AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #1 Del Skrevet 13. desember 2024 Som en del av et lengre lønnet kurs over flere dager så finnes det et eget avslutningsmøte/kurs overfor kundene på 2 timer på en helt annen dag. Denne delen krever arbeidsgiver et viss antall deltagere/kunder oppmøte til for at den ansatte kursholder skal få lønn. Kan dette virkelig være lov? Dette er i tillegg på et senere tidspunkt enn normal arbeidstid slik at jeg bruker en himla tid i rushtrafikken. Forferdelig irriterende. Det er også jevnlige info møter på arbeidsplass for de ansatte utenom arbeidstid. Her er det oppmøteplikt og heller ingen lønn. Vurderer sterkt å slutte eller kreve et møte om lønnsbetingelser. Anonymkode: 8a3bf...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #2 Del Skrevet 13. desember 2024 Høres ulovlig ut. Er du organisert? Vet du hvem tillitsvalgte er? Anonymkode: 72dad...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #3 Del Skrevet 13. desember 2024 Kjenner flere som har nektet å delta på møter ulønnet utenom arbeidstid. De svarte ganske direkte med "jeg jobber fra kl X til Y" og at de krever betalt for å være med på møter utenom arbeidstida. Om du uansett vurderer å bytte jobb så kan du prøve det også. Å være med på møter utenom arbeidstid burde regnes som overtid, eller kompenserer for. Ta det gjerne opp med tillitsvalgt / den som organiserer disse møtene. Garantert flere medarbeidere som er enige med deg Anonymkode: d43a8...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #4 Del Skrevet 13. desember 2024 Min forrige arbeidsgiver, i offentlig sektor ga beskjed om at det er en del av kompetanseheving og står i reglene at reise til-fra etc og tidsbruk på sånt ikke blir kompensert. Men obligatorisk å delta. Så jeg fant meg en ny jobb:) Anonymkode: bf0d6...ecf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå