Gå til innhold

Mamma til tre gutter, hva tenker du om meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mann her og eldst av to brødre.

Da jeg ble født utbrøt min far trøstende til min mor mens venner og familie var og besøkte oss på fødeavdelingen, at "neste gang blir det nok jente"

Anonymkode: 24315...5dc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker 3 barn er perfekt, og 3 gutter er perfekt. Jeg har to jenter, og skulle inderlig gjerne hatt en gutt, eller ei jente, til, men det fikk vi aldri. Du er heldig!

Anonymkode: 5dce6...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du skal få henge i stroppen, plastre x antall skrubbsår, merke klær GODT, vaske mye treningsklær, se mange kamper og konserter og snuble i mange par sko i gangen.  

Jeg tenker du er heldig som har tre barn og har masse å glede deg til.  Selv har jeg fem gutter, og det er sjhohei hvor det går. 🤩

Anonymkode: 5c8a5...f28

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tenker? Heldiggris! Jeg har bare ett barn, en gutt (voksen nå), men jeg hadde vært kjempeglad om jeg skulle ha flere barn at jeg fikk gutt nr to og tre også! Jeg vet ikke helt hva det er med meg, men jeg er vokst opp med flere brødre og lekte mest med gutter som barn. Kanskje noe i det? Jeg hadde i alle fall likt å få bare gutter. Skjønner ærlig talt ikke noe av dette jentemaset til mange kvinner? Hva er det med det? 

Uansett, da jeg gikk gravid krysset jeg fingrene for at det skulle bli en gutt, hadde på følelsen av at det skulle bli det, og det ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at jeg er litt misunnelig 😄 Ønsker meg flere selv, men ser ikke ut som det går veien.

Anonymkode: 10ac3...7bc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det høres koselig ut, uavhengig av kjønn. Heldige dere som har tre barn, og heldige gutter som har to søsken også☺️ Tror de som spør om når jenta skal komme og lignende bare sier ting for small talk. 

Anonymkode: ed97a...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kunne ikke falt meg inn å tenke noe om at det er gutter eller jenter? Er det noe folk dømmer foreldre for? 😭😂

Anonymkode: 8dd7b...a3b

Ja, det er det. 
Hilsen mamma til tre gutter, som får kommenterer hver gang noen finner ut at jeg har tre gutter! Tydelig at mange mener det er mer jobb med gutter enn med jenter!

Anonymkode: 41471...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe spesielt om deg, men tenker ganske så mye om de som kommer med slike kommentarer. Har fått kommentarer selv ,har to gutter det er det noen som synes synd på meg for 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker så heldig og gøy med tre gutter. Der er det sikkert mye liv i stua. 

Jeg har en jente og en gutt, det er også fint. 

Anonymkode: 336ef...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det går ikke bare den ene veien. Jeg har tre jenter, og et evig mas om vi ikke skal prøve på en gutt også ;) 

Anonymkode: a917d...d50

Men det går absolutt mest den andre veien. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men det går absolutt mest den andre veien. 

Tviler. Tror mødre får høre det hvis de har gutter, og fedre hvis de har jenter. Naboen har tre jenter, han blir «mobbet» sier han.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som mamma til tre små gutter har jeg fått en del kommentarar både i siste svangerskap og etter. Tenker du virkelig at vi fikk barn nr. 3 bare for å få en jente? Blir stadig overrasket over hvor enkle enkelte mennesker er…

Anonymkode: 5fa49...6b6

Tenker at du har 3 barn fordi du hadde lyst på 3 barn.

Anonymkode: 13bf5...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tenker at du har for mange barn, og at de vil ikke få nok individuell oppfølging.

Anonymkode: 6d450...e13

Ja for det blir jo veldig oppegående og stødige mennesker av barn som fotfølges og curles rundt av foreldrene helt til de når myndighetsalder 🙈

Anonymkode: a2dbe...b0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, det er det. 
Hilsen mamma til tre gutter, som får kommenterer hver gang noen finner ut at jeg har tre gutter! Tydelig at mange mener det er mer jobb med gutter enn med jenter!

De første årene er det nok det. Gutter er som regel mer fysisk aktive. Men jenteforeldrene får det desto tøffere senere. Jentene begynner å manipulere og fryse ut hverandre allerede i barnehagealder. 

Anonymkode: a2dbe...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på kjønn, så ville jeg nok ha glemt det like etterpå. Med tre barn ville jeg likevel tenkt at du er veldig, veldig heldig! 

Anonymkode: cd5f7...5d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tre små gutter men har aldri fått kommentarer på det 🤔 tre er nok men skjønner ikke hvorfor noen skal bry seg om kjønn?

Anonymkode: c2e95...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv tre barn, to gutter og ei jente. Da jeg var gravid med siste, og hadde to gutter fra før, hadde jeg ikke noe ønske om å få jente. Jeg ville gjerne ha en til gutt, og jeg følte at jeg «kunne med» det å være guttemamma. Så da jeg fikk vite at det var ei jente i magen var det litt rart og uvant. Men da hun kom ut var det jo akkurat like naturlig og rett som at det skulle vært en gutt. Man skal være glad for de ungene man får, og takknemlig over at de forhåpentligvis er friske og raske ♥️ Mine gutter er noen hakk villere enn jenta, men de er jo morsomme og artige unger. Tenker at trebarnsmor, uavhengig av kjønn på barna, har et hektisk familieliv, spesielt når ungene blir større og skal være med på ulike fritidsaktiviteter. Slik er det i alle fall for meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har tre barn! 

har selv tre barn, fikk først 2 gutter og deretter jente. Tenkte aldri på kjønn som argument for å få siste barnet. Ville ha 3 barn, uavhengig av kjønn. Antok egentlig at det var større sjanse for å få gutt som nr 3 enn jente. 

Anonymkode: 71405...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tviler. Tror mødre får høre det hvis de har gutter, og fedre hvis de har jenter. Naboen har tre jenter, han blir «mobbet» sier han.

Ikke like mye, for menn har som regel mye mindre interesse av å diskutere ungene til andre. Det er bare å se her inne. Jeg har hørt de utroligste ting. Ingen tvil om at jenter står høyt i kurs og at det er MANGE fordommer mot gutter. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...