AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden jeg må bare blåse ut et eller annet sted 😤 jeg har fått beskjed av BUPA gjentatte ganger om å få hjelp til psykiske sårene mine fordi man skal ikke gå ha det som vondt som jeg har det. jeg hørte på dem. Vært hos fastlege som henviste meg til dps, psykolog autisme/Adhd utredening. Men alt blir avvist! Er ikke syk nok jeg blir anbefalt av de som hjelper mitt ADHD barn og mitt muligens autisme å få hjelp med egne problemer , men når man prøver blir det bare blandt avslag hver gang? paradoks . Man får beskjed om å få hjelp selv for å være en mindre stressa, engstelig og selvhatende mor. For både lin og barnas skyld . Men hjelpa er ikke å få. grunn til avvising er at jeg har barn, klarer å følge den opp og jobber samtidig 🤷♀️ heia Norge !!! Måtte bare få ut frustrasjon et sted . Anonymkode: 0a5ba...778 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Du bør tilbake til fastlegen og snakke om hvilke alternativer du har nå etter avslaget. Og obs, du kan sende klage på avvisningen. Anonymkode: f67da...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Jepp, sånn er det. Alle sier «søk hjelp», «snakk med noen», «jobb med problemene dine», «ikke sitt alene med det, du må åpne deg», men når man ber om hjelp så er det jo ingen hjelp å få. Jeg endte med å betale 50 000 for private psykologtimer. 😔 Anonymkode: 07ad9...f28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Du kan klage på avslaget. Du kan også be om å bli henvist på ny. Hvis dette ikke går, er alternativet privat eller kanskje det finnes tilbud i kommunen du bor. Anonymkode: 13761...d31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Klag. Vær sykemeldt og vis til det og risiko for å falle ut av arbeidslivet, samt informer om oppfordringen fra BUP og be om at dine barns individuelle rettigheter som dine pårørende vurderes. Barn og risiko for å falle ut av arbeid, er høyt i prioriteringsrekka de skal gå ut fra. Anonymkode: 3c661...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Alle kan ikke gå til psykolog og dps fordi lovet er vanskelig og kjipt, man må faktisk ta tak selv og gjøre en innsats uten å forvente profesjonell hjelp. Anonymkode: 082c3...152 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle kan ikke gå til psykolog og dps fordi lovet er vanskelig og kjipt, man må faktisk ta tak selv og gjøre en innsats uten å forvente profesjonell hjelp. Anonymkode: 082c3...152 Noen ganger er det best å holde kjeft og ikke uttale seg om noe man ikke vet nok om. Anonymkode: ebe2f...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kan klage på avslaget. Du kan også be om å bli henvist på ny. Hvis dette ikke går, er alternativet privat eller kanskje det finnes tilbud i kommunen du bor. Anonymkode: 13761...d31 Kommunen driver ikke med adhd/autisme-utredning. Dps er riktig sted. Anonymkode: ebe2f...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle kan ikke gå til psykolog og dps fordi lovet er vanskelig og kjipt, man må faktisk ta tak selv og gjøre en innsats uten å forvente profesjonell hjelp. Anonymkode: 082c3...152 TS du kan kanskje ikke lese du? Personell på BUPA anbefaler meg å søkte hjelp. De er utdanna psykologer, pedagoger og psykriatere. De har likevel ikke lov å henvise meg selv fordi de er mitt barns behandlingspersonell. Det må fastlege gjøre men bruker 152 på kvinneguiden mener man bare skal «tenke seg selv frisk» got it Anonymkode: 0a5ba...778 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommunen driver ikke med adhd/autisme-utredning. Dps er riktig sted. Anonymkode: ebe2f...3e8 Les hva jeg skriver. Det er et sted å starte hvis DPS avviser henvisningen. Anonymkode: 13761...d31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Ja, det er store mangler innen mental helse. Jeg har bare innsett at jeg må se på psykisk helse som det er med tenner. Regnes ikke som en del av kroppen. Jeg går til privat tannlege, og jeg går til privat terapeut når livet blir for tungt. Min erfaring er uansett at den beste hjelpen og de mest effektive behandlingsformene ikke er offentlig. Emosjonsfokusert terapi feks er så mye mer effektivt enn å sitte på DPS og trøkke med en psykiatrisk sykepleier som har et kurs i kognitiv terapi. Hvis du har mistanke om autisme, vil jeg tro du har masse avvisning i bagasjen. Det lager store sår, og det er viktig at du endelig blir møtt, støttet og tålt i det. Og validert, ikke minst. Så har du mulighet til å spare opp en slant, hadde jeg investert det i privat terapeut hvis jeg var deg!❤️ Anonymkode: 86e87...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden For å få utredning til autisme og adhd i voksen alder så må man ha problemer med å fungere i hverdagen. En diagnose gjør jo ikke noe i seg selv, det skulle jo være tiltakene eller medisinering som skulle gjøre noe og da må det jo være en grunn til hvorfor man skulle trenge tiltak og medisinering. Og det har du ikke klart å vise dem, at du har utfordringer i hverdagen som en behandling kan hjelpe på. Anonymkode: 13709...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Hva slags problemer har du som du tenker du trenger hjelp meg eller utredning for? Hva er grunnen til at du trenger hjelp først nå som voksen? Anonymkode: c1cb3...6ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden jeg klarer ikke helt å fange opp hva du ønsker hjelp til. Ønsker du både samtale terapi og utredning for ADHD og autisme? For på Dps jobber de i forskjellige team og de som driver med utredninger er ikke de samme som yter samtaleterapi for de med psykiske lidelser sa om de mottar en henvisning med en « helgardering er det meget godt mulig at vi for eksempel kun forholde seg til henvisningen som gjaldt utredning. Så spørsmålet er hva som sto i avslaget. Sto det at du fikk avslag på utredning eller avslag på behandling? Men med deg sagt så blir det feil å si at de ikke vil hjelpe deg, for det er et stort trykk på helsevesenet og de må da prioritere de som er sykest og som har størst symptom trykk. Anonymkode: 65037...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Klag. Vær sykemeldt og vis til det og risiko for å falle ut av arbeidslivet, samt informer om oppfordringen fra BUP og be om at dine barns individuelle rettigheter som dine pårørende vurderes. Barn og risiko for å falle ut av arbeid, er høyt i prioriteringsrekka de skal gå ut fra. Anonymkode: 3c661...f53 Så du oppfordrer ts til å juge til legen for å få en sykemelding for å eventuelt kunne oppfylle kriteriet på prioriteringsveilederen? Vi har en prioriteringsveileder for en grunn og hvis alle skal juge for å få plass så vil det gå ut over de som faktisk oppfyller kriteriene uten å juge. Anonymkode: 65037...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå