AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Eller sier man takk for tilbudet og ber om å få betingelsene/kontrakt før man svarer ja? Anonymkode: 70cd3...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Du må selvsagt se betingelser før du svarer ja. du bør heller ikke takke ja før du har forhandlet. Anonymkode: 6ef4d...b71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Jeg takket ja med én gang en gang, men det er visst ikke så vanlig 😄 Anonymkode: 0a7fc...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg takket ja med én gang en gang, men det er visst ikke så vanlig 😄 Anonymkode: 0a7fc...575 Lykke til 💕. Håper du trives 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Man bør alltid forhandle lønn, betingelser, goder og fordeler. Du får aldri taket på første tilbud. Bare å huske til neste gang 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Jeg takket ja med en gang, da lønnen de har foreslått er bedre enn jeg hadde forventet. Anonymkode: ae1cd...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TarAldar1on Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg takket ja med en gang, da lønnen de har foreslått er bedre enn jeg hadde forventet. Anonymkode: ae1cd...e7b De hadde nok mer å gå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden TarAldar1on skrev (7 minutter siden): De hadde nok mer å gå på Når du sier det slik, begynner jeg å tvile på avgjørelsen min🫣. Lønnen de tilbød var 34 % høyere enn det jeg hadde i min forrige jobb. Anonymkode: ae1cd...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden KaraThrace skrev (1 time siden): Man bør alltid forhandle lønn, betingelser, goder og fordeler. Du får aldri taket på første tilbud. Bare å huske til neste gang 🥳 Hvordan vet man hvor mye man kan forhandle? Ønsker ikke å være så kravstor at de trekker tilbudet, og aner ikke hva bransjestandard er i den type jobb siden det er nytt for meg. Er det en viss prosent opp de har å gå på? Hvilke argumenter er gode og finnes det andre goder som er ekstra gode å forhandle seg til? Anonymkode: 70cd3...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Det går an å forhandle lønn senere også. Det har jeg selv gjort. Det viktigste er at du trives i jobben. Det virker jo egentlig som du er fornøyd med lønnen, så ikke overtenk for mye. Lykke til i ny jobb. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvordan vet man hvor mye man kan forhandle? Ønsker ikke å være så kravstor at de trekker tilbudet, og aner ikke hva bransjestandard er i den type jobb siden det er nytt for meg. Er det en viss prosent opp de har å gå på? Hvilke argumenter er gode og finnes det andre goder som er ekstra gode å forhandle seg til? Anonymkode: 70cd3...573 En fin tommelfingerregel er at du bør gå opp minst 12 % i lønn hver gang du bytter jobb. Jeg bytter sjeldent for under 20 %. Men det spørs helt hva du jobber med og hvor ettertraktet du er. For nei, det er ikke sånn at alle har en viss prosent, men det er svært sjeldent at folk takker ja med en gang (med mindre det er første, andre, tredje jobben deres). De fleste arbeidsgivere har et lønnstak å forholde seg til, og avhengig av hvordan du og jobben er så tilbyr de gjerne alt fra minste lønnen i lønnspennet til omtrent halvparten av det de har å gå på. Også avhengig av hva du har sagt i intervju. De vil jo alltid prøve seg på et lavere tilbud (med mindre de veit at det ville vært fornærmende og du er svært ettertraktet.. Når det gjelder argumenter så er det veldig avhengig av alt, men hvis du f.eks. går glipp av bonuser der du er, det vil ta tid å opparbeide seg ny bonus, det har vært ny lønnsforhandling, det er mer ansvar enn forrige jobb, arbeidet krever mer tid eller reise, etc. Du kan også ta tilbudet til eksisterende arbeidsgiver og se om de ønsker å beholde deg, og så ta det nye tilbudet til ny arbeidsgiver og spørre om de vil øke sitt tilbud. Det er som regel det aller mest effektive, jeg gikk opp 28 % sist. Du kan også forhandle om pensjon, signeringsbonus, økt bonus, andre goder. Men, som nevnt over her. Du kan forhandle senere også, og da har du jo vist deg frem også. I tillegg virker det som at du er fornøyd uansett, så masse lykke til ❤️ Endret 5 timer siden av KaraThrace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Tusen takk for gode råd 🙂 Det er jeg som er TS, jeg har ikke takket ja enda, det er en annen som har takket ja og gått opp masse i lønn. Anonymkode: 70cd3...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden KaraThrace skrev (2 timer siden): Man bør alltid forhandle lønn, betingelser, goder og fordeler. Du får aldri taket på første tilbud. Bare å huske til neste gang 🥳 Gjelder dette i det offentlige også, feks helsebransjen eller er det kun i privat sektor?🤔 Jeg er sykepleier og dristet meg til å forhandle lønn en gang. Fikk da som svar at «sånn gjør vi ikke her»😳😅 Anonymkode: 3d992...5b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå