Gå til innhold

Hva er det mest ubrukelige din kone har gjort i hus og hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg er singel alenemamma, så svarer jeg på hva jeg irriterer meg over av min egen udugelighet.

- bare skrur av oppvaskmaskinen når den er ferdig, uten å tømme den med en gang, for så å bli irritert når jeg skal fylle på den igjen med skitne tallerker. 

- legger rent ubrettet tøy i en haug oppå vaskebenken, og lar den fylle seg opp før det tas et skippertak

-sovner på sofaen fordi jeg er så trøtt, og selv om jeg sier til meg selv flere ganger at jeg må gå å legge meg selv om klokka "bare" er 20:30, så ignorer jeg meg selv og  sovner

- handler varer jeg tror jeg trenger uten å faktisk sjekke først. Ender med at jeg har tre store pakker ris og 6 pakker mais i skuffen. 

Anonymkode: 371d4...749

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann hadde nok skrevet dette;

- Kan ikke sette inn i oppvaskmaskinen. Stabler helt forferdelig, og jeg må alltid ordne etter henne. 

- sitter og venter på at jeg kommer hjem for å kunne slå inn en spiker

- renser ALDRI robotstøvsuger

- kan ikke skru på korker

Jeg er helt sikker på at det mye mer han kunne sagt, men det er sjelden han sier så mye. Han har gitt opp. Han gjør ting i stillhet nå. Så det er bra. Flink mann som bare ordner opp og ikke klager. 

Anonymkode: 37ccd...9ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg henviser til den andre tråden og var "forsvunnet agurk". Det er skylddeling på den for ingen vet hvor den ble hen.

Hvordan fader mister man en agurk? 🤷‍♀️

Anonymkode: fb6d1...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du bruke AI for å komme opp med svake punktet en kvinne kan ha når det kommer til husarbeid, TS? 😂 Lysol og Sweeper er ikke de merkene vi bruker i Norge (selv om Lysol finnes er det ikke utbredt), så nice try.

• Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer hadde klaget på at jeg hamstrer mat. Jeg var veldig fattig som ung og er fortsatt redd for å bli fattig og ikke ha nok mat, så jeg hamstrer tørrvarer, hermetikk og fryservarer. Jeg har til og med kjøpt en ekstra fryser. Med så mye ekstra mat er det jo viktig å bruke av lageret og fylle på med nytt, og det irriterer mannen min veldig når jeg sier vi må bruke av maten som ligger i fryseren og at han må legge den nyinnkjøpte maten inn i fryseren. Han vil helst bare handle samme dag og bruke det opp. 

Anonymkode: befe1...d0d

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min samboer hadde klaget på at jeg hamstrer mat. Jeg var veldig fattig som ung og er fortsatt redd for å bli fattig og ikke ha nok mat, så jeg hamstrer tørrvarer, hermetikk og fryservarer. Jeg har til og med kjøpt en ekstra fryser. Med så mye ekstra mat er det jo viktig å bruke av lageret og fylle på med nytt, og det irriterer mannen min veldig når jeg sier vi må bruke av maten som ligger i fryseren og at han må legge den nyinnkjøpte maten inn i fryseren. Han vil helst bare handle samme dag og bruke det opp. 

Vurdert å lage Excel over hva du har i frys og planlegge der etter?

Vi har flere fryseren og hamstrer men siden ikke alt kan fryses for all evighet er det viktig å bruke det opp før det er for gammelt

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva gjør egentlig alle de bitre mennene her inne midt i arbeidstiden? 😂

Anonymkode: 1c1ed...8b4

De har nettopp våknet fra nattskift som brannmenn, politi og kirurger. 

Ikke alle jobber på kontor.

Anonymkode: 1a299...1ba

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å høre at vi er flere 😅 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg henviser til den andre tråden og var "forsvunnet agurk". Det er skylddeling på den for ingen vet hvor den ble hen.

Hvordan fader mister man en agurk? 🤷‍♀️

Anonymkode: fb6d1...9de

Jeg skal inrømme jeg har vært skyldig i flere agurk forsvinninger. Men exn min skjønnte hvor den ble av. Husker hvor oppgitt han ble da vi skulle ha pastasalat til middag å nok en gang, vekk 🥒

Anonymkode: e9e29...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit kjedelig å lese kvinner som svarer. Kan dere slutte å skrive hva dere tror menna deres hadde sagt. La menn svare i denne tråden, takk. 

Anonymkode: 4e230...cb1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som alle de bitre damene i den andre tråden?

Eller er det bare menn som er bitre hvis de klager på det motsatte kjønn?

Anonymkode: fb106...386

Den andre tråden er lettbent, med mye humor, og stadig gjentagelse av hvor glad man er i mannen, og at man selv har sine sider.

Innlegget jeg siterte viser et dypt hat mot kona, eller kvinner generelt. Enten burde du brutt for lenge siden. Ellers har du så lite å by på selv at dette er nivået du må ta til takke med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (58 minutter siden):

Vurdert å lage Excel over hva du har i frys og planlegge der etter?

Vi har flere fryseren og hamstrer men siden ikke alt kan fryses for all evighet er det viktig å bruke det opp før det er for gammelt

Ja, det er nettopp det som irriterer ham så mye. At jeg har lister og planlegger middager utifra hva vi allerede har. Jeg sier fra om at vi snart må bruke laksen, og så tar jeg den ut av fryseren så den er klar til neste dag. Men han liker ikke å planlegge. Han vil kjøpe dagens mat hver dag, og bare kjøper det han har lyst på der og da. Så vi er ekstremt ulike på det der. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, det er nettopp det som irriterer ham så mye. At jeg har lister og planlegger middager utifra hva vi allerede har. Jeg sier fra om at vi snart må bruke laksen, og så tar jeg den ut av fryseren så den er klar til neste dag. Men han liker ikke å planlegge. Han vil kjøpe dagens mat hver dag, og bare kjøper det han har lyst på der og da. Så vi er ekstremt ulike på det der. 

Da må dere nesten sette en regel for hvilken dager/uker hver av dere lager mat

Vi kjører mnd menyer så da er det enkelt, min mann var slik som din men har endret seg (hjalp at han var hjemmeværende i noen år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den andre tråden er lettbent, med mye humor, og stadig gjentagelse av hvor glad man er i mannen, og at man selv har sine sider.

Innlegget jeg siterte viser et dypt hat mot kona, eller kvinner generelt. Enten burde du brutt for lenge siden. Ellers har du så lite å by på selv at dette er nivået du må ta til takke med. 

Nope. Den andre tråden er fylt av latterliggjøring og hvordan de lurer på hvordan menn kan være så dumme.

Med en gang en lignende tråd blir laget mot damer, så er det "bitre menn" og mannens egen feil fordi han har så lite å by på.

Du ser ikke selv hvor feil det blir? Virkelig ikke?

Og jeg er dame selv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nope. Den andre tråden er fylt av latterliggjøring og hvordan de lurer på hvordan menn kan være så dumme.

Med en gang en lignende tråd blir laget mot damer, så er det "bitre menn" og mannens egen feil fordi han har så lite å by på.

Du ser ikke selv hvor feil det blir? Virkelig ikke?

Og jeg er dame selv. 

Det kommer vel an på øynene som leser ;)

Hvem kjøper gavene hjemme hos dere? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kommer vel an på øynene som leser ;)

Hvem kjøper gavene hjemme hos dere? 

Jeg kjøper til min familie og han til hans. Ja, det var jeg som skrev det innlegget i den tråden.

Men helt enig i at det kommer an på øynene som leser. Tydeligvis er det helt problemfritt for noen med side opp og ned med latterliggjøring av hvor teite menn er, samtidig som man går i forsvar og skylder på menn for en to-siders tråd om hvor teite kvinner er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er elendig på alle typiske «kvinneting» f. eks vasking, matlaging, interiør og planlegging. Er ganske rå på vedhogst, snekring, plenklipping, snømåking, fisking og jakt. Problemet er da at vi begge er flinke og dårlige på de samme tingene. Så da blir det kaos til tider, men de gale har det godt.

Anonymkode: d8c3e...c1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min klager sjeldent på meg men vi har stort sett gipsvegger hjemme og jeg får ikke lov til å røre hammer og spiker på de veggene lenger, for å si det sånn😂 plugg hvaforno?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Åh Gud bedre...

Anonymkode: 3831e...a1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Skjønner ikke at servise ikke blir rent hvis man legger det oppå hverandre i oppvaskmaskinen

-Har klart å lage hakk i alle porselenstallerknene jeg har arvet

-Skjønner aldri at grunnen til at vannet flyter utover badegulvet er fordi sluket er tett

-Klarer aldri å fyre opp i ovnen uten at stua blir helt røyklagt

-Matlaging generer et bombet kjøkken som står sånn til hun gidder å rydde eller noen andre gjør det

Anonymkode: 3831e...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...