AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #41 Del Skrevet 2 timer siden Ja jeg redusere stillingen , tid med de små får man aldri igjen. Evig glad jeg gjorde det Anonymkode: 267cb...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #42 Del Skrevet 2 timer siden Jeg ønsker også å jobbe redusert og ha mer tid hjemme med mine fremtidige barn. Derfor har jeg jobbet en del etter ferdig utdanning, kjøpt bolig og sparer. Per dags dato er jeg 28år, har boliglån på 1,5 millioner, med en bolig som er verdt 6.5. 250k i fond 🙏🏼 Når jeg blir eldre skal jeg flytte ut av sentrum, får se om jeg kjøper ny bolig og leier ut leiligheten i byen, eller selger leiligheten. Får mye for pengene i hjembygda. Har utdanning, ikke fare for mangel på jobb. Ikke verdens høyeste lønn, men med nedbetalt boliglån er det vel så bra, spesielt om jeg ikke blir alenemor. Anonymkode: 75030...761 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #43 Del Skrevet 2 timer siden Ble 60% ufør i småbarnstiden (psykisk). Fatter ikke hvordan folk får det til å gå rundt med begge foreldre i 100% jobb. Anonymkode: 34302...694 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #44 Del Skrevet 2 timer siden Jeg reduserte til 80% da eldste var 3 år. Hadde da jobbet 100% siden etter perm og det ble for mye syns jeg. Men den ene fridagen jeg hadde i uken ble egentlig bare en lat dag hvor jeg ikke gjorde noe fornuftig. Stressa alltid dagen i forveien av fridagen for å få gjort mest mulig så jeg skulle slippe å gjøre noe annet enn å være lat den dagen jeg hadde fri, logisk? Nei. Har nå fått et barn til og er tvunget til å trappe opp til 100% pga økonomi, spent på åssen det blir, selvom jeg ikke bruker fridagen min til noe fornuftig, så er det jo hvertfall egentid den dagen, noe jeg ikke kommer til å ha noe av nå. Anonymkode: 8ecae...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 2 timer siden #45 Del Skrevet 2 timer siden Jeg jobber 150% 50 timer pr uke. Har 2 små barn. Høres fantastisk ut å bare jobbe 100% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2 timer siden #46 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): I vår familie er det kun en inntekt, og det er min. Mannen er kronisk sym og har vært uføre trygdet siden 2020. Skulle gjerne e jobbet redusert både år barna var mindre , og nå som de går pp ungdomsskole-men det går ikke økonomisk. Klarer å holde bolig rent og ryddig med daglig vask etter middag. Ungene er gode på å rydde og hjelpe til på andre måter. Vi flyttet fra hus til 2 romsleilighet da mannen ble ufør, bilen ble solgt, og byttet ut med mnd kort. Jeg hen lønn i full stilling som ligger under snittet, så hsr blitt god på å ikke sløse. Klarer å spare mellom 1000 -1500 kr pr mnd i snitt. Kjenner jeg er sliten, jobber også i et yrke som har en psykisk belastning i perioder. Så alle dere som har mulighet til redusert jobbing, bruk muligheten. Anonymkode: 3a45a...f47 Uføretrygd er inntekt. En ufør kan tjene langt mer enn folk i jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 2 timer siden #47 Del Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ble 60% ufør i småbarnstiden (psykisk). Fatter ikke hvordan folk får det til å gå rundt med begge foreldre i 100% jobb. Anonymkode: 34302...694 Det er jo null stress. neida! Men det går fint, så lenge man er to om det Endret 2 timer siden av Rucula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #48 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja! staten FRAVØRER oss verdifull tid! Fy og skam til staten! Vi bytter bort tid med barn ifht. penger.....så blir barn psykisk syke når de blir unge fordi de er på det mest sensitive i 1årsalderen...do the Math. .hvem fant på at kvinner skulle jobbe så mye etter 1 år med fødselspermisjon? Menn burde heller jobbet og fått mer i lønn! Det gikk da før og! Innfør betalt borgerlønn for de med barn under 6 år! Anonymkode: fdc8d...f64 Staten har da ikke ansvaret for deg. Ingen nekter deg og planlegge fremtiden med sparing og investeringer. Vi bor i et land der vi får gratis skolegang og alle mulighetene for et bra liv. Har du surret det til, er det ikke staten som har ansvaret. Anonymkode: 3a986...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #49 Del Skrevet 1 time siden Hvorfor er det bare kvinner som reduserer stillingen sin, og ikke begge eller far? Anonymkode: 41d1a...0ae 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #50 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja! staten FRAVØRER oss verdifull tid! Fy og skam til staten! Vi bytter bort tid med barn ifht. penger.....så blir barn psykisk syke når de blir unge fordi de er på det mest sensitive i 1årsalderen...do the Math. .hvem fant på at kvinner skulle jobbe så mye etter 1 år med fødselspermisjon? Menn burde heller jobbet og fått mer i lønn! Det gikk da før og! Innfør betalt borgerlønn for de med barn under 6 år! Anonymkode: fdc8d...f64 Kan du forklare hvorfor du synes det er menn som skal jobbe, og kvinnen skal jobbe redusert? Anonymkode: 41d1a...0ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #51 Del Skrevet 1 time siden Jeg har små barn og jobber 80%. Jeg liker å være sammen med barna i hverdagen, og da kan jeg ikke jobbe full stilling. Jeg ser også at barna har veldig godt av å ikke ha altfor lange dager i barnehagen. Dagene er lange nok, altså, men ikke 8 timer + reisevei til/fra jobben. Jeg blir for øvrig utslitt av å jobbe 100% nå som barna er små. Kjører rett mot utbrenthet. Anonymkode: 7a940...0ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #52 Del Skrevet 1 time siden Sitat Bare kjør på med redusert: stilling, inntekt, pensjonsopptjening, uføre/yrkesskadeforsikring, muligheter for avansement, medarbeiderattraktivitet og dine barn vil helt sikkert takke deg når de skjønner du ofret alt dette slik at også arven blir redusert. Anonymkode: 29c48...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #53 Del Skrevet 19 minutter siden Brunello skrev (1 time siden): Uføretrygd er inntekt. En ufør kan tjene langt mer enn folk i jobb. Minste sats.... Anonymkode: 3a45a...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 minutter siden #54 Del Skrevet 4 minutter siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Minste sats.... Anonymkode: 3a45a...f47 Minstesats ufør med barnetillegg for 2 barn er jo en ganske bra sum i måneden. Så helt uriktig å skrive at du bærer den økonomiske byrden alene. Inntekten til mannen din er omtrent det samme som, (eller mer) ett lavtlønnsyrke med lav ansiennitet. Anonymkode: 46256...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla&Vifsla Skrevet 2 minutter siden #55 Del Skrevet 2 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det bare kvinner som reduserer stillingen sin, og ikke begge eller far? Anonymkode: 41d1a...0ae Dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla&Vifsla Skrevet akkurat nå #56 Del Skrevet akkurat nå AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har små barn og jobber 80%. Jeg liker å være sammen med barna i hverdagen, og da kan jeg ikke jobbe full stilling. Jeg ser også at barna har veldig godt av å ikke ha altfor lange dager i barnehagen. Dagene er lange nok, altså, men ikke 8 timer + reisevei til/fra jobben. Jeg blir for øvrig utslitt av å jobbe 100% nå som barna er små. Kjører rett mot utbrenthet. Anonymkode: 7a940...0ec Og hva med barnas far? Hvorfor må han jobbe 100%? Han er vel også sliten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå