-forelopig-seier/2-1-1745368 Anonymkode: fae83...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #19 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Så fint at du deler Anonymkode: fae83...f20 Du tenker at jeg skal gå tilbake og finne saker jeg har lest den siste måneden, fordi du ikke gidder å google eller gå inn på en avis og søke selv? 😄 Anonymkode: f9f07...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #20 Del Skrevet 13. desember 2024 For å si det pent så vil DNB at alle andre banker ikke skal ha noen fordeler. De kan dele ut kundeutbytte om de vil. Neida, overskudd skal brukes til lederlønninger og utbytte som kunder med dårlige renter og høye gebyrer betaler. DNB ødela Sbanken. Mange gikk over til Bulder. Hvorfor DNB nå går etter kundeutbytte som sparebanker utbetaler er interessant. Det skulle jo betyr nada for deres egen drift. Anonymkode: 10d06...35e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå