Gå til innhold

Farskap

Fremhevede innlegg

Skrevet
bestefaren hans er såpass misfornøyd med at han er tilstede at han vil ha bevis for at han faktisk er bestefaren hans! For det er faktisk slik det kan bli tolket!  :tristbla:

Barnefar - ikke bestefar.. uten at det gjør saken mindre trist på barnets vegne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Barnefar - ikke bestefar.. uten at det gjør saken mindre trist på barnets vegne..

:ler:

Huff, jeg kan surre. trodde det var snakk om faren til barenfaren.. Skal rette opp.

Det gjør jo faktisk saken enda tristere bare..

Gjest Gjesta
Skrevet

La for all del ikke sjuåringen få vite hva dere voksne surrer med.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes ikke det er noe galt i å skjerme en syvåring fra at faren hans er såpass misfornøyd med at han er tilstede at han vil ha bevis for at han faktisk er faren hans! For det er faktisk slik det kan bli tolket!  :tristbla:

Synes det var en litt flåsete kommentar om farens grunn til å ville ha en slik test.

Det er faktisk en "fars" rett å få avgjort om det er hans barn...det betyr ikke at han er misfornøyd med at barnet er der i dag eller at han vil bryte kontakten med barnet.

Om jeg hadde vært i den situasjonen at jeg hadde funnet ut moren til "mitt" barn hadde hatt flere menn og det var usikkerhet om hvem som faktisk var far til barnet ville jeg også ha krevd en test. Ikke at jeg ville blitt mindre glad i barnet av den grunn, men for min egen visshet om jeg var biologisk far eller ikke.

Gjest Mamma Mø
Skrevet
Synes det var en litt flåsete kommentar om farens grunn til å ville ha en slik test.

Det er faktisk en "fars" rett å få avgjort om det er hans barn...det betyr ikke at han er misfornøyd med at barnet er der i dag eller at han vil bryte kontakten med barnet.

Om jeg hadde vært i den situasjonen at jeg hadde funnet  ut moren til "mitt" barn hadde hatt flere menn og det var usikkerhet om hvem som faktisk var far til barnet ville jeg også ha krevd en test. Ikke at jeg ville blitt mindre glad i barnet av den grunn, men for min egen visshet om jeg var biologisk far eller ikke.

Men vil en syvåring tolke det på samme modne måte??

Dette er et barn i en aldersgruppe der flere tror at det er deres skyld hvis foreldrene skiller seg, f.eks. De har ikke samme evne til moden refleksjon som voksne, derfor bør de også skånes.

Gjest Mamma Mø
Skrevet

...ihvertfall til man ha en sikker konklusjon i saken :)

Skrevet
La for all del ikke sjuåringen få vite hva dere voksne surrer med.

Jeg er veldig enig med Evelina her. Sjuåringer er svært oppegående, og han kan gruble mye unødvendig utav dette uten å få gode svar før fasiten foreligger og vel så det.

Hvorfor ikke ta en Hb samtidig og si at dere skal sjekke blodprosenten? Da svarer du helt sant, slipper å lyge, men unnlate å fortelle alt. Barn skal ikke alltid vite alt om alt. Og hvorfor tar der blodprøve? For å se om han har nok blod i kroppen nå på vinteren (evt. mamma synes han er så tynn, bleik, mye syk, spiser lite.. hva som helst som passer..) Det svaret får du mest sannsynlig med en gang, og kan berolige ham med at han er frisk som en fisk og kjempeflott!

Skrevet
Pøh, "for å sjekke at alt er i orden gjennomskuer en 7 åring, og vil tro at noe ikke er i orden." Å late som at du har fått et brev for rutinesjekk, eller si at du vil ta en blodtypetest, høres mye mer plausibelt ut. Evt hvis han har fått vaksine, si at han skal ta en immuntest.

Eller bare si det som det er. Pappa vil ha en bekreftelse på at han faktisk er faren din, fordi jeg brukte å være litt billig.

Nei, en 7 åring gjennomskuer faktisk ikke en sånn løgn så lett. Hvordan vet jeg det? Jo fordi jeg har barn i den alderen selv og har tatt et par hvite løgner på henne når det var noe jeg ikke ville at hun skulle få vite.

Og det har gått helt fint.

Og man sier ihvertfall ikke til et barn: nei, pappaen din vil bare sjekke at han virkelig er pappaen din, så derfor må vi til legen for å ta blodprøve.

Hallo, da sårer man barnet ihvertfall, det er sikkert og visst.

Og den siste kommentaren din var totalt unødvendig, men det er vel viktig for deg å sitte på din høye hest og slenge dritt til andre, tenker jeg.

Til hovedinnlegger:

Bare si at dere skal til legen for en årlig helsesjekk eller noe. Og at det derfor må tas en blodprøve, fordi de skal sjekke blodprosent, jern osv.

Jeg ville ikke sagt til gutten den virkelige grunnen. Han er bare 7 år. Hadde dette vært mitt barn, så hadde jeg ikke sagt hvorfor, men heller fortalt en hvit løgn. Og det fordi gutten skal skånes mot dette i så ung alder.

Uansett, så synes jeg faren er slem som finner ut at han skal gjøre dette nå etter å ha vært som far for gutten i 7 år.

Hva hvis han ikke er far da? Skal han snu ryggen til gutten da eller fortsette å være far?

Gjest Gjesta
Skrevet
Det har seg slik at barnefaren ønsker en DNA-test, da han mener at gutten ikke er hans sønn etter 7 år. Vi er begge usikre på hvordan vi skal fortelle barnet dette. Føler at vi er nødt for å si noe før vi tar blodprøvene, slik at vi ikke lyver til ham om det. Men hva om det er hans barn allikevel, vil vi ikke da ha skapt forvirring i det lille hodet?? Uff, det er jammen ikke enkelt. Har noen vært gjennom dette, håper jeg dere vil skrive hvordan dere ville gjennomført det på best mulig måte. hjeeelp...... (jeg og pappaen bor ikke sammen, om det har noen betydning...)

Er du også usikker på om han er pappan?

Jeg ville nok bare sagt at legen skal ta diverse rutine-prøver. Hvorfor sette griller i hodet på barnet ang dette før du eventuelt må?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...