Sh999 Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Jeg la ut en annonse på Finn som hjelp til jul. En PS 4 med spill gies bort. Problemet er hvordan kan jeg sile ut dem som trenger det mest? Målet er å hjelpe noen som virkelig trenger det, og vil glede barna sine. Men så kan jo folk skrive hva som helst. Er jo ikke mitt anliggende og spørre om livssituasjon heller, det vil være nedverdigende og ikke noe jeg ønsker. Noen som har noe råd/tips til hvordan jeg skal gjøre dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden Ikke sett deg selv i en maktposisjon. Anonymkode: 8abce...680 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 21 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke sett deg selv i en maktposisjon. Anonymkode: 8abce...680 Nei det prøver jeg da virkelig ikke! Har vært der selv , og vet hva det betyr å være i den situasjonen, og å få litt hjelp. Man føler seg jo så liten. Og det siste jeg ønsker er å sette meg en «maktposisjon» Eneste jeg vil er å gi den til noen som virkelig trenger den. Ikke til noen som skal selge den videre liksom. Derfor jeg synes det ble vanskelig å sile ut . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Vel det kan du jo aldri vite når du gir bort noe som privatperson. Jeg ville heller donert den bort via en hjelpeorganisasjon. Anonymkode: d9450...662 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Søk opp en lokal frivillighetsorganisasjon og gi den til dem. Så kan de sørge for at det tilfaller noen som faktisk trenger det. De har mye bedre innsikt i folks liv... Finn.no kan like gjerne være fullt av svindel. Anonymkode: a1424...fec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden Sh999 skrev (23 minutter siden): Jeg la ut en annonse på Finn som hjelp til jul. En PS 4 med spill gies bort. Problemet er hvordan kan jeg sile ut dem som trenger det mest? Målet er å hjelpe noen som virkelig trenger det, og vil glede barna sine. Men så kan jo folk skrive hva som helst. Er jo ikke mitt anliggende og spørre om livssituasjon heller, det vil være nedverdigende og ikke noe jeg ønsker. Noen som har noe råd/tips til hvordan jeg skal gjøre dette? Det er ikke lett. Hva med å kontakte feks homestart å høre om de har noen som kan trenge det som gave. De vet som regel om noen som ikke har det så bra Evt barnevernstjenesten. Anonymkode: c12e4...71d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Del Skrevet 20 timer siden Sh999 skrev (18 minutter siden): Nei det prøver jeg da virkelig ikke! Har vært der selv , og vet hva det betyr å være i den situasjonen, og å få litt hjelp. Man føler seg jo så liten. Og det siste jeg ønsker er å sette meg en «maktposisjon» Eneste jeg vil er å gi den til noen som virkelig trenger den. Ikke til noen som skal selge den videre liksom. Derfor jeg synes det ble vanskelig å sile ut . Du har jo allerede gjort det? Anonymkode: 8abce...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Del Skrevet 20 timer siden Ingen trenger en PS 4. Anonymkode: 6df2f...a75 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden Enten gir en eller så gir en ikke. Når du gir fra deg en presang så er det ikke ditt anliggende hvorfor og til hva presangen blir brukt, du har gitt den fra deg og bestemmer ikke lengre over den. Om en er så skeptisk, mistroisk og har et enormt kontroll behov så er det best å ikke gi noe til fremmende. Jeg har gitt presang til røde kors treet men jeg aner jo ikke om presangen kommer de aller fattigste til gode eller til noen som bare trenger det litt eller kanskje ikke i det hele tatt men det har ikke jeg noe med. Jeg valgte å gi, hvem som får det er ute av mine hender. Anonymkode: 9b9c4...4af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 19 timer siden Forfatter #10 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ingen trenger en PS 4. Anonymkode: 6df2f...a75 Det var nå rart at jeg har fått 30 henvendelser på den da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 19 timer siden Forfatter #11 Del Skrevet 19 timer siden Ville bare gjøre en god gjerning til noen som trenger det! Da synes jeg det er fint og vite at noen får nytte av det jeg gir bort, enn at noen bare utnytter å få ting gratis. Men skjønner at jeg nok har litt for mye kontroll behov der da. Jeg har slettet annonsen nå. Vil ikke ha den «makten» som jeg ufrivillig visst ikke kom unna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden Sh999 skrev (4 minutter siden): Det var nå rart at jeg har fått 30 henvendelser på den da? Forskjell på at man trenger noe og ønsker seg noe. Anonymkode: 33dd4...be9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Sh999 skrev (3 timer siden): Ville bare gjøre en god gjerning til noen som trenger det! Da synes jeg det er fint og vite at noen får nytte av det jeg gir bort, enn at noen bare utnytter å få ting gratis. Men skjønner at jeg nok har litt for mye kontroll behov der da. Jeg har slettet annonsen nå. Vil ikke ha den «makten» som jeg ufrivillig visst ikke kom unna. Hva med å selge den og heller gi pengene til en veldedig organisasjon? Anonymkode: 6df2f...a75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen trenger en PS 4. Anonymkode: 6df2f...a75 Snakk for deg selv. Anonymkode: 0794c...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden Jeg ville heller gitt den bort til Frivilligsentralen eller lignende. De har ofte lekseverksted og andre sammenkomster for barn og ungdom og der vil den helt sikkert bli til glede. Anonymkode: 1a001...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden Sh999 skrev (5 timer siden): Det var nå rart at jeg har fått 30 henvendelser på den da? Sikkert mange som ser en lettjent 500-lapp ved å selge den igjen kjapt, eller hva den nå enn er verdt. Behov for litt virtue signalling før jul? Anonymkode: bf06b...171 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå