Gå til innhold

Mamma til tre gutter, hva tenker du om meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som mamma til tre små gutter har jeg fått en del kommentarar både i siste svangerskap og etter. Tenker du virkelig at vi fikk barn nr. 3 bare for å få en jente? Blir stadig overrasket over hvor enkle enkelte mennesker er…

Anonymkode: 5fa49...6b6

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker «så heldig du er!». Jeg har «bare» to barn og prøver hardt å få flere…

Anonymkode: 06267...c98

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Hva skal vi tenke? Tre barnsmor. Det er vel ingen som tenker på hvilket kjønn du har. 

Jeg har fire jenter, 3 egne og et bonus. Hva skal de tenke om meg?

Anonymkode: 02703...13a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe spesielt? At du har det travelt siden du er mor til tre? Tenker at det kan være en mulighet at du ønsket begge kjønn (kjenner noen slike), men at du sikkert er fornøyd med og glad i de barna du har.

Anonymkode: 8a914...357

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du har for mange barn, og at de vil ikke få nok individuell oppfølging.

Anonymkode: 6d450...e13

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at du har for mange barn, og at de vil ikke få nok individuell oppfølging.

Det var 3 det var snakk om her. Ikke 30...😂 

Anonymkode: 5f1b6...ff2

• Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falt meg inn å tenke noe om at det er gutter eller jenter? Er det noe folk dømmer foreldre for? 😭😂

Anonymkode: 8dd7b...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du er heldig!

Jeg har selv 3 gutter og 1 jente (jenta eldst). Om alle hadde vært gutter eller alle jenter, kunne jeg ikke brydd meg mindre om! For meg er det å være opptatte av kjønn en sykelig lidelse! Og ut fra kommentarfelt og "feiringer" av kjønn, hvor vi ser noen blir ekstra glade hvis det er en jente, så tipper jeg det blir mange som kommer til å ta abort ut fra kjønn. Triste liv sånne folk har egentlig, som lever i en egen drøm og romantiserer dette med å få jente... "Å, håper jeg får en jente, slik at jeg kan kjøpe alle de pene klærne..."  Umodent og ufyselig! 

Anonymkode: 8a181...854

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke tro noen tenker så mye rundt det. Hva tenker du? Ofte er det egne tanker og følelser vi projiserer over på andre.

Anonymkode: fd297...678

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også en del kommentarer da jeg var gravid med nr 3, men i en litt annen sjanger. Vi har en gutt og ei jente fra før, og da var de fleste kommentarene om svangerskapet var planlagt, om vi var SÅ fertile at prevensjonen sviktet, at jeg hadde tvunget mannen osv. 

da vi fikk jente nr 2 begynte kommentarene om at vi nok kom t å få en til for å jevne ut med to av hver. 

jeg må ærlig innrømme at jeg syntes folk som gir kommentarer til gravide er forkastlige

Anonymkode: 10d9c...946

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man tenke noe om dette også...? Det har aldri streifet meg hvorfor folk har så mange barn som de har.

Anonymkode: c2b12...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud. Hva skal vi tenke? Tre barnsmor. Det er vel ingen som tenker på hvilket kjønn du har. 

Jeg har fire jenter, 3 egne og et bonus. Hva skal de tenke om meg?

Anonymkode: 02703...13a

Det er MANGE som sier til folk med kun gutter: "Hadde det ikke vært kjekt med jenta nå", "Kommer prinsessen denne gangen, eller skal dere fortsette til jenta kommer?".... Ser også veldig mange som er sykt opptatt av å få jente. 

Anonymkode: 8a181...854

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt du var megaheldig. Aldri forstått sjarmen med jentebarn.

Anonymkode: 23a98...661

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin lyst? :vetikke: Jeg har en eldre søster og en yngre bror og har aldri tenkt tanken på at foreldrene mine fikk et tredje barn fordi de ønsket seg en gutt også.

At enkelte mennesker kommer med sære kommentarer i enkelte situasjoner, betyr ikke at flertallet bryr seg på generell basis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Individuell oppfølging😂😂😂 målet er jo uansett selvstendige og selvsikre barn. Ingen har godt av å få 100% oppmerksomhet og full oppfølging.

Anonymkode: 23a98...661

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det høres travelt ut. Jeg syns det er travelt med én 😅

Du får 3 ganger så mye kjærlighet som meg da 🥰

Anonymkode: ba39f...358

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå har jeg hørt det også😂😂😂

Anonymkode: c2b12...6df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...